BigB00
Posiadacz elektryka
Z raportu wynika, że jazda samochodem na paliwach syntetyczne wyprodukowanych z odnawialnych źródeł energii wymagałaby prawie pięciokrotnie więcej energii niż jazda pojazdem elektrycznym.
Zaktualizowana analiza cyklu życia T&E CO₂ pokazuje, że średnia ilość CO₂ emitowana przez nowe pojazdy typu BEV zasilane z sieci energetycznej UE w 2030 r. jest o około 40% niższa niż w przypadku samochodu napędzanego e-paliwem, które spełniają kryteria zrównoważonego rozwoju RED II.
Ze względu na energochłonny proces, samochód na benzynie syntetycznej jest prawie pięciokrotnie mniej wydajny niż auto typu BEV. Ogólna efektywność dla pojazdu elektrycznego wynosi 77%, podczas gdy dla samochodów benzynowych zasilanych paliwami syntetycznymi jest to 16%.
Im bardziej złożone i energochłonne procesy, tym wyższe koszty paliwa i transportu koszty. W 2030 r. koszt energii potrzebnej do zasilania wydajnego samochodu benzynowego napędzanego paliwami syntetycznymi będzie prawie czterokrotnie wyższy niż w przypadku pojazdu typu BEV.
Zaktualizowana analiza cyklu życia T&E CO₂ pokazuje, że średnia ilość CO₂ emitowana przez nowe pojazdy typu BEV zasilane z sieci energetycznej UE w 2030 r. jest o około 40% niższa niż w przypadku samochodu napędzanego e-paliwem, które spełniają kryteria zrównoważonego rozwoju RED II.
Ze względu na energochłonny proces, samochód na benzynie syntetycznej jest prawie pięciokrotnie mniej wydajny niż auto typu BEV. Ogólna efektywność dla pojazdu elektrycznego wynosi 77%, podczas gdy dla samochodów benzynowych zasilanych paliwami syntetycznymi jest to 16%.
Im bardziej złożone i energochłonne procesy, tym wyższe koszty paliwa i transportu koszty. W 2030 r. koszt energii potrzebnej do zasilania wydajnego samochodu benzynowego napędzanego paliwami syntetycznymi będzie prawie czterokrotnie wyższy niż w przypadku pojazdu typu BEV.