Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Co kupić, co wybrać – opinie i prośby o poradę
Raczej nie-SUV for ever (ok. 200k)
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Euronymous, post: 257812, member: 3804"] Wracam do wątku auta jeśli-nie-dożywotnio, to przynajmniej na długo. W ciągu tych prawie 4 miesięcy trochę się zmieniło, więc stan gry na dziś jest następujący. Przypomnę jedynie, że najlepiej nie-SUV w LFP. CLA ma już ceny. Nie ma wersji LFP, która mnie bardziej interesuje, i nie bardzo wiadomo, kiedy będzie. Cena zdecydowanie nie zachęca, bo golas za 230k to tak średnio delikatnie rzecz ujmując. Chyba nie zerkam już w tę stronę, bo skoro (podobno) dziś zamawiając, obecnie sprzedawane CLA 250+ będzie w kwietniu, to jest to akurat miesiąc zakończenia dofinansowań. A ceny o kwotę dofinansowania tak szybko nie spadną, więc w mojej ocenie lepiej kupić do początku 2026 r. Seal 6 chyba też odpada. Mimo że auto b. ładne, z LFP, V2L, to jednak kupowanie dziś chińskiego auta na własność najlepszym pomysłem raczej nie jest. Wynajem w dobrej cenie tak, ale na własność - nie. Mazda 6E. Premiera była, cena znana. 200k to taka cena nie zła, ale za dobra też nie. Auto chińskie, choć tu już ryzyko dużo mniejsze, bo za gwarancję odpowiada jednak Mazda, nie Chińczyk. Bardzo mi nie leży ta haptyczna kierownica, ale jeśli będzie to dobrze działać (to w ogóle może dobrze działać ?), to why not. Mimo że 400V, to ładowanie szybkie. LFP jest. Auto b. ładne. Podobno będzie do obejrzenia w sierpniu, więc niedługo. Na pewno będę chciał przetestować, o ile nie kupię wcześniej tego, o czym poniżej. Jeszcze kilka mies. temu brałem pod uwagę quasi-sedana Peugeot'a 408. Wizualnie bardzo mi leży. Nie jeździłem sadzomiotem 408, ale nie wierzę, że nie będzie b. wygodne przez wzgląd m.in. na fotele. Doskonałe sterowanie na kierownicy - jeszcze bez haptyki, którą Stellantis już stosuje później, czyli np. w 3008, a z normalnymi joystickami. Auto wg ev-database "pali" całkiem nieźle - pewnie z uwagi na średnią baterię (58 kWh), ale i nie-SUV bryłę. Są z tym autem dwa problemy - jest to auto widmo - to raz. Ale nawet jeśli nie byłoby widmo, to ja z jednym Stellantisem byłem właśnie w dłuższej trasie i radzę każdemu, kto myśli o aucie nie tylko w kontekście komin+wokół mocno się nad furą z tej stajni zastanowić. Soft w tych samochodach to żart. W dodatku nieśmieszny. Gdybyśmy mieli amerykańską "kulturę" pozywania za cokolwiek, Stellantis za wypuszczanie tak złych lub przynajmniej niedopracowanych pod tym kątem aut dawno zaliczyłby plajtę z uwagi na orzekane odszkodowania. W związku z w/w odpada każdy inny Stellantis, czyli m.in. wspomniany w pierwszym poście 3008. To teraz szybko, bo SUVy średnio mnie kręcą, choć ciągle nie wykluczam. Jeździłem Capri. Jakoś mnie to auto nie urzekło. Znów haptyka, z której VW już się wycofuje, ale w Fordzie to dziadostwo jeszcze jest. Nie wiem, czy to auto ma coś wyjątkowego. Może fotele i audio. Cena też jakoś nie zachęca. Ogólnie średnio. EV3. Trochę KIA schodzi na ziemię, bo z cenami początkowymi nieźle odleciała, ale ciągle - małe auto plastic fantastic. Pewnie za dwa lata będą wyprzedawać rocznik 2024 z "mega rabatami" jak ostatnio EV6 z 2023 r., która to dopiero sprzedaż wywindowała ich w statystykach. Na 90% nie. Jako że Elroq jest super popularny, to tu nie ma raczej co liczyć na dobrą cenę. Ale to jest dobre auto. Jeździłem co prawda nowym Enyaq, ale tam się naprawdę zgadzało. Wersja 85 jest żwawa, w miarę sprawnie się ładuje. Infotainment reponsywny, całkiem dobre audio (nawet bez Canton), HUD, fajne tapicerki, normalne przyciski + zero haptyki. Brakuje chyba tylko V2L. Elroq/Enyaq daje radę, nie dziwią mnie wyniki sprzedaży, ale to też dla klienta oznacza chyba, że nie ma co liczyć na jakieś specjalne promocje. Ale auta przyzwoite, serio. Scenic. Tu wyniki sprzedaży też mnie nie dziwią. Nie wiem, czy widziałem na te auta dobre ceny. Katalogowo w tej wersji Icon kosztuje to 230k, a promocji na to