Straż pożarna w Luton opublikowała właśnie pełen 110-stronnicowy raport nt. pożaru parkingu przy lotnisku Luton, w którym spłonęło 1300 samochodów, niemal wyłącznie spalinowych. Przyczyną był wybuch pożaru w aucie... z silnikiem Diesla. Pomimo przyjazdu pierwszych dwóch wozów strażackich po 8 minutach, pożaru nie udało się już opanować. Doprowadził do zawalenia się budynku.
Jeden z podstawowych problemów akcji? Rozlewające się płonące paliwo z samochodów spalinowych (zbiorniki na benzynę i olej napędowy są plastikowe). Płonące kałuże paliwa spływały na niższe piętra, zapalając kolejne samochody. Ten sam problem został opisany w dwóch raportach z podobnego pożaru na parkingu przy lotnisku Stavanger w Norwegii, gdzie także przyczyną pożaru był Diesel.
W raporcie jest część poświęcona udziałowi EV w pożarze, która skupia się na... problemie rozlewającego się zapalonego paliwa, podkreślając, że to, a nie żadne baterie, jest prawdziwym problemem pożarów parkingów (s. 87 raportu)
Wnioski? Niezbędne są zraszacze, aby ograniczyć tempo rozprzestrzeniania się pożarów na parkingach.

BFRS publishes London Luton Airport car park fire report | Bedfordshire Fire and Rescue Service
Bedfordshire Fire and Rescue Service (BFRS) has today (Wednesday 9 October 2024) published a comprehensive report detailing the major fire at London Luton Airport’s Terminal Car Park 2.