Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
RENAULT
Renault Scenic Electric Forum • Scenic E-Tech
Scenic vs Tesla Y
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="eimi, post: 176413, member: 2916"] Hej, wziąłem scenica na kilkudniową wycieczkę po Polsce, pomyslalem że podzielę się moimi przemyśleniami porównując do TMY. Obecnie od około roku jeżdżę TM3, a do TMY się przymierzam jako większe auto - czekam żeby zobaczyć co zaoferuje juniper a w między czasie badam konkurencję - obecnym modelem Y miałem dwie dłuższe jazdy próbne. Zdjęcia recenzje itd można sobie popatrzeć na YouTube, ja chciałem się podzielić przemyśleniami z punktu widzenia użytkownika Tesli i auta rodzinnego 2+2. Zalety Scenic względem TMY: • Czujniki parkowania, kamera w przednim zderzaku, kamery 360 • Bezprzewodowy android auto / apple carplay - na wskaźnikach zegarów działa nawet nawigacja z android auto, a nie same wskazówki do jazdy jak w innych samochodach z tym systemem, system multimedialny działa bezbłędnie, działa yanosik i inne aplikacje pod android auto • Wygodne fotele z przyjemnej materiałowej tapicerki, a tylko po bokach skóra, nie są wentylowane, ale są perforowane - w upale dużo lepiej niż fotele z TMY. Ogólnie jakość wnętrza i wykończenia w Scenicu na plus względem TMY, chociaż dla mnie w TMY jest w zupełności okej. • Dużo lepszy widok w tylnym lusterku + wycieraczka z tyłu + możliwość przełączenia lusterka w tryb wyświetlacza, wtedy jak naładujemy z tyłu bagażu po sam dach lub ktoś siedzi z tyłu po srodku to nadal mamy widok do tyłu we wstecznym lusterku, • Troszkę lepsze wyciszenie niż w TMY - w szczególności od kół, wiatr porównywalnie (i tu i tu szumi powyżej 120). Przy 120-140 Scenic trochę ciszy. Po mieście - niby ciszej ale efekt psuje jedna rzecz - patrz wady względem TMY. • Szybsze ładowanie z AC (22kW vs 11kW) • Większa bateria niż w TMY LR (92kW = 87kW netto), ale też o około 10% większe zużycie energii niż w TMY więc w miarę to się bilansuje (i ponad 30% większe zużycie niż w TM3) - auto miałem na kołach 20" i oponach Michelin e-primacy. No i statystyki pokazują rzeczywiste całkowite zużycie, a nie tylko dla trybu Drive jak w Tesli. Bardzo fajna funkcja na zegarach pokazująca wskaźnik zużycia wyskalowany Autostrada-Miasto, czyli wyświetla nam zasięg dla Autostrady i zasięg dla Miasta + zasięg prawdopodobny uwzględniając aktualne proporcje jazdy. • Lepsza i cichsza praca klimatyzacji w upale • Klamki się wysuwają przy zbliżeniu do auta, a drzwi się otwierają/zamykają bardzo cicho • Szklany dach można zaciemniać/rozjaśniać przyciskiem • Sporo miejsca na tylnej kanapie - żona się wcisnęła między dwa foteliki i stwierdziła że dałaby radę tak dłużej jechać Wady Scenic względem TMY: • Tylko przód napęd i gorsze osiągi - do jazdy rodzinnej w pełni wystarczające, moment prawdopodobnie ograniczony do 300Nm żeby dało się tym przyjemnie jeździć i nie gubił co chwila trakcji z przodu. Dynami zdecydowanie na plus dla tesli. TMY nawet w wersji RWD jest żwawszy niż Scenic, o LR i Perf nie wspominając. • Hałas silnika/inwertera - tak, właśnie tak. Przy wolnej spokojnej jeździe bez radia nieprzyjemne piszczenie, które słychać z przodu spod maski. Przy przyspieszaniu efekt się nasila. Mam wrażenie że o ile auto od drogi jest super wyciszone, to od grodzi przecietnie. Mnie irytowało mocno, żona nie zwracała uwagi. W Tesli LR nawet mocniej słychać przedni silnik, ale jest to inny rodzaj hałasu, mniej irytujący dla mnie. W tesli RWD jest zupełna cisza. • Wolniejsze ładowanie DC w zakresie 10-80% (max 150kW, średnio ~100kW) • TMY jest większym i przestronniejszym autem. Scenic jest trochę mniejszy, ale nadal przestronny jak na swoje gabaryty (znacznie więcej miejsca i większy bagażnik niż w spalinowym Australu który jest 6cm krotszy). Brakuje mu frunka z przodu. • Większe zużycie energii - około 10% w porównaniu do TMY LR. Może to wynikać w dużej mierze z ciśnienia w kołach - dla 20" zalecane w renault to 2.1-2.3 bar a w Tesli 2.8-3.2 bar. • Brak możliwości zaprogramowania kluczyka w telefonie tylko trzeba nosić przestarzala kartę (bezdotykowe otwieranie) • Brak możliwości przygotowania auta wcześniej z apki (schłodzenie/ogrzanie), brak trybu psa dla teściowej zostawionej w upale pod sklepem • Brak one pedal driving. Przy kierownicy są łopatki do zmiany siły rekuperacji więc przy maksymalnym poziomie rekuperacji można ładnie wyhamować, ale nie do zera (auto toczy się jak w automacie) • Pikawki na prędkość, na szczęście da się szybko wyłączyć podwójnym kliknięciem przycisku który ładuje tryb safety perso (wcześniej zdefiniowane ustawienia bezpieczeństwa użytkownika) Za dawno jeździłem TMY żeby bezpośrednio porównać zawieszenie i układ kierowniczy. Wydaje mi się że zawieszenie w scenicu jest podobnej twardości, a prowadzenie bardziej precyzyjne. Na pewno zawieszenie "nie dobija" tak jak w TMY, ale może to też wynikać że znacznie niższego ciśnienia w kołach. Układ kierowniczy działa lepiej, choć musiałbym się teraz jeszcze przejechać TMY żeby mieć pewność. Ogólnie jest to samochód który bardzo dobrze się prowadzi, raczej z tych twardszych. To jest na tyle indywidualna kwestia że zalecam jazdę próbną i sprawdzenie samemu. Kawał solidnego samochodu moim zdaniem. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
RENAULT
Renault Scenic Electric Forum • Scenic E-Tech
Scenic vs Tesla Y
Top