Raport z pożaru na parkingu przy lotnisku Luton

ztsgusz

Pionier e-mobilności

Straż pożarna w Luton opublikowała właśnie pełen 110-stronnicowy raport nt. pożaru parkingu przy lotnisku Luton, w którym spłonęło 1300 samochodów, niemal wyłącznie spalinowych. Przyczyną był wybuch pożaru w aucie... z silnikiem Diesla. Pomimo przyjazdu pierwszych dwóch wozów strażackich po 8 minutach, pożaru nie udało się już opanować. Doprowadził do zawalenia się budynku.
Jeden z podstawowych problemów akcji? Rozlewające się płonące paliwo z samochodów spalinowych (zbiorniki na benzynę i olej napędowy są plastikowe). Płonące kałuże paliwa spływały na niższe piętra, zapalając kolejne samochody. Ten sam problem został opisany w dwóch raportach z podobnego pożaru na parkingu przy lotnisku Stavanger w Norwegii, gdzie także przyczyną pożaru był Diesel.
W raporcie jest część poświęcona udziałowi EV w pożarze, która skupia się na... problemie rozlewającego się zapalonego paliwa, podkreślając, że to, a nie żadne baterie, jest prawdziwym problemem pożarów parkingów (s. 87 raportu)
Wnioski? Niezbędne są zraszacze, aby ograniczyć tempo rozprzestrzeniania się pożarów na parkingach.

 

nabrU

Moderator
A propos budynku, tego parkingu w Luton już nie ma. Został kompletnie rozebrany / zdemontowany (w sumie nie wiem jak to określić). Jak znam życie niedługo zobaczymy tam nowy budynek parkingu.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Biorąc pod uwagę oficjalne statystyki, stanowiska straży pożarnej oraz ekspertów:
narracja się zmienia, że strach parkować obok ICE :)


Nie tylko palą się częściej, ale mocniej i dłużej.
Ciekawe, ciekawe...
 

mALEK

Pionier e-mobilności

szkoda, ze m.in beton z ktorego zbudowali ten garaz, nie byl tak odporny jak beton "antyBEV"
 
Top