Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Na każdy temat
Rivian - taka sytuacja :)
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Polonus, post: 94518, member: 2177"] U nas jest w ogóle bardzo ciekawa sprawa ze sprzedażą samochodów. Ford, Chevrolet, czy inne BMW nie może samo sprzedawać swoich aut - muszą korzystać z usług pośrednika. Dlatego np. Hendrick sprzedaje Hondy i Acury, BMW i Mini, Mercedesy, Lexusy i Toyoty, VW i Audi, Fordy i auta od GMC, Chryslery, Jeepy i Dodge, Jaguary, Land Rovery, KIA, Subaru, Volvo , Mazdę i sam Bóg wie jakie jeszcze inne. Natomiast Musk wymyślił sobie, że Tesla to nie jest auto, ale coś w rodzaju laptopa na kołach, więc jego nie obowiązuje ten przepis o zakazie sprzedawania aut bezpośrednio przez producenta. Związek dealerów samochodów ma odmienne zdanie, więc się nawzajem sądzą, z różnym skutkiem. W moim mieście, w Charlotte, NC, sąd zabronił Tesli sprzedawać auta, ale np. w Raleigh, stolicy naszego stanu już im wolno. inny sąd, inny wyrok, inna sprawiedliwość. Temida ślepa, ale może nie do końca? Nie zmienia to w niczym faktu, że Tesla ma w naszym mieście coś, co wygląda na punkt sprzedaży. Można tam obejrzeć samochody, można się przejechać - sam odbyłem testową jazdę Teslą P100D, bo ciekawy byłem jakie to uczucie rozpędzić się do setki w dwie sekundy :love: ale auta już kupić nie można. Trzeba je sobie kupić przez Internet, (dla wygody klienta są tam komputery i ktoś, kto pomoże nam wypełnić wszystkie rubryczki na stronie zakupu) i odebrać tam auto, teoretycznie kupione gdzieś w Sieci. Rivian ma podobny pomysł i podobne problemy. Mój czas oczekiwania jest tak długi, bo mają prawne problemy ze zlokalizowaniem punktu obsługi klienta w moim stanie. Najbliższy punkt jest w Atlancie, 400 km od Charlotte. Dla mnie żaden problem - mógłbym tam pojechać autobusem, czy polecieć samolotem i odebrać auto. Bez ładowania w drodze dotrze do naszego domu. Jednak Rivian na razie nie zgadza się na takie załatwienie sprawy, więc cierpliwie czekamy. U nas rewelacyjne oceny mają koreańskie auta. Nie wiem jaka jest ich oferta na polskim rynku, ale obczaj takie autka jak Hyundai Ioniq 7, czy Kia EV9. Tesla model Y także ma opcję trzech rzędów siedzeń, choć nie wiem jak duży jest ten trzeci rząd. Co do M3... Moja była stuningowana, miała 600 KM i to był pewien problem. Posiadanie takiego auta i niewykorzystywanie jego mocy nie ma sensu, a wykorzystywanie jej poza torem, czy innym zamkniętym terenem grozi może nie tyle śmiercią lub kalectwem, co utratą prawa jazdy i tymczasowym aresztem. Poza tym... nie wiem jak to się stało, ale jakoś w międzyczasie się postarzałem, a takie auto nie jest dla dziadków na emeryturze. Wyleciałem z drogi trzy razy w tym aucie, więc po trzecim razie stwierdziłem: Czas się kusiciela pozbyć. Czy nie żałuję, nie tęsknię? A czy alkoholik na odwykówce nie tęskni za Jackiem Danielsem? Hmmm... Rivian też da mi sporą radość z jazdy. Prawdę mówiąc do setki będzie przyspieszał lepiej od M3, ale ze swą wagą i napędem AWD będzie bezpieczniejszy, do tego lepszy i wygodniejszy, łącząc zalety jezdne sportowego auta, zdolności terenowe Jeepa Wranglera i komfort luksusowego SUVa w jednym pojeździe. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Na każdy temat
Rivian - taka sytuacja :)
Top