jakichś chyba nie ma. Kary za emisję pewnie wyrobili Springiem, to po co taniej sprzedawać inne EV. Ogólnie jednak nie porywa mnie to auto, ale gdybym miał kupować, to na pewno nie w Polsce. Pytałem w Toyocie o CH-R. Wiadomo, że nic nie wiadomo. Zgodnie z tym, co napisałem wyżej o Sealu, wszystkie chińskie odpadają. A jest przynajmniej jedno takie, które na papierze wygląda świetnie. G6 xpengowe. Ale jako że nie wiem, czy Xpeng będzie jedną z 15 chińskich marek, które z obecnych 130 do 2030 r. przetrwają, to poczekam i zobaczymy w przyszłości. Ale też nie kupowałbym w Polsce, bo choćby w Danii kilkadziesiąt tys. PLN taniej. Czyli co, nic nie pasuje ? No nie do końca, bo z sedanów został jeszcze Ioniq 6. Nie ma LFP, za to ma trochę wad, ale które auto ich nie ma ? Trochę podrożało, bo w kwietniu miałem max wesję za 178k. Dzisiaj mam je za 188k. To ciągle nie jest zła cena. Ale bardziej chodziło o zmiany, które miał przynieść I6 FL. Z ważniejszych to większa bateria, przygotowywana do ładowania "na żądanie", w końcu wireless AA/Carplay, Full OTA czy mam nadzieję, że nie taki plastikowy w środku. Polscy dealerzy nic nie wiedzą (albo tak twierdzą), ale w Korei są już wesje, ceny. Tutaj ([URL='https://www.hyundai.com/kr/ko/e/vehicles/the-new-ioniq6/catalog']Ioniq 6 FL[/URL]) można obejrzeć wirualny katalog. Podobno Hyundai chce w Polsce (i w Europie) wyprzedać starego I6, którego jako że lekko podwyższyli ceny, pewnie prędko nie wyprzedadzą, więc mimo że pierwotnie I6 FL już miał być, nie wiadomo kiedy będzie. Chyba że ktoś ma jakąś insiderską wiedzę i może się podzielić, za co będę wdzięczny. Jeśli Hyundai nie odleci z cenami, jak odleciał kilka lat temu z I6 i będą one (tak jest w Korei) zbliżone do I5, to dla mnie osobiście może to oznaczać koniec poszukiwań. Chyba że jeszcze...TM3. Prawie w ogóle nie rozpatrywałem tego, wydawałoby się, b. oczywistego wyboru. I nadal bym nie rozpatrywał, tyle tylko, że przejechałem kilkanaście tys. km stellantisową Astrą. Zwłaszcza dłuższa podróż dała mi w kość. Gdybym miał wybór, to bym się nad Teslą nie zastanawiał, ale że j/w, to albo go nie mam, albo co najwyżej mam go w b. wąskim zakresie. W samym aucie nadal mi wiele nie pasuje, bo choćby porównując do I6, to brak tej wajhy do kierunku, brak miliona przycisków (no nie wiem - np. taki wewn. obieg powietrza wolę sobie włączyć przy użyciu pamięci mięśniowej, a nie grzebaniem w tablecie) mi osobiście średnio leży. Brak HUD (to naprawdę jest dobra rzecz), brak V2L, brak AA/CarPlay (wiem, system dobrze działa, więc po co to, ale mam kilka aplikacji, których używam w AA, czego w Tesli nie zrobię), brak 800V. To co mi już mocniej nie leży, to brak zwykłych czujników parkowania i kamera (przednia), która chyba jest, ale może zostanie uaktywniona, a może nie ? Fakt, nie jeździłem TM3 jakoś specjalnie długo, ale jednak klasyczne czujniki + kamera 360 > Tesla Vision (czy jak tam się to zwie). Dobra, to parkowanie to pewnie się ogarnie z czasem, ale auta, z którego wysiadam z epilepsją, to już na pewno nie zniesę. Pisałem w innym wątku, że sprzedawcy twierdzą, iż problemu nie ma. Wielu użytkowników też, lecz jednak czy można powiedzieć, że problem jest całkowicie rozwiązany ? No nie wiem, bo jeździłem kilka dni temu testówką i trzęsawka była znamienita. Raczej by nie dawali na test drive niesprawnego auta, więc może jednak ten typ tak ma ? Lub jakaś felerna partia tego typa ? A zatem, jeśli to rozpatrywać, to czego unikać - konkretnych opon ? Wersji AWD ? Auta ze stocku, bo długo stało ? TM3 w ogóle ? Podsumowując ten lekko przydługi wywód. IMO jeśli I6 będzie miał ceny jak w Korei (czyli zbliżone do I5), to może to być z nie-SUV strzał najlepszy. Cały czas mając na uwadze stosunek jakości do ceny TM3 z inventory lub 0% leasing, TM3, mimo miliona wad, chyba druga na pudle, no a potem, co już niedługo się okaże, może 6E. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Co kupić, co wybrać – opinie i prośby o poradę
Raczej nie-SUV for ever (ok. 200k)
Top