Ranking aut elektrycznych CNET.COM

Bartosz

Pionier e-mobilności
Wreszcie coś zaczyna się przetasowywać. Tesla Model 3 spadł na drugie miejsce:

Najlepszy średniej wielkości samochód elektryczny
1. 2021 Ford Mustang Mach-E

2. 2021 Tesla Model 3
"Model 3 Tesli jest bardzo popularnym wyborem wśród kupujących samochody elektryczne i nie bez powodu. Świetnie się prowadzi, fajnie wygląda i oferuje zarówno zabójczy zasięg, jak i bardzo aktywną społeczność właścicieli. Ale ze względu na wyższą cenę (po dołączeniu pakietu FSD), problemy z jakością wykonania i brak centrów serwisowych na niektórych obszarach, musiał zająć drugie miejsce."

I dobrze, kubeł zimnej wody nieraz potrafi zdziałać cuda. Jak nie poprawią jakości wykonania samochodów i jakości obsługi klienta, a konkurencja technologicznie zbliży się, to jakie atuty pozostaną Tesli i dlaczego klienci mieliby ją wybierać. Sieć szybkich ładowarek i serwis mobilny to za mało.
 
Last edited:

gim-kg

Pionier e-mobilności
TM3 mimo problemów z jakością montażu jest już dość długo na rynku, nawet przeszła drobny face lifting, wiec można coś powiedzieć na temat usterek, baterii czy silników. Mustang dopiero wchodzi na rynek, zobaczymy jakie wyjdą choroby wieku dziecięcego. Poza tym Mach-E to jednak konkurencja dla TMY niż TM3.
Dla TM3 w mojej ocenie konkurencją jest Polestar 2.
 

Mateusz

Zadomawiam się
dla mnie największym plusem dla Tesli jest siec wielostanowiskowych superchargerow która tak naprawdę dopiero zaczyna się w PL rozbudowywać. jak te wszystkie ID, Kie , BMW i inne wyjada kawałek poza rodzinne miasto to zostają im tak naprawdę Orleny i greenwaye po 50kw z jednym stanowiskiem. Będzie można łatwo trafić na kolejkę :/
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
dla mnie największym plusem dla Tesli jest siec wielostanowiskowych superchargerow która tak naprawdę dopiero zaczyna się w PL rozbudowywać. jak te wszystkie ID, Kie , BMW i inne wyjada kawałek poza rodzinne miasto to zostają im tak naprawdę Orleny i greenwaye po 50kw z jednym stanowiskiem. Będzie można łatwo trafić na kolejkę :/
Te tez będą się rozbudowywać, jest popyt jest podaż.
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Ale cena 2-3 razy wyższa, no i nawet Ionity stawia tylko 2 stanowiska...
To jest temat na kolejnych kilka stron. Teslą LR można odjechać ~200km od domu i wrócić bez ładowania, ile razy w roku prywatnie pojedziemy dalej, ja przejechałem ponad 5000km i ładowałem się poza domem tylko raz w Ciechocinku jak wracałem z Warszawy z odbioru. Jeżeli miałbym inne auto o podobnym zasięgu i miałbym raz na jakiś czas zapłacić więcej o różnice w cenie prądu na ładowarkach Tesli i nie Tesli i to najczęściej tylko w jedną stronę, bo wyjechałbym autem naładowanym w domu do jest to dla mnie kompletnie pomijalne.

Natomiast jakbym miał jeździć służbowo po Polsce to wsiadłbym w diesla i nie męczył się w EV 🙂

Uwierz mi, ładowarek będzie przybywać, na razie jest mało bo aut jest relatywnie mało. Za jakiś czas będzie ich więcej różnych firm i będą one konkurowały między sobą ofertą, cenami i jakością.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
No ni
Te tez będą się rozbudowywać, jest popyt jest podaż.
No nie tak dokładnie:
„Polska ma już bazową siatkę, pozwalającą na podróżowanie po kraju, ale daleko jej jeszcze do gęstości i niezawodności stacji na Zachodzie. Główny powód to brak klientów. Firmy stawiające ładowarki liczyły, że popyt na ich usługi (czyli liczba aut elektrycznych na polskich drogach) będzie dużo większy, niż jest dziś. Część się sparzyła i chciałaby się z tego biznesu wycofać.”
Chyba największym problemem jest brak jakieś wspólnej karty/aplikacji do wszystkich sieci ładowania. Wyjazd zagraniczny to dodatkowy problem, bo trzeba zaopatrzyć się w karty zagranicznych operatorów. W przypadku Tesli nie ma tego problemu, sieć SuC w Europie jest bardzo dobrze rozwinięta, a ceny ładowania takie jak w PL.

Fajny artykuł na ten temat: https://wysokienapiecie.pl/37981-ranking-sieci-ladowania-samochodow-elektrycznych-2021/
 
Top