Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Rozmowa z Piotrem Zarembą z ElectroMobility Poland – Cartrack Polska
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Michal, post: 6461, member: 89"] Ja nadal uważam, że "platformą" będzie Tesla Model 2 (deskorolka z baterią, silnikami i kołami) - dlatego Elon był w Polsce na parę godzin kilka miesięcy temu i dlatego termin 2024 (właśnie wtedy ma wejść Model 2), chociaż osobiście uważam, że to może być raczej 2025, bo brakuje baterii i mocy przerobowych. Elon mówił wielokrotnie, że udostępniliby platformę innym firmom gdyby chciały, a prawda jest taka, że żaden standardowy producent nie weźmie od nich technologii, bo to było by przyznanie się do porażki w temacie EV i spadek cen akcji. Izera ma to w dupie, bo nie musi się martwić o ceny akcji i nie ma porażki, bo oni od początku mówią o zakupie deskorolki - może być tylko sukces. Takie rozwiązanie doprowadziłoby do kilku rzeczy: * Tesla Model 2 ma kosztować poniżej $25 000 ~ 100 000 zł, a jak się ją trochę wybebeszy (nawet nie drastycznie) - usunie radar, kamery, elektryczne fotele, szklany dach, (...), to pewnie da się zejść do 80-90k, a to już jest półka cenowa Skoda Scala :p * Zgodnie z prezentacją battery day, Model 2 ma korzystać z baterii LFP, które produkuje m.in. LG chem, w fabryce pod Wrocławiem. * Izera rzeczywiście miałaby przewagę technologiczną - stałaby za nią Tesla. * Tesla przyśpieszyłaby rozwój elektromobilności i przejścia na odnawialne źródła energii (a przecież to jest ich misja), bo nie musieli by sami składać samochodów. * Takie rozwiązanie mogłoby doprowadzić do fali powstawania podobnych "krajowych" fabryk na bazie platformy Tesla, a to dramatycznie zwiększyło by moce przerobowe Tesla - bo bez ich dużego powstawałoby potencjalnie kilka fabryk na świecie. * Tesla mogłaby się skupić na technologii, a nie produkcji nadwozia, kolorach malowania i spasowaniu drzwi, bo z tym ewidentnie mają problem. * Elon wielokrotnie mówił, że kolosalną przewagą Tesla jest to, że "buduje maszynę, która buduje maszynę", czyli Giga fabryki. To sugeruje, że nawet budową fabryki Izera albo przynajmniej wsparciem w budowie mogłaby się zajmować Tesla. * Oczywiście jest też kupa synergii związanych z bliskością gigafactory pod Berlinem. * Na koniec info, że ptaszki zbliżone do rządu ćwierkały kiedyś, że Giga Berlin miała powstawać w Polsce. Skoro to się nie udało, to naturalną koleją rzeczy jest postawienie fabryki samemu. Jeśli, rządowcy dogadali się z inną firmą to będę poważnie zawiedziony, bo zmarnowali realną szansę. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Rozmowa z Piotrem Zarembą z ElectroMobility Poland – Cartrack Polska
Top