Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Różnica w Auto pilocie zwykłym i rozszerzonym
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Frunek, post: 74721, member: 664"] Od czasu do czasu jeżdżę jakimś wypożyczonym autem i zawsze sprawdzam jak działają systemy ADAS. W Tesli fajne jest to, że nie ma wątpliwości czy jedziesz na autopilocie czy nie (chociaż [USER=444]@ATnet[/USER] rzeczywiście chyba myli tempomat z Autopilotem). Samochód ma "mocną" kontrolę nad kierownicą i trzeba ją mocno szturchnąć, żeby wyłączyć Autopilota. Ostatnio jechałem Polestarem 2 i tam na autostradzie asystent pasa ruchu działał nawet spoko, ale cały czas prosił o "położenie rąk" na kierownicy. Oczywiście kierownicę trzymałem, ale przyzwyczajony z Tesli po prostu jej dotykałem, nie ściskając. Na plus dla Autopilota (podstawowego): - W korku/na światłach ruszanie po zatrzymaniu do 0. Na pewno niektóre inne auta też to mają, ale nie wiem które. - Działanie nawet w trudnych warunkach. Jak jest mgła albo duży opad, to super mieć takiego "pomocnika". Tej zimy mi się zdarzyło z 2 razy że był komunikat o "ograniczonym autopilocie" ze względu na warunki. Rzeczywiście widoczność była wtedy minimalna, chociaż raz wydawało mi się że to przez zabrudzone kamerki. Tu nie mam porównania do innych aut, tylko kolega mówił że asystent Toyoty się wyłącza przy byle deszczu. - Działa na drogach krajowych/wojewódzkich jeśli mają oznaczenia pasów. Minusy: - Bezużyteczny jeśli droga jest w miarę nowa i nie ma odpowiednich ograniczeń na mapach. Np. odcinek S5 Nowe Marzy-Świecie, gdzie Tesla widzi ograniczenia od 20 do 110. I rzeczywiście reaguje gwałtownym zwolnieniem na 20 :eek: Nie da się ustawić autopilota na zadaną prędkość, zawsze reaguje na to co ma w mapach. - Zwalnia dopiero po "wyczuciu" ograniczenia. Przydałoby się zwalniać wcześniej, tak że po wjeździe na teren zabudowany już się jedzie 50km/h. - "Phantom braking". Zdarza mi się chyba w każdej trasie >200km. Zwykle po prostu pasażerowie patrzą co się dzieje, ale miałem już ze dwie sytuacje że samochód mocniej przyhamował, a za mną ktoś jechał. - W korku mógłby jeździć płynniej i bliżej podjeżdżać do auta z przodu. Jeździłem niedawno ID.3 i on tak potrafił. - Nie radzi sobie z wysepkami. Sprawdzam czasem jak się zachowa ale często w ostatniej chwili przejmuję kontrolę, żeby nie zahaczyć o krawężnik. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Różnica w Auto pilocie zwykłym i rozszerzonym
Top