Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Rady dla kupującego pierwszego elektryka
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="piotrpo, post: 177175, member: 3354"] Masz te 24 godziny na zgłoszenie rys itd. W innych markach masz na to 0 godzin. Uważam, że wokół Tesli zrobiła się jakaś dziwna aura rozbuchanych oczekiwań i czasami dziwnych żali w internetach. Czasami w ekstremalnych formach zresztą. Samochód, jak każdy inny. Osobiście popatrzyłem sobie na około, czy wszystko jest OK (w sensie czy nie spadł z lawety, nie czy gdzieś tam nie została rysa od kurzy na lakierze), czy wszystko jest z grubsza całe w środku. Jakieś spasowania, trzeszczenia, telepania - od tego jest gwarancja i jak do tej pory mam całkiem pozytywne wrażenia. Jeżeli cię to uspokoi to bierz "fachowca". Moim zdaniem to taka część Teslowego VooDoo, podobnie jak "szkolenia z używania EV". Z zastrzeżeniem, że nie wiem jaka sytuacja była np. 3 lata temu. Jeżeli bywasz tam regularnie (a pewnie bywasz, bo to twój domek), to nie szukaj najtańszej cegły, tylko przyzwoitej 3f 16A (11kW), żeby z tego słońca skorzystać jak jest go nadmiar. Przejściówka na zwykłe gniazdo, to żaden problem i w dość śmieszny koszt. Oczywiście jeżeli nie wybierzesz szwajcarskiej top technologii w obudowie z "lotniczego aluminium" i innymi głupotami. Ostatnio modne było tutaj Habu, ale to już poszukaj na forum. Tanio w tym wypadku nie było. Przejściówka to gniazdo przedłużaczowe "mała siła", porządna wtyczka 230V (obie hermetyczne) i 50cm przewodu 3x 4mm2 i powiedzmy 20 minut pracy dla domorosłego elektryka. Takich przejściówek możesz sobie zrobić ile chcesz, na co chcesz za bardzo skromną kasę Tej cegły niegdyś dodawanej a aktualnie nie dodawanej do samochodu nie masz co żałować. Nie twój przypadek użycia. IMO - ktoś się spodziewał, że będzie bezgłośnie, a jest jedynie cicho. Silnika nie słychać. Odgłosów z zewnątrz nie słychać. Koła słychać, czasami nawet dość głośno, zależy od prędkości ty rodzaju asfaltu na drodze. Można spokojnie rozmawiać nie podnosząc głosu. Jest dużo ciszej niż w dowolnym kompakcie, jest głośniej niż w wyższych modelach premium. Oceny audio się nie podejmuję, bo słucham głównie audiobooków. Stawiam na odruch ze spalinowego. Tam po jakimś czasie masz już wyrobiony nawych wciskania gazu do np. 1/3, silnik zaczyna mruczeć, moment napędowy na kołach rośnie powoli, w miarę jak silnik wchodzi na obroty. W EV i to dowolnym, jak machniesz gazem (nie głęboko, ale szybko), to pasażer walnie głową w zagłówek, bo skoro nacisnąłeś 1/3 gazu, to chcesz tyle przyśpieszenia i je dostajesz natychmiast. W dodatku pasażer nie usłyszy silnika przygotowującego się do dania w palnik i nie usztywni karku. To nawet nie jest kwestia wartości nominalnych tych przyśpieszeń, ale tego, że biorą pasażerów z zaskoczenia. Kierowca wiadomo - ma prościej, bo kontroluje to co się dzieje. Wystarczy zmienić nawyk na wolne wciskanie gazu i możesz ruszać wolno, szybko. Zdecydowanie nie jest to spalinowy tryb sport, gdzie faktycznie gaz jest w pozycji przyśpieszanie/hamowanie bez stanu utrzymania prędkości. Tryb chill, to taka emulacja spalinowego napędu. Moc rośnie tam stopniowo. Podobnie z hamowaniem rekuperacją. Nikt nie każe puszczać całkowicie gazu, jeżeli chcesz łagodnie zmniejszać prędkość. Oczywiście trzeba się tego nauczyć. Raczej potwierdzona. Podobna bateria, podobna cena, mniejszy samochód. Małe EV w tej chwili są trochę jak Mini - kasa nie ma większego znaczenia, ale koniecznie chcę mniejszy samochód. Jest na to jakiś tam popyt, ale większość klientów jednak woli dosłownie widzieć za co płaci. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Rady dla kupującego pierwszego elektryka
Top