Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Skandaliczna jakość samochodu
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Michal, post: 58938, member: 89"] Dzisiaj zrobiłem trasę Warszawa - Szczecin i mam pewne wnioski, którymi chciałbym się z Wami podzielić - niektóre moim zdaniem naprawdę ciekawe: [LIST] [*]Wyjazd z Warszawy o 14:30 oczywiście jakaś tragedia... średnia prędkość do Łodzi około 95 kmh :/ Do dupy taka robota, ale jutro rano muszę wracać, więc nie było wyjścia. [*]Phantom braking (hamowanie z dupy) - miałem na całej trasie 3 razy i ciekawostka jest taka, że za każdym razem miałem w ręku telefon i nie było w okolicy żadnej przeszkody, wiaduktu, samochodu, no nic. Trzeci z tych przypadków wywołałem specjalnie i zadziałało. Trzeba wziąć do ręki telefon i się na niego gapić jakieś 10-20 sekund (albo udawać, ze się na niego gapisz). Możliwe, że podobne zachowanie wywołują inne zachowania pokazujące brak uwagi kierowcy - zamknięte oczy, odwracanie głowy, ... Tesla używa obecnie kamerki wewnętrznej do oceny zachowania kierowcy i widziałem kiedyś jakiś wpis na TT Greentheonly, w którym widać było filmik z przejazdu, w którym auto oceniało prawdopodobieństwo różnych zachować kierowcy (między innymi distracted, phone, eyes closed, ...) ale wtedy jeszcze nic z tym nie robili. Podsumowując ten mój eksperyment - moim zdaniem osoby ([USER=31]@krzyss[/USER] ;)), które w aucie z vision only nadal narzekają na phantom braking mają takie przypadki, bo gapią się w telefon :p [*]Światła automatyczne działają bardzo słabo i mam na ten temat kilka teorii i przemyśleń - nie tłumaczę ich, bo działa to źle, tylko przyszły mi do głowy takie rzeczy to piszę. [LIST] [*]Moim zdaniem używają do wykrywania pojazdów tylko kamery z dalekim polem widzenia, dlatego jak jesteśmy na zakręcie, to razimy długimi auto przed nami, które jest trochę z boku i wyszło poza pole widzenia tej kamerki. [*]Niestety tak jak pisałem gdzieś wcześniej, uważam że gaszenie/zapalanie długich jest sprzężone z wykrywaniem pojazdów przez system FSD, i kiedy auto gubi z ekranu ikonkę auta z przodu, to chwilę później zapala długie, albo odwrotnie jak ikonka się pokazuje to gasi. Poprawa oznaczałaby konieczność wykrywania uczestników ruchu dalej i bardziej na boki i moim zdaniem wydaje się dość prosta, możliwa i może być już nawet zaimplementowana w autach z Beta FSD w USA, bo tamte wizualizacje wydają się dużo bardziej zaawansowane niż nasze. [*]Obserwacja dotycząca innych aut na drodze - nigdy specjalnie nie zwracałem na to uwagi ale dziś byłem wyczulony i widziałem po zmroku, już na S3, co najmniej 10 nowoczesnych aut, które miały jakąś formę reflektorów matrycowych albo aktywne długie i raziły mnie jadąc dość daleko, a wyłączały sekcję lub całe światła podjeżdżając bliżej. Rozpoznałem na pewno 3x jakieś Audi (nie znam się na modelach ale raczej sedany), Superba (raził jadąc za mną), 2x VW Passat albo ten Atheon czy coś, 1x Volvo inne nie wiem jakie. [*]Te cholerne suvy to bym wszystkie w piździec wywalił na śmietnik, bo co drugi przejeżdżając razi zwykłymi światłami mijania. Są tak wysoko zamocowane, że walą w lusterka auta z przodu, mimo, że są niby dobrze ustawione. W tych autach światła potrzebują znacznie więcej miejsca żeby opaść poniżej linii lusterek, więc jak ktoś nie ma przyciemniania, to ma wypalane oczy. Tutaj w TM3 nie boli aż tak bardzo, bo są przyciemniane ale i tak mnie to denerwuje, bo później każdy chce duże auto, bo ich nie będą razić po oczach i tak się nakręca to durnoctwo :p [/LIST] [*]Wycieraczki wystartowały raz, bo chwilę padało i rzeczywiście zwariowały i jeździły na sucho. Nie miałem tak już dawno. Na czuja obstawiam, że to robale, których nie mogą zmyć i/albo jakaś para która osiada na szybie po przemyciu płynem. Klepnąłem zapisywanie nagrania i chcę zobaczyć (jak się dwie niedziele do kupy zejdą i znajdę czas), co widać na kamerze w tym czasie. Pomogło wyłączenie auto wycieraczek na chwilę (~1-2 minuty) - stąd teoria o tej parze wodnej na szybie, bo ona zdążyła by wyparować, a robal raczej by został. [*]Jazda w znaczącej większości na AP i żadnych problemów poza opisanymi wyżej 3 hamowaniami i durnymi światłami. Żadnego zjeżdżania z pasa ruchu itp. W kilku miejscach roboty drogowe, i wtedy zwykle nie bawię się w AP, bo różnie to działa - nieraz trzyma się linii, nieraz słupków, wariactwo. Kilka ograniczeń prędkości za późno weszło, ale bez tragedii. [*]Auto stanowczo za krótko się ładuje! :mad: - 22 minuty, na ładowarce (12 - 73%) to jest jakieś przegięcie... Musiałem prawie biegać siku i po jedzenie, tym bardziej, że w najbliższej żabce nie było Wegerów i znalazłem dopiero w trzeciej. Zamiast usiąść sobie spokojnie, zjeść w aucie i może coś obejrzeć albo poodpisywać na forum, jadłem wracając do auta w biegu jak szczur jakiś, bo już widziałem, że prawie naładowane... Jeszcze żeby ktoś się obok mnie podłączył, to nieee... Wszystko zajęte oprócz słupka obok mnie, a taki miałem piękny plan na odpoczynek. Ehh... Dobrze, że idzie zima, to trochę większy pobór będzie i trzeba się będzie więcej ładować ładować :D [/LIST] [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Skandaliczna jakość samochodu
Top