Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
KIA
Inne modele i pozostałe pytania
Serwis po 15.000 km
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="skyactivwalker, post: 40550, member: 675"] Według mnie ma sens, po roku i średnio 25000km które polski klient pokonuje w tym czasie w samochodach mogą objawić się najróżniejsze rzeczy. Zwykle dokręcamy elementy zawieszenia, kontrolujemy stan osłon gumowych na przegubach i sworzniach i wieeeeele innych czynności po to aby klient bezawaryjnie pokonał wiele kilometrów. Polskie drogi naprawdę potrafią zaszkodzić nawet najnowszym konstrukcjom. A nawet najnowszym to bardziej bo producenci walczą z wagą samochodu i filgranowość niektórych elementów jest zaskakująca. Użytkowałem ostatnio tourneo customa przez dwa lata machnąłem 65000km, w tym czasie wymienili mi wtryski, turbosprężarkę, półoś napędową i na szczęście sprzedałem to ustrojstwo bo zaczęła ślizgać się skrzynia przy zmianie z 2 na 3. Ford wymyślił przeglądy co 2 lata lub 40 000km, ja wymieniałem olej co10-12 tysięcy. Jak napisałem jestem z tej branży i wiem że wydłużone okresy między przeglądami stosuje się tylko i wyłącznie po to żeby floty zamawiające samochody w tabelkach miały niskie koszty eksploatacji a to jest duży argument przy zakupie flotowym. Zauważyłeś że najdłuższe odstępy między przeglądami mają właśnie marki które sprzedają najwięcej flot? A dostawczaki? Ten sam silnik w osobówce, wymiana oleju co 20 000km, w dostawczaku nawet 60 000km. Ten sam silnik, ten sam filtr, ten sam olej. Z technicznego punktu widzenia jest to zabójstwo dla mechanizmów w samochodzie. Widziałeś kiedyś olej silnikowy po 40 000km? czasem nie chce z miski olejowej spłynąć i trzeba ją demontować. W większości marek jakie znam wymiana płynu hamulcowego co 2 lata jest obowiązkowa i wynika to nie z widzimisię producentów samochodów a z doświadczeń producentów płynów. Płyn jest higroskopijny i przekroczenie ok 3% zawartości wody prowadzi nie tylko do zwiększenia tendencji do "gotowania się" płynu ale także do powstawania korozji. W EV układ hamulcowy jest niezwykle zaawansowany, nie chce mi si szukać ale mam przekroje modulatora z zespołem zaworów i pomp. Uwierz że lepiej wymienić ten płyn co 2 lata niż po 5 cały zestaw elektronicznie sterowanych hamulców (w mojej marce koszt ok 25000zł) [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
KIA
Inne modele i pozostałe pytania
Serwis po 15.000 km
Top