Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
CITROEN
Citroen e-C4 Forum • Citroen eC4 / ë-C4
Retrofit - oryginalna ładowarka indukcyjna
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="KrzysztofFly, post: 116798, member: 1062"] Po kilku długich miesiącach, wróciłem do tematu montażu oryginalnej ładowarki indukcyjnej, której zabrakło w moim e-C4 w wersji Shine. Jak zapewne większość wie, wcześniej było to standardowe wyposażenie bogatszych wersji. Niestety późniejsze braki na rynku półprzewodników skasowały to wyposażenie ze wszystkich wersji i dzisiaj nie występuje nawet jako płatna opcja. Po pierwszej przymiarce i poszukiwaniu "luźnych wtyczek" w swoim samochodzie z lewej strony konsoli środkowej, stwierdziłem, że niestety samochód nie ma niewykorzystanych wtyczek, w które wystarczy wpiąć zakupioną uprzednio za kilkadziesiąt złotych ładowarkę z demontażu. Niestety pierwszą ładowarkę zakupiłem bez okablowania, tak więc nie bardzo miałem nawet jak kombinować z podłączeniem na stole. Próbowałem także szukać gdzieś w internecie jakiegoś schematu z opisem pinów ładowarki, niestety bezskutecznie. Po kilku miesiącach powróciłem do pomysłu, w związku z tym dokupiłem kolejną używaną ładowarkę, tym razem z wtyczką i kawałkiem kabla oraz kontrolką działania ładowarki, również z kawałkiem kabla. Niestety moje próby dedukcji podłączenia nie przyniosły rezultatu, gdyż pomimo teoretycznego rozpracowania większości kabli, ładowarka nie chciała wystartować. W międzyczasie dorobiłem się także pełnego oryginalnego okablowania (wiązki kabli), co niestety również zbytnio nie pomogło, gdyż okazało się, że w gnieździe (po prawej stronie konsoli) do którego się ją podłącza brakuje odpowiedniego okablowania, więc znowu utknąłem w miejscu, aż do wczoraj. Wczoraj nastąpił przełom w sprawie, gdyż w moje ręce wpadł "dawca" wiedzy o tym gdzie i jakie są napięcia (Shine z 2021 roku, wyposażony przez fabrykę w ładowarkę) Tak więc wystarczyło kilka minut i miernik w rękach aby ustalić, gdzie i co podłączyć. Tak więc jeszcze wczoraj wieczorem na stole uruchomiłem ładowarkę, co prawda jeszcze nie zamontowałem jej w samochodzie, jednak na to potrzebuję jeszcze kilku dni, aby przemyśleć gdzie i na której wiązce ją podłączę. Uprzedzam od razu, że nie będę podawał koloru kabli w wiązce, gdyż w dwóch posiadanych w moich zasobach, są one różne. Jedną mam oryginalną z C4, druga chyba razem z ładowarką zamontowana była w jakimś Peugeocie. Podam natomiast piny, które są wyraźnie opisane zarówno na ładowarce jak i wtyczce. Druga rzecz, to kwestia kontrolki działania, nie jest ona niezbędna i ładowarka działa także bez niej, natomiast podłączanie jej nie ma zbytniego sensu, gdyż w konsoli okienko jest zaślepione. PIN 7 - masa PIN 4 i 12 - +12V PIN 5 i 6 - + dioda (są dwa kolory diód) [ATTACH type="full"]13495[/ATTACH] Zacząć trzeba od zakupu używanej ładowarki (polecam z wtyczką, będzie prościej) wygląd i numery poniżej: [ATTACH type="full"]13490[/ATTACH] Jeśli ktoś bardzo chce, to do C4 można kupić w serwisie oryginalną wiązkę 9834105280 (na tą chwilę 176,30), chociaż szczerze powiedziawszy niewiele ona da, gdyż zapewne i tak nie będziesz miał odpowiednich kabli w gnieździe (fotki poniżej). [ATTACH type="full"]13492[/ATTACH] tutaj nie ma [ATTACH type="full"]13493[/ATTACH] tutaj są (zdjęcie dawcy wiedzy) [ATTACH type="full"]13494[/ATTACH] jeszcze na stole ale już z podłączonym zasilaniem i działa ;) [ATTACH type="full"]13496[/ATTACH] [MEDIA=youtube]5aFZjVocPsM[/MEDIA] Sam montaż w samochodzie dodam później, jak się już do tego ostatecznie zabiorę, myślę jednak, że to co opisałem, pozwoli bez problemu dodać wspomnianą ładowarkę w każdym z bliźniaków e-C4 z koncernu Stellantis (Citroen, DS, Peugeot, Opel). Co ciekawe, aktualnie Citroen ma w sprzedaży zestaw do montażu oryginalnej ładowarki (do C4 nr zestawu to 1681052880, w cenie 818,88) zestaw zawiera ładowarkę, nakładkę gumową z symbolem ładowarki, kabel i kilka opasek. Citroen sprzedaje zestaw z dosyć długim kablem i proponuje wpięcie do BSI. [ATTACH type="full"]13497[/ATTACH] Ciąg dalszy nastąpi .... [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
CITROEN
Citroen e-C4 Forum • Citroen eC4 / ë-C4
Retrofit - oryginalna ładowarka indukcyjna
Top