Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Shell stawia stacje ładowania wyposażone w magazyny energii w miejscach o ograniczonej mocy [link ENG]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="BigB00, post: 1872, member: 30"] Shell testuje stacje ładowania pojazdów elektrycznych z magazynami energii o pojemności 360 kWh, mając na celu zapewnienie ultraszybkiego ładowania pojazdów elektrycznych na obszarach o ograniczonym dostępie do sieci krajowych. Rozwiązanie zostanie wdrożone w formie pilotażowej na stacji Shell w Zaltbommel w Holandii. Pozwala to kierowcom na jednoczesne korzystanie z dwóch ładowarek 175 kW. Zwykle taka wydajność wymagałaby kosztownej modernizacji sieci, ale obecność baterii na miejscu pozwala na uniknięcie tego. Ponieważ ładowarki na miejscu zużywają łącznie średnio 30-70 kW, akumulator można łatwo ładować w okresach, w których wymagane jest większe zapotrzebowanie na energię. Dla przypomnienia. Shell niedawno kupił brytyjską firmę Ubitricity zajmującą się projektem ładowania aut z latarni. [URL unfurl="true"]https://www.autocar.co.uk/car-news/technology-news/shell-targets-grid-restricted-ev-forecourts-360kwh-battery[/URL] Mój komentarz. Zastanawia mnie czemu takie podejście nie jest częściej stosowane. Domyślam się, że koszt przyłącza stacji ładowania o mocy 50kW jest zdecydowanie mniejszy niż takiej o np >120kW. Poza tym dochodzą opłaty miesięczne takiego łącza. Ciekawe, że operatorom nie opłaca się takie rozwiązanie. Mówię tu przede wszystkim o sytuacji w Polsce, gdzie pojazdów elektrycznych nie mamy aż tak dużo. W związku z tym w zasadzie te baterie na stacji byłyby zawsze doładowane do pełna. Można by w ten sposób oferować większą moc ładowania (czyli pobierać większe opłaty) za koszt stały stacji o mniejszej mocy. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Shell stawia stacje ładowania wyposażone w magazyny energii w miejscach o ograniczonej mocy [link ENG]
Top