Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SKODA
Skoda Elroq Forum • Skoda Elroq 50/60/85
Skoda Elroq - ZAKUP GRUPOWY z dobrym rabatem w Polsce - sprzedaż rozpoczęta!
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="jarry, post: 218681, member: 1235"] [USER=4631]@liet[/USER] dziękuję za poświęcony czas i wyważoną rozszerzoną wypowiedź. Z większością Twoich argumentów się zgadzam, podobnie patrzę na zalety Yka, jednak część z nich ma co najmniej podwójne oddziaływanie, na + i na -. 1. Dłuższy rozstaw osi: [B]na +:[/B] więcej miejsca w środku, większy komfort podróży [B]na -:[/B] większe auto na zewnątrz, większa średnica zawracania, mniejsza zwrotność 2. Summon: [B]na +:[/B] cena (zakładając że wykupujemy asystenta parkowania to Summon mamy za darmo), możliwości technologiczne, możliwości zadziwienia znajomych i nieznajomych ;) [B]na -:[/B] wątpię żeby w przewidywalnej przyszłości przepisy zezwalały na Summon w EU, teoretycznie że można dokupić później to zaleta, jednak zapowiedzi Elona od zawsze są takie że wraz z postępem zaawansowania funkcji pilota będzie wzrastała jego cena i z zapowiedzi to będą duże wzrosty, czyli za chwilę może się okazać że FSD będzie po 80 tys. zł a rozszerzony autopilot za 50% czyli 40 tys. zł, to tak w sensie zalet odroczonego zakupu w Tesli 3. Aktualizacje OTA: [B]na +:[/B] można dostać fajny prezent jak na przykład Matrixy poprzez update softu za free, ogólnie z odczuć użytkowników Tesli faktycznie co jakiś czas wpadają fajne usprawnienia i czuć wsparcie od producenta [B]na -:[/B] w historii aktualizacji są też takie które ZABIERAJĄ funkcjonalność auta za które zapłaciłeś, jest to co najmniej zdalna deaktywacja radarów która to praktycznie przekreśliła moje zainteresowanie Teslą, bo najpierw szukałem używanej która jest wyposażona fizycznie w radar, dopiero później doczytałem że wraz z aktualizacją OTA Tesla wyłączyła obsługę radarów, nie mogłem w to początkowo uwierzyć, jestem wręcz przekonany że wiele kolejnych aktualizacji spowoduje wiele problemów użytkownikom Tesli, przekonanie wynika z tego że system operacyjny Tesli jest bardzo zaawansowany i jak to w informatyce, nie da się sprawdzić całego kodu pod względem braku błędów, wszyscy to znamy z aktualizacji w telefonach, komputerach itp., i o ile nawet jeśli po OTA telefon mi nie wstanie albo komputer to najczęściej jakoś sobie poradzę, to w przypadku uziemienia auta lub jego błędnego zadziałania podczas jazdy (vide śmiertelne wypadki Tesli) to może być problem, czasem nawet z tych OSTATECZNYCH. Nie wspomnę o możliwości zamierzonego przez dobrych ludzi lub przez złych zdalnego unieruchomienia wszystkich Tesli z powodów znanych tylko tym ludziom. Niemożliwe? Tak samo myśleliśmy o ogólnoświatowej pandemii czy wybuchu pełnoskalowej wojny w europie. reasumując OTA - super dopóki producentowi się udaje, że czasem mu się nie uda jest więcej niż pewne (ogólne zasady panujące w IT), ponieważ dotyczy to mojego i moich bliskich życia i zdrowia w sensie literalnym, ja patrzę ostrożnie czyli jednak minus 4. Dach panoramiczny: [B]na +: [/B]jak ktoś marzy o takim to ma i to bez dopłaty [B]na -:[/B] Michał z kanału Na Prąd Po Polsce bardzo negatywnie wypowiadał się wadach panoramicznego dachu w Tesli, i jako największą wadę Tesli wymieniał brak możliwości zakupu Tesli bez panoramicznego dachu nawet za dopłatą (sic!), inne osoby użytkujące Teslę na co dzień potwierdzały że to największa wada w Teslach, zimą ziębi latem przegrzewa, pewnie jest kilka dni w roku z taką pogodą w którą to jest zaleta bez wad, tylko co z pozostałymi przykładowo 300 dniami? 