Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Na każdy temat
Pytanie do motocyklistów
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="nabrU, post: 247578, member: 919"] No to tu nie ma, żadnego wytłumaczenia. Osobiście mam tłumik fabryczny, w poprzednim moto miałem akcesoryjny, ale wciąż legalny (o ile miał włożoną specjalną wkładkę - nie wiem jak to się po polsku nazywa, po angielsku 'baffle'). Tak jak Bronek wspomniał, na dłuższą metę jazda z głośnym tłumikiem jest upierdliwa, bo jest prostu głośno nawet dla samego motocyklisty. Jedynym 'wytłumaczeniem' (przynajmniej dla mnie) używania głośniejszego tłumika jest tzw. filtrowanie (czyli poruszanie się motocykla w korku między samochodami na drodze minimum 2-pasmowej). Ma to na celu wyeliminowanie potencjalnej możliwości kolizji gdy ktoś nie zauważy motocyklisty poruszającego się blisko samochodów. Tyle, że ten manewr jest chyba nielegalny w PL (w UK jest OK, pod warunkiem zachowania ostrożności i filtrowania z sensowną prędkością względną). Chociaż ten sam efekt da się osiągnąć na normalnym tłumiku, stosując tylko 'przegazówki' celem 'ostrzeżenia'. Mowa oczywiście o świadomym, normalnym motocykliście, a nie takim spod sztandaru 'Lubie zapi...ć', na którego chyba trafiłeś. Takich to ja tłumaczył nie będę... [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Na każdy temat
Pytanie do motocyklistów
Top