Rozpoczynam poszukiwania KIA eNiro 64kWh

mmm

Fachowiec
Chcę akurat kupić nowego elektryka pod nowe dopłaty, ale czy od razu żegnałbym się z Niro? Szczerze... wolę mieć dwa samochody niż sprzedać jeden za grosze. A kupujący będzie raczej chciał tanio. Ale jakby ktoś chciał dać 100k za auto ze stopki, VI.2021/56kkm to możemy rozmawiać...
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ciekawa oferta:
I jeszcze do negocjacji. Pewnie jak sie polozy 75 na stole to sie sprzeda. Jednak przebieg tez juz nie maly. Trzeba by sie targowac. Moze i za 70 by sie wyrwalo ?

Ja kiedys kupowalem auto dla znajomej, i dalem cene nizsza o 20% od oczekiwanej, i co tydzien sie przypominalem. Po 5 tygodniach kupilismy auto :)
 

Arrczi

Fachowiec
Super . Dzięki za pierwsze info. Daj znać jak wrażenia z jazdy na trasie. Ja nieprzypadkowo myślę o 64 kwh , ma być w miarę uniwersalnie - robię też trasy , choć rzadko powyżej 350 km od strzała. Ciekaw jestem jak się spisze autko w warunkach już lekko wiosennych .
Jak ktoś może dorzucić swoje uwagi o KII lub KIACH ( NIRO / SOUL ) to mile widziane
KiA e-Soul model 2021. Marzec bardzo mało jazdy, lekko ponad 1000 km wokół komina i pokazało średnią 14,3 kWh na 100 km. W Rok i 20.000 tys. średnia wyszła 14,8 kWh na 100 km. Jazda w trybie eco bo i tak zrywa przyczepność przy głębszym wciśnięciu potencjometru. W mieście nie ma znaczenia i tak zgodnie z ruchem. Brak pompy ciepła. Następny będzie z pompą i napęd na tył.
Te 1,0 kWh przy mojej jeździe można spokojnie zejść z HP na 100 km. Krótkie przebiegi i generalnie grzanie oporowe w granicach 2.5 - 3 kW.
Trasa z prędkościami 110 - 120 km/h to 16 - 18 kWh na 100 km. 320 km i trzeba szukać ładowarki DC. Ładowanie 35 - 45 min. i dalej 200 - 250 km zrobi.
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Bateria do tego auta kosztuje 16-17 tys. Myślę, że przy odpowiednim obniżeniu ceny (tak poniżej 75tys) olałbym brak gwarancji. Tym bardziej, że nie słyszy się o jakichś problemach z baterią lub napędem w autach na tej platformie.
Tylko tyle ?
No niezle :) chyba jest ich za duzo na rynku ?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Tylko tyle ?
No niezle :) chyba jest ich za duzo na rynku ?
Baterie tyle już zaczynają kosztować, do różnych samochodów: https://www.olx.pl/oferta/bateria-kona-64kw-2024-i-2022-nowy-i-stary-model-CID5-IDYBsPc.html

Jeszcze Ci zamontują w cenie. Byłem, widziałem, kilka sztuk tego u nich leży, zarówno do nowej Niro jak i do starej. Akurat ja pojechałem Zoe, w której zamontowali baterię 41kWh (wcześniej była 25kWh). Koszt baterii 41kWh: 13,5tys (wymiana w cenie).
 

JACK-AS

noowicjusz, TOYOTA PRIME PLUG- IN
Baterie tyle już zaczynają kosztować, do różnych samochodów: https://www.olx.pl/oferta/bateria-kona-64kw-2024-i-2022-nowy-i-stary-model-CID5-IDYBsPc.html

Jeszcze Ci zamontują w cenie. Byłem, widziałem, kilka sztuk tego u nich leży, zarówno do nowej Niro jak i do starej. Akurat ja pojechałem Zoe, w której zamontowali baterię 41kWh (wcześniej była 25kWh). Koszt baterii 41kWh: 13,5tys (wymiana w cenie).
no, jeżeli tak mają się przedstawiać ceny dobrych baterii lub taniej to może faktycznie nie będę się przejmował kosztami serwisu pod tytułem platynowo- złoty - w kosztach , bo niebieski :) ) płyn co 60 tys do wymiany za 2.5 - 3.5tys co dwa lata ...i wrócę z szukaniem w koncernie KIA /H . BO już zacząłem w innym miejscu szukać info o PEUGEOT 208 e .. nie wygląda głupio a jak potrzebuję coś z 300 km + jak chodzi o zasięg w cenie najlepiej 50-60 kk.
 
Top