Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
RENAULT
Renault 5 E-Tech Electric Forum • Renault 5 E-Tech
Renault 5 pierwsze wrażenia
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="nabrU, post: 226984, member: 919"] Jestem po jeździe próbnej R5 w wersji Techno z baterią 52kWh (moc 150KM) [ATTACH type="full" alt="PXL_20250322_102018435.jpg"]26151[/ATTACH] [ATTACH type="full" alt="PXL_20250322_102004894.jpg"]26152[/ATTACH] Dostałem samochód naładowany do 100% tylko na ok. godzinę. Jazda w temperaturze ok. 13*C. Te 100% sprawiło, że nie mogłem sprawdzić jak realnie działa tryb B więc praktyczne nie różnił się on od normalnego D. R5 prowadzi się bardzo fajnie i zwinnie (choć nie miałem okazji parkowania w ciasnych miejscach więc o promieniu skrętu się nie wypowiem). Bardzo dobrze (o niebo lepiej niż w Tesli ;)) działa tempomat adaptacyjny. Zwalnia i przyspiesza (oraz trzyma dystans, który można regulować) bardzo dobrze. Nie było też problemu z rozpoznawaniem znaków choć nie zauważyłem automatycznego zwalniania czy przyspieszania (ale być może coś tam trzeba uaktywnić w ustawieniach). Lane Assist działa raczej delikatnie, więc nie ma się uczucia 'szarpania' z pojazdem, choć nie trzyma pasa tak dobrze jak np. Tesla. Siedzenia bardzo wygodne (Tesla się nie umywa), ładny 'jeansowy' design choć jest sporo plastiku. Nie podobała mi się deczko 'kwadratowa' kierownica. I nie chodzi o wygląd, a o jej używanie przy kręceniu. Zawieszenie określiłbym jako neutralne czyli ani miękkie ani twarde, ale pozwalające na dość sportową jazdę. Koła we wszystkich wersjach to 195/55R18 z dość 'balonowymi' oponami więc powinno być ok ze względu na potencjalne zadrapania felg (poniżej felga wersji Iconic Five) [ATTACH type="full" alt="PXL_20250322_093703689.jpg"]26153[/ATTACH] Obsługa będzie się podobała ludziom, którzy preferują przyciski bo przynajmniej panel klimatyzacji jest z fizycznymi przyciskami choć na (przyciski na kierownicy chyba haptyczne ale dobrze działające) i wokół kierownicy dzieje się sporo (wajcha od biegów i sterowanie radiem po prawej stronie poza standardowymi manetkami do kierunkowskazów / świateł czy wycieraczek). Dobrze działa obsługa głosowa po angielsku (postaram się potem wstawić jakiś filmik YT), ale nie sprawdzałem po polsku. Najbardziej jednak podobała mi się wbudowana integracja z Google Maps / Android Auto, a szczególnie optymalizacja pod EV. W opcjach możemy sobie wyszukać ładowarki ze względu na moc czy przynależność do konkretnego operatora / dostawcy usług (niestety na liście ok 40 CPO nie było żadego z PL - być może to kwestia wersji samochodu / kraju) [ATTACH type="full" alt="PXL_20250322_101146165.jpg"]26154[/ATTACH] [ATTACH type="full" alt="PXL_20250322_100808546.jpg"]26155[/ATTACH] Widać też zajętość ładowarek (przynajmniej w UK). Po wybraniu ładowarki podobno jest podgrzewana bateria, ale ja żadnego info (komunikat czy ikonka) nie zauważyłem. Być może SOC był za wysoki. [ATTACH type="full" alt="PXL_20250322_101056517.jpg"]26156[/ATTACH] Jak wspomniałem auto było naładowane do 100% i przed jazdą pokazywało 236 mil (czyli 380km) zasięgu. Na desce można sobie wybrać taki 'zasięgomierz', który pokazuje przewidywany zasięg przy obecnym stylu jazdy, zasięg przy jeździe miejskiej i zasięg autostradowy. [ATTACH type="full" alt="PXL_20250322_104108321.jpg"]26157[/ATTACH] Ogólnie przejechałem 25 mil (czyli 40km) z tego trochę po autostradzie i zużycie wyszło mi 3,9 mil/kWh czyli w 'normalnych' jednostkach ciutkę poniżej 16 kWh/100km. Nie jest to rewela (według mnie) jak na taki pojazd i ale też taka jazda niewiele pokaże. Trzeba by mieć samochód na cały dzień i pokonać troche większy dystans, aby wyciągnąć jakieś wnioski. [ATTACH type="full" alt="PXL_20250322_104050455.jpg"]26158[/ATTACH] Po powrocie do salonu było trochę pytań do sprzedawcy: - jaki jest reżim serwisowy? rok lub 10 tyś mil (nieciekawie o_O) choć pakiet serwisowy na 2 lata jest w cenie pojazdu w UK, - ile kosztuje wtyczka V2L? Około 100 funtów, ale mam dostać konkretne info mailem (w wersji Iconic Five wtyczka jest w cenie pojazdu), - czy jest gdzieś online wersja PDF instrukcji pojazdu (bo w trakcie jazdy próbnej człowiek nie wie wszystkiego)? Ma się dowiedzieć i odpowiedzieć mailem, - jak wygląda apka na telefon? Dość podstawowo typu: widoczny zasięg czy SOC, można zdalnie uruchomić grzanie / chłodzenie, ustawić harmonogram ładowania (min i max SOC), zlokalizować pojazd na mapie, zobaczyć historię ładowania itp. - jaki jest dopuszczalny nacisk na główkę haka holowniczego (do przewozu 2 e-bike)? [I]Don't know and will find out ;)[/I] I w sumie tyle. Samochód bardzo fajny, zwraca uwagę na ulicy (pewnie nawet więcej gdyby był w kolorze żółtym). Cena może być, ale zużycie energii mogłoby być lepsze (niestety Mii tutaj wygrywa ze sporym zapasem). Nie wiedzieć czemu w UK wersja Techno (ta średnia) nie posiada opcji Winter Pack (czyli grzane fotele i kierownica), które są dostępne na kontynencie. Opcja ta jest za to w standardzie w najwyższej wersji Iconic Five :rolleyes: [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
RENAULT
Renault 5 E-Tech Electric Forum • Renault 5 E-Tech
Renault 5 pierwsze wrażenia
Top