Skoda Elroq

Daras

Nowy na Forum
Nie jestem materiałoznawcą, definitywnie sa pokryte miekkim, lekko włochatym materialem, nie czuję się jakoś ugotowany na nim, wiec pewnie jest oddychajacy, plus są perforacje na elementach fotela.

Po 8h pewnie dawałby się we znaki, ale elektrykiem nie da sie jezdzic dluzej jak 4h, wiec to nie jest problem :D
Może I masz rację. Tylko to trochę dziwne, że RS, w domyśle najwyższa wersja wyposażenia, nie ma wentylacji
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Po 8h pewnie dawałby się we znaki, ale elektrykiem nie da sie jezdzic dluzej jak 4h, wiec to nie jest problem :D
???. Ja spokojnie robię całodzienne trasy (oczywiście z przerwami).
 

Nestor

Fachowiec
Moze sie jednak da. Dzisiaj zrobilem wro - swidnica - dolni morava - wro. Jakies 310 km z bagaznikiem i rowerem na haku. Po powrocie do domu zostalo 45%. 13.8kwh/100, srednia 56kmh.
 

Daras

Nowy na Forum
No dobra. Powoli zbliża się ostateczna decyzja co wybrać : Elroq RS czy Teslę Y. Czy ktoś ma już RS I może coś powiedzieć na temat tej wersji, a przede wszystkim zużycia energii?
Co u mnie przemawia za Elroqiem:
-wymiary, nie potrzebuję dużego auta
-serwis Skody w moim mieście
- klasyczne wnętrze
- wybrany lakier w cenie (w Tesli za inny niż biały, trzeba dopłacić)
-automatyczne parkowanie w cenie
Co mnie zniecheca:
-brak pompy ciepła w standardzie ( Y ma w standardzie przy tych samych pieniądzach)
- brak informacji o ocynkowaniu auta
-paradoksalnie do tego co pisałem wyżej, wielkość i przestronnosc w porównaniu do Tesli
- chyba większe zużycie energii
-waga, grubo ponad 200 kilo więcej niż Y
Moja jazda, to 80-85% miasto
Proszę, przekonajcie mnie do Skody..
 

Młody

Follow the White Rabbit
Subiektywnie Elroq ma ładniejsza bryłę i ciekawsze lakiery oraz brak szklanego dachu. Szklany dach jest dla mnie dyskwalifikujący. Tesla ma jeden mega plus czyli kamery i sentry, ale to najmojsza opinia, wynikająca z doświadczeń i preferencji. Zastanawiam się czemu nie bierzesz pod uwagę ID.4 GTX.
 

nocomment

Zadomawiam się
To już bardzo indywidualne, ja nie czekałem na RSa, bo fajnie ze napęd 4x4, ale też głównie jeżdżę po mieście, ew. obwodnice, i w tym mieście obecnie BARDZO sobie cenię promień zawracania wersji jednosilnikowej (+adaptacyjna kierownica nieco dodaje).Samochód zaparkowany ze skręconymi kołami wygląda jakby mu się zawieszenie połamało, to koło tak nienaturalnie wykręcone... Cała głowę można by tam wsadzić w celu inspekcji...
 

