Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Rady dla kupującego pierwszego elektryka
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="daniel, post: 176792, member: 885"] Po trasie bateria nie będzie zimna. Co najwyżej nie będzie "soczyście" gorąca w optymalnej temperaturze 50 stopni, ale za dużo Ci to nie zrobi. Zaczniesz się rozgrzewać na ładowarce i kilka kW pójdzie na grzanie zamiast ładowanie. W miarę wzrostu temp. baterii będziesz się ładował coraz szybciej. Jak nawigujesz do znanej ładowarki w nawigacji Tesli to powinna sobie rozgrzać baterię, jeśli będzie miała wystarczająco dużo czasu. Jeśli robisz to rano po tym jak bateria ma temperaturę otoczenia to wtedy masz problem. Problem z zimną baterią jest wtedy kiedy auto stoi długi czas i ma temperaturę otoczenia. LFP musi chyba przebić 0 stopni, żeby w ogóle zacząć się ładować. NMC dzięki kobaltowi ma tę temperaturę niższą. Jeśli zimą ładujesz się z gniazdka to jakieś 3kW, więc najpierw cała moc pójdzie na grzanie, a dopiero po osiągnięciu temperatury na ładowanie. Przy 11kW też, ale po rozgrzaniu baterii masz ładowanie 11kW, a nie 3kW tak jak z gniazdka, więc o wiele więcej i nie jest to uciążliwe. Przy ładowaniu AC temperatura baterii nie ma takiego wielkiego znaczenia, bo nie pchasz dużej mocy do baterii. Nie wiem czy czasy będą się zgadzać, ale żeby zilustrować jak by wyglądało ładowanie na zimnej baterii tej samej ilości energii: 1) AC 3kW -> grzanie przez 1h, ładowanie 12 h 2) AC 11kW -> grzanie przez 1h, ładowanie 4h Szczerze mówiąc to ja ustawiałem ładowanie, żeby skończyło się ładować na koniec taniej taryfy o 6, a o 7:30 jechałem odwieźć dziecko do szkoły. Dzięki temu bateria miała jeszcze trochę ciepła z ładowania i miałem odrobinkę rekuperacji, bo w LFP przy zimnej baterii nie masz odzyskiwania energii przy hamowaniu. Poza tym rano klikasz na wiatrak i ogrzewanie auta rozmraża szyby i później rozgrzewa też baterię. TLDR: Najlepiej ładować DC i AC "małej mocy" po jeździe, a AC "dużej" mocy przed jazdą. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Rady dla kupującego pierwszego elektryka
Top