5. Olbrzymia moc szczególnie wersji AWD: [B]na +:[/B] w zasadzie czym więcej mocy tym większe bezpieczeństwo aktywne, krótszy manewr wyprzedzania itp. [B]na -:[/B] miałem dokładnie jak ty na jeździe demo, mimo że jeżdżę od ponad 2 lat elektrykiem i jestem przyzwyczajony do pełnego momentu obrotowego od startu to po kilku minutach ja i córka (która lubi dynamiczną jazdę) mieliśmy serdecznie dość narowistości Tesli i dopiero pod odkryciu trybu jazdy Chill dało się tym komfortowo jechać, jednak auto zdecydowanie już tak dobrze się nie zbierało w razie potrzeby dynamicznego wyprzedzania, co wydaje się być bez sensu, w moim elektryku mam 3 tryby, eco, normal i sport, jeżdżę na eco na którym jak wcisnę "gaz" do dechy to auto zachowuje się jak na sport a w pozostałym zakresie obniżony moment jak w eco. To jest niby do poprawki w OTA ale wydaje mi się że nigdy tego nie poprawią bo od zawsze Elon miał fijoła na punkcie mocy i przyspieszenia więc od pierwszej chwili użytkownik ma czuć że siedzi w "rakiecie" 6. Rekuperacja: Nie chce mi się rozpisywać bo temat jest na więcej niż kilka zdań, niestety narosło w tej kwestii wiele mitów a najgorszy to ten że rekuperacja ZAWSZE jest dobra i pozwala oszczędzać energię czyli wydłuża zasięg, a największy stopień rekuperacji to już największy zysk energetyczny i dodatkowo oszczędzanie klocków i tarcz układu hamulcowego. Najkrócej rzecz ujmując jest dokładnie odwrotnie a przynajmniej dla wielu scenariuszy jazdy. Jazda bez rekuperacji (rekuperacja wyłączona) jest najbardziej energetycznie uzasadniona, wpływ rekuperacji na układ hamulcowy pojazdu jest najkrócej mówiąc ZABÓJCZY. Po więcej szczegółów zapraszam do googla jakby ktoś miał wątpliwości, osoby które uważały na lekcjach fizyki pewnie doskonale wiedzą i rozumieją o czym piszę. O ile wiem w Tesli była możliwość regulacji czy wyłączania rekuperacji, potem OTA to zabrał, są zdaje się alternatywne metody sterowania poprzez SEXY buttons, ale czy o to chodzi żebym kupował auto po jeździe demo zapoznając się z jego funkcjonalnością i budził się po kilku dniach z autem "usprawnionym" przez OTA i z dyskwalifikującą poprawką tylko dlatego że coś tam się przyśniło Muskowi co dla mnie będzie lepsze? I niby można za 1000zł kupić SEXY buttons i przywracać zabrane funkcjonalności, ale czy to jest dla mnie dobra droga? Zdaję sobie sprawę, że pewnie większość potencjalnych kupujących auto elektryczne może zupełnie inaczej patrzeć na w/w kwestie, ale cóż życie mi już pokazało że najczęściej jak coś kupuję towar czy usługę i rozmawiam o moich oczekiwaniach to uzyskuję często odpowiedzi "Wie pan, jeszcze nikt o to nie pytał", "Z pana oczekiwaniami jest pan w 2% potencjalnych klientów", także ten :) W ogóle się nie dziwię jak ktoś patrzy dziwnie na moje argumenty... [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SKODA
Skoda Elroq Forum • Skoda Elroq 50/60/85
Skoda Elroq - ZAKUP GRUPOWY z dobrym rabatem w Polsce - sprzedaż rozpoczęta!
Top