Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Supercharger – stacje ładowania Tesli
Rozwój SuC w Polsce
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="umcus, post: 240496, member: 4543"] Ostatnio budowane/projektowane SuC nie wystarczą? Zasadniczo jestem zwolennikiem teorii "ważne sa czyny, nie słowa". Można się z tym spierać, ale jak długo będziesz szukał twardych argumentów, że Tesla w Polsce chce budowac huby, a nie "hubiki"? Jak wybudują trzeci, piąty czy dziesiąty taki hub? Zresztą, Tesla nie ma wyboru, musi budować prawdziwe huby, ponieważ będzie musiała otworzyć swoje stacje na klientów innych marek. Wybudujesz 4 słupki, stanie tam dwie taxi z darmowym ładowaniem, jedno Audi i Kia, a gość podróżujący Teslą będzie czekał. To prosta droga do wkurzenia klienta. Jedyną? Nie. Najważniejszą? Tak. I potwierdzają to także inni gracze, w tym np. Michał Baranowski z Elocity. Z tego co pamiętam, to właśnie on mówił o tym, że budują tam, gdzie sa możliwości, gdzie są już przyłącza, na które nie musieliby czekać latami. Wspominał również o problemach z UDT, niemniej to, że ładowarki powstają niekoniecznie tam, gdzie z punktu widzenia lokalizacji byłoby najlepiej, jest ewidentną winą naszej wspaniałej sieci energetycznej. Z ciekawostek - wiesz jaka jest najszybsza ładowarka w Płocku? Całe 170 kW przy salonie Volvo, w środku miasta, rzut beretem - 200 m - od sporej stacji trafo i zakładu energetycznego (przypadek? :) ). Reszta, to dwa PowerDoty 120 kW przy Biedronce, i jeszcze jedna 120 przy galerii handlowej. Potem na drodze Płock - Warszawa (ok 100 km) na wylotówce powstał potęzny salon Mercedesa i masz 114 kW w Elocity, masz jednego PowerDota przy Biedronce jakieś 35 km od Płocka. I tyle do samej Warszawy. Energetyka jest w fatalnym stanie, wystarczy wyściubić nos poza miasto wojewódzkie by to zrozumieć. I w praktyce to dostępność przyłączy decyduje o być albo nie być ładowarek. Nic innego. Toż na listość boską właśnie zaczęli proces nadganiania :) Czas jest kluczową zmienną. Skoro proces trwa, to pisanie że powinni nadgonić jest co najmniej dziwne. Przecież właśnie to robią. Jakbyś to pisał rok temu - miałbyś 100% racji. Tak. z perspektywy czasu tak to wygląda. Niemniej obecne plany Tesli są obiecujące. I chyba się zgodzisz, że obecnie Tesla właśnie nabija kroki? Czyli mam zamknąć oczy na obecne inwestycje Tesli w Polsce i udawać że ich nie ma? Polska to Polska. Świat to świat. Dyskutujemy w tym wątku o rozwoju polskiej sieci SuC. A ta jest jaka jest, od roku budują po 12 słupków, czy tego chcesz, czy nie. Mieszanie innych krajów jest rozwadnianiem tematu. Na marginesie - Tesla ma problem, którego nie doświadczają (a przynajmniej nie w takim stopniu) konkurenci - darmowe ładowanie. Budowanie 4 słupków "grozi" pernamentnym zapchaniem takiej stacji, co spowoduje znacznie większa frustrację u kierowców, niż całkowity brak takiej stacji. Jak do tego dodamy to, że wkrótce będą tam mogły się ładować pojazdy innych marek, jestem pewien, że stopień satysfakcji posiadaczy Tesli poleciałby na łeb. Co było a nie jest.... Patrz argumenty wyżej. Mam wrażenie, że pomijasz to, że Tesla jest poniekąd zmuszona stawiać huby, a nie wzorem GW czy Elocity pojedyńcze słupki. No serwis faktycznie mógłby być lepszy (mobilny jeszcze przede mną, liczę, że zmienię zdanie), ale arogancka obsługa? Może to kwestia nastawienia? Albo ktoś wpisał w Twoją kartotekę "upierdliwy klient" ;) Żartuję oczywiście ;) Śmiem wąpić. W świetle wielu wątków tego forum i wypowiedzi na FB, głównym problemem odstraszającym potencjalnych klientów jest <baczność>Elon</spocznij>, a nie krzywa ładowania. No chyba, że jak zwykle ludzie gadają nie to co naprawdę myślą. Mnie krzywa odpowiada. Jasne, dla PH ganiającego 500 km dziennie przydałaby się lepsza, ale... znakomita większość ludzi których znam, robi przebiegi poniżej 12 kkm rocznie. Część z nich robi sporo poniżej 10 kkm. Czy się naładuje w 35 minut, czy 20, 3 razy w roku, to żadna różnica. Powiem tak - nadal mam 150 km darmowego ładowania na SuC ;) Ok, rozumiem, też wolałbym, żeby SuC był na każdym rogu. Niemniej Tesla dzięki dofinansowaniu UE wzięła się do roboty. Może dajmy im teraz czas na odpalenie tych paru stacji? [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Supercharger – stacje ładowania Tesli
Rozwój SuC w Polsce
Top