[Sprzedany] Sprzedam Nissan Leaf N-Connecta + LED 2021, Salon Polska, Rozszerzona gw. 2026

nnnnn

Pionier e-mobilności
No nie. LPG nie kosztuje średnio poniżej 3pln/litr, a tyle by musiało kosztować żeby zejść poniżej 20pln/100km przy zużyciu 7l/100km.
Z tego co ostatnio widziałem to lpg w krakowie 2.89, ale nie ważne, cena się zmienia.
Pamiętaj o cenie "zimowej" i "letniej" lpg. Już nie wspominając o tym, że sandero na lpg zużywa też benzynę. A o tym właściciele aut z lpg często "zapominają" podając koszty ;)
Użytkownicy (oraz handlarze) EV zapominają często, że to co pokazuje samochód to nie to co zapłacą za prąd, który wyszedł z gniazdka bo zawsze są jakieś straty. Pamiętajmy też o letnim i zimowym zużyciu EV;)

Wydaje mi się że jednak nie chodzi o to żeby się przerzucać frazesami. Ekonomi EV ładowanego z taniego prądu nic nie pokona, następne jest LPG, które jest porównywalne do EV w drogim prądzie (po przekroczeniu tarcz) i tańsze od EV "użytkowanego" przy pomocy ładowarek komercyjnych.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Użytkownicy (oraz handlarze) EV zapominają często, że to co pokazuje samochód to nie to co zapłacą za prąd, który wyszedł z gniazdka bo zawsze są jakieś straty. Pamiętajmy też o letnim i zimowym zużyciu EV
16kWh/100km właśnie uwzględnia już zużycie zimowe i letnie. Pisałem o tym. A koszt 16-18pln/100km uwzględnia straty. O tym też pisałem.

Ekonomi EV ładowanego z taniego prądu nic nie pokona, następne jest LPG, które jest porównywalne do EV w drogim prądzie (po przekroczeniu tarcz) i tańsze od EV "użytkowanego" przy pomocy ładowarek komercyjnych.
Wydaje mi się, że finansowo taniej może wyjść hybryda w lpg. Wtedy pewnie zbliżymy się do kosztu EV. Co nie zmienia faktu, że nie mam pojęcia jak liczył przedmówca (przedpiśca?!) że hybryda wyszła mu taniej niż leaf.
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Najtaniej wyjdzie chodzić pieszo, a jak można to nie wychodzić z domu to wtedy nawet butów nie trzeba będzie kupować:)
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
brutto, ogloszenia juz nie ma. Aktualnie od 110k mozna znaleźć eniro 64kwh 3letnie (cena jest wywoławcza więc pewnie jeszcze coś się utarguje) - widać spore spadki cen, więc auta z baterią 40kwh są jeszcze tańsze...
Martwisz mnie cenami, chyba Niro będzie miało u nas "dożywocie"... ;-)
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Martwisz mnie cenami, chyba Niro będzie miało u nas "dożywocie"... ;-)
w podobnej cenie jest Kona 64 tez do negocjacji i wisi. Tesla zrobiła swoje, wielu jednak wolało dołożyć i jednak mieć nowe auto. Ekspansja chinskich EV w trakcie. Tam taki BYD Seagull kosztuje ok 50k, u nas prywatny import 96k, zobaczymy jak wejdą oficjalnie do sprzedaży co sie będzie działo.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Obok wisi Leaf za 82tys. Wprawdzie 2 lata starszy, ale w lepszej wersji wyposażenia. Myślę, że to już bliżej ceny za takie auto.
Drogie auta w przeważającej większości są kupowane na firmy, czyli minus dotacja 27tys, minus połowa vatu (lub nawet cały vat) i do tego amortyzacja/wrzucenie w koszty. Dlatego przedsiębiorcy są raczej mniej zainteresowani używkami, szczególnie takimi bez faktury VAT. Nowy wyjdzie im po prostu taniej.
Dopiero okolice 70-80tys to granica zainteresowania autami przez osoby prywatne. Tak przynajmniej wynika z moich doświadczeń.
 
Last edited:
Top