Iktorn

Zadomawiam się
No dobra. Powoli zbliża się ostateczna decyzja co wybrać : Elroq RS czy Teslę Y. Czy ktoś ma już RS I może coś powiedzieć na temat tej wersji, a przede wszystkim zużycia energii?
Co u mnie przemawia za Elroqiem:
-wymiary, nie potrzebuję dużego auta
-serwis Skody w moim mieście
- klasyczne wnętrze
- wybrany lakier w cenie (w Tesli za inny niż biały, trzeba dopłacić)
-automatyczne parkowanie w cenie
Co mnie zniecheca:
-brak pompy ciepła w standardzie ( Y ma w standardzie przy tych samych pieniądzach)
- brak informacji o ocynkowaniu auta
-paradoksalnie do tego co pisałem wyżej, wielkość i przestronnosc w porównaniu do Tesli
- chyba większe zużycie energii
-waga, grubo ponad 200 kilo więcej niż Y
Moja jazda, to 80-85% miasto
Proszę, przekonajcie mnie do Skody..
Wszystko zależy od tego czego oczekujesz od samochodu.
Jako właściciel Y i osoba która przymierza się do 2 samochodu i jeździła Elroqiem to powiem tak:
- podobne do spalinówki z jego zaletami i wadami (analogiczne jak ICE z grupy VW, tylko z silnikiem EV), tj. bardziej klasyczne podejście do samochodu - wyświetlacze bardziej klasyczne, brak one pedal drive (w większym stopniu hamowanie hamulcem), konieczność serwisowania (i bliskość serwisów), podstawowe funkcje w aplikacji bezpłatne, a dostęp do części bardziej zaawansowanych z czasem niestety stanie się płatny,
- lepsze działanie tempomatu aktywnego w grupie VW na podstawie ICE (w Elroqu nie sprawdzałem),
- akceptowalne nawracanie,
- android auto/carplay,
- lepsza krzywa ładowania niż w Tesli (patrząc na ładowanie do 80%) - pytanie czy po zmianie baterii na nowszą w Tesli to się utrzyma,
- jak w grupie VW tego nie poprawili - to ma sporo większe zużycie zimą niż Tesla (niezależnie od pompy ciepła),
- lepiej działające wycieraczki
- przestrzeń w środku (dot. to też Tesli),
- podgrzewana przednia szyba (opcja),
- subiektywnie najładniejszy EV z segmentu C w grupie VW
- potencjalny minus - mówi się o tym , iż grupa VW ma przejść na inny infotainment (ile w tym prawdy nie wiadomo), ale to może oznaczać ograniczenie aktualizacji,
to bierz RS.
Jak chcesz mieć:
- minimalizm i tylko tablet - przestawienie zajęło mi góra tydzień, przy czym część rzeczy da się ustawiać głosowo i działa to dobrze, zresztą wiele rzeczy ustawia się raz, tylko pytanie czy jest to akceptowalne,
- lepsza pamięć ustawień użytkownika (w tym kierownicy i lusterek)
- większe trochę wymiary (co za tym idzie gorsze trochę nawracanie),
- brak takiej sieci serwisów, jest serwis mobilny,
- aktualizacje regularne OTA, które czasem coś skopią, czasem aktywują nowe funkcje zaszyte w samochodzie lub coś poprawią; ,
- one pedal drive (plus wg mnie)
- jak dużo jeździsz to chyba póki co najważniejsze - tańsze ładowanie na sieci SuC
- lepsza aplikacja
- potencjalny minus - brak AA/Carplay - jeździ na nawigacji natywnej + telefon działa po bluetooth i głosowo (potrafi się zamyśleć, choć w Carplayu miałem podobnie),
- minus - przy małej sieci SuC w PL nawigacja potrafi dziwnie wyznaczać trasy wyłącznie po SuC (po rozbudowie SuC w tym/przyszłym roku będzie lepiej)
- biały kolor - chyba najlepiej wygląda w nowym, szary i czarny subiektywnie źle,
- minus za Elona :p
- szklany dach (plus i minus) - zawsze o tym marzyłem, w RS brak, a w bliźniaczym ID4 można go mieć
to bierz Teslę.
Jak czytasz forum/grupy na Fb to wiesz, że wiele osób kupowało EV jako np. drugi do miasta, a potem ICE został odstawiony. Z mojego doświadczenia - przyjemność z jazdy EV spowodowała, iż szukam celu podróży w PL/Europie na parę dni/tydzień i jadę (nie było czegoś takiego w ICE).
Pytanie w ile osób jeździsz, bo dla mnie jeżdżąc 2+2 to mniejszego auta niż segment C sobie nie wyobrażam.
Pamiętaj też, iż żadnym samochodem z wyżej wymienionych nie możesz parkować na chodniku - DMC powyżej 2,5t
Podsumowując - trudny wybór, oba samochody są fajne, dadzą fun z jazdy (tylko nie ograniczeniach bo prawko poleci), przy czym dla mnie Tesla jest trochę lepiej przemyślana (np. frunk).
 
Last edited:

Daras

Nowy na Forum
Subiektywnie Elroq ma ładniejsza bryłę i ciekawsze lakiery oraz brak szklanego dachu. Szklany dach jest dla mnie dyskwalifikujący. Tesla ma jeden mega plus czyli kamery i sentry, ale to najmojsza opinia, wynikająca z doświadczeń i preferencji. Zastanawiam się czemu nie bierzesz pod uwagę ID.4 GTX.
Zwracam uwagę na wygląd, id nie podobają mi się
 
Top