Siłownik hamulca postojowego elektrycznego Nissan Leaf 2012r

okroj

Nowy na Forum
Witam.Mam problem z hamulcem postojowym ręcznym elektrycznie zaciąganym.Po zwolnieniu zwalnia koła ale na tablicy rozdzielczej pozostają błędy tak jak by do końca nie zwolnił kół.
Mam kupić drugi siłownik tylko nie wiem jak on wygląda.Znalazłem niby taką kostkę z silniczkami które nawijają linkę.Czy tak wygląda ten niby siłownik.?
Proszę o pomoc bo mój mechanik kazał mi kupić to on wymieni.
 

KrzysztofFly

Moderator
Witam.Mam problem z hamulcem postojowym ręcznym elektrycznie zaciąganym.Po zwolnieniu zwalnia koła ale na tablicy rozdzielczej pozostają błędy tak jak by do końca nie zwolnił kół.
Mam kupić drugi siłownik tylko nie wiem jak on wygląda.Znalazłem niby taką kostkę z silniczkami które nawijają linkę.Czy tak wygląda ten niby siłownik.?
Proszę o pomoc bo mój mechanik kazał mi kupić to on wymieni.
Zapewne poszukujesz części o nr OE 360353NA0B, a wygląda ona tak (zdjęcie zapożyczone z Internetu):
00bfa2dc7002c54400db1c0624a68e22.jpg
 

okroj

Nowy na Forum
Witam.Mam problem z hamulcem postojowym ręcznym elektrycznie zaciąganym.Po zwolnieniu zwalnia koła ale na tablicy rozdzielczej pozostają błędy tak jak by do końca nie zwolnił kół.
Mam kupić drugi siłownik tylko nie wiem jak on wygląda.Znalazłem niby taką kostkę z silniczkami które nawijają linkę.Czy tak wygląda ten niby siłownik.?
Proszę o pomoc bo mój mechanik kazał mi kupić to on wymieni.
Samochód jest z 2012r
 

Michal

Moderator

Bronek

Pionier e-mobilności
Nie wiem niestety . Chodzi mi czy całkowicie odpuścił hamulec. Czy koło się swobodnie kręci. Moze być, że tylko lekko tak że ścierasz. Wtedy gdy nie trzyma możesz jeździć a tak to jak u nie lekko trzymał hamulec w jakimś Citroenie to tarcze miałem czerwoną jak w F1 i opona od gorącej felgi zaczęła się dymić
Na tyle, to nie czułem a zapinałem ponad 150,
 

vwir

Pionier e-mobilności
Dodam tylko, że w leafach przedliftowych (2011 i 2012) były takie właśnie elektryczne hamulce ręczne, na przycisk. W późniejszych modelach domyślnie był „ręczny” pod lewą stopą (mechaniczny) a elektryczny ręczny był tylko w najwyższej wersji wyposażenia (tekna). Moim zdaniem warto sprawdzić czy taki siłownik z leafa II w wersji tekna by spasował. Może być łatwiejszy do dostania, nawet używki można spróbować poszukać. Albo wyjąć siłownik ten który masz i zobaczyć czy nie da się naprawić. To może być głupota, jakiś mikroprzełącznik albo czujnik do wymiany, tak jak pisze Bronek.
Odnośnie numeru części to 360353NA0B zamienia się na 360353NA0E i raczej takiego bym szukał (poprawiona wersja).
 

okroj

Nowy na Forum
Dodam tylko, że w leafach przedliftowych (2011 i 2012) były takie właśnie elektryczne hamulce ręczne, na przycisk. W późniejszych modelach domyślnie był „ręczny” pod lewą stopą (mechaniczny) a elektryczny ręczny był tylko w najwyższej wersji wyposażenia (tekna). Moim zdaniem warto sprawdzić czy taki siłownik z leafa II w wersji tekna by spasował. Może być łatwiejszy do dostania, nawet używki można spróbować poszukać. Albo wyjąć siłownik ten który masz i zobaczyć czy nie da się naprawić. To może być głupota, jakiś mikroprzełącznik albo czujnik do wymiany, tak jak pisze Bronek.
Odnośnie numeru części to 360353NA0B zamienia się na 360353NA0E i raczej takiego bym szukał (poprawiona wersja).
Dziękuję za pomoc mam wolny weekend majowy to się zabiorę za wasze porady.Dalsze sugestie mile widziane.Mechan
Dodam tylko, że w leafach przedliftowych (2011 i 2012) były takie właśnie elektryczne hamulce ręczne, na przycisk. W późniejszych modelach domyślnie był „ręczny” pod lewą stopą (mechaniczny) a elektryczny ręczny był tylko w najwyższej wersji wyposażenia (tekna). Moim zdaniem warto sprawdzić czy taki siłownik z leafa II w wersji tekna by spasował. Może być łatwiejszy do dostania, nawet używki można spróbować poszukać. Albo wyjąć siłownik ten który masz i zobaczyć czy nie da się naprawić. To może być głupota, jakiś mikroprzełącznik albo czujnik do wymiany, tak jak pisze Bronek.
Odnośnie numeru części to 360353NA0B zamienia się na 360353NA0E i raczej takiego bym szukał (poprawiona wersja).
Dziękuję za pomoc to nabiorę odwagi by się temu przyjrzeć.Mam wolny weekend majowy to się tym zajmę.Wszelkie sugestie mile widziane.
Pozdrawiam
Krzysztof
 

okroj

Nowy na Forum
Dodam tylko, że w leafach przedliftowych (2011 i 2012) były takie właśnie elektryczne hamulce ręczne, na przycisk. W późniejszych modelach domyślnie był „ręczny” pod lewą stopą (mechaniczny) a elektryczny ręczny był tylko w najwyższej wersji wyposażenia (tekna). Moim zdaniem warto sprawdzić czy taki siłownik z leafa II w wersji tekna by spasował. Może być łatwiejszy do dostania, nawet używki można spróbować poszukać. Albo wyjąć siłownik ten który masz i zobaczyć czy nie da się naprawić. To może być głupota, jakiś mikroprzełącznik albo czujnik do wymiany, tak jak pisze Bronek.
Odnośnie numeru części to 360353NA0B zamienia się na 360353NA0E i raczej takiego bym szukał (poprawiona wersja).
Dziękuję za pomoc mam wolny weekend majowy to się zabiorę za wasze porady.Dalsze sugestie mile widziane.Mechan
Dodam tylko, że w leafach przedliftowych (2011 i 2012) były takie właśnie elektryczne hamulce ręczne, na przycisk. W późniejszych modelach domyślnie był „ręczny” pod lewą stopą (mechaniczny) a elektryczny ręczny był tylko w najwyższej wersji wyposażenia (tekna). Moim zdaniem warto sprawdzić czy taki siłownik z leafa II w wersji tekna by spasował. Może być łatwiejszy do dostania, nawet używki można spróbować poszukać. Albo wyjąć siłownik ten który masz i zobaczyć czy nie da się naprawić. To może być głupota, jakiś mikroprzełącznik albo czujnik do wymiany, tak jak pisze Bronek.
Odnośnie numeru części to 360353NA0B zamienia się na 360353NA0E i raczej takiego bym szukał (poprawiona wersja).
Dziękuję za pomoc to nabiorę odwagi by się temu przyjrzeć.Mam wolny weekend majowy to się tym zajmę.Wszelkie sugestie mile widziane.
Pozdrawiam
Krzysztof
 
Top