[Sprzedany] Sprzedam Nissan Leaf N-Connecta + LED 2021, Salon Polska, Rozszerzona gw. 2026

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Obok wisi Leaf za 82tys. Wprawdzie 2 lata starszy, ale w lepszej wersji wyposażenia. Myślę, że to już bliżej ceny za takie auto.
Drogie auta w przeważającej większości są kupowane na firmy, czyli minus dotacja 27tys, minus połowa vatu (lub nawet cały vat) i do tego amortyzacja/wrzucenie w koszty. Dlatego przedsiębiorcy są raczej mniej zainteresowani używkami, szczególnie takimi bez faktury VAT. Nowy wyjdzie im po prostu taniej.
Dopiero okolice 70-80tys to granica zainteresowania autami przez osoby prywatne. Tak przynajmniej wynika z moich doświadczeń.
Dokładnie, znajomym handlarz stara się nie mieć aut powyżej 80 tys PLN bo powyżej diametralnie trudniej sprzedać auto.... Dla EV tylko Leaf1 jest tani ale on jest...brzydki...
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Ad. cen to wygląda, że najlepiej jakby ukradli :-D
Albo całka :). A potem dyskusje o tym że ubezpieczenie elektryków drogie ;). Prawda jest taka że z powodu zbiegu kilku powodów - zwiększonej podaży samochodów, presji cenowej Tesli, bardzo szybkiemu rozwojowi technologii oraz dopłat do nowych aut - BEV w wieku 1-3 lat są w tej chwili prawie niesprzedawalne w sensownych cenach, szczególnie przez osoby prywatne (bez faktury). Znaczy można sprzedać jak dasz atrakcyjną rynkowo cenę ale często to oznacza bardzo dużą utratę wartości względem ceny zakupu. Można albo się z tym pogodzić albo jeździć autem długo.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Albo całka :). A potem dyskusje o tym że ubezpieczenie elektryków drogie ;). Prawda jest taka że z powodu zbiegu kilku powodów - zwiększonej podaży samochodów, presji cenowej Tesli, bardzo szybkiemu rozwojowi technologii oraz dopłat do nowych aut - BEV w wieku 1-3 lat są w tej chwili prawie niesprzedawalne w sensownych cenach, szczególnie przez osoby prywatne (bez faktury). Znaczy można sprzedać jak dasz atrakcyjną rynkowo cenę ale często to oznacza bardzo dużą utratę wartości względem ceny zakupu. Można albo się z tym pogodzić albo jeździć autem długo.
IMO cena za 3-letnie auto na poziomie 2/3 ceny nowego to nie dramat (to tylko ostatnie lata wywróciły rynek aut używanych). Inwestować należy w inne auta niż zwykłe jeździdła - może Rimac lepiej trzyma ceny ;-)
 

Olecki

Pionier e-mobilności
IMO cena za 3-letnie auto na poziomie 2/3 ceny nowego to nie dramat (to tylko ostatnie lata wywróciły rynek aut używanych). Inwestować należy w inne auta niż zwykłe jeździdła - może Rimac lepiej trzyma ceny ;-)
Po doliczeniu inflacji zrobi się już przynajmniej 50% utraty wartości auta po 3 latach a to już całkiem sporo. Zresztą tak jak ktoś tu pisał - 3 letnie Niro w okolicach 100k (oferta za 110k wisi), nowe 200+. Nawet uwzględniając że to poprzednia generacja to różnica jest duża. Kiedyś takie spadki dotyczyły bardzo drogich modeli a tutaj masz na relatywnie (jak na BEV) budżetowym.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Po doliczeniu inflacji zrobi się już przynajmniej 50% utraty wartości auta po 3 latach a to już całkiem sporo. Zresztą tak jak ktoś tu pisał - 3 letnie Niro w okolicach 100k (oferta za 110k wisi), nowe 200+. Nawet uwzględniając że to poprzednia generacja to różnica jest duża. Kiedyś takie spadki dotyczyły bardzo drogich modeli a tutaj masz na relatywnie (jak na BEV) budżetowym.
Nissan jest na tym tle stabilniejszy, bo ciągle ten sam model sprzedaje :-D
 

Wasp

Posiadacz elektryka
16kWh/100km właśnie uwzględnia już zużycie zimowe i letnie. Pisałem o tym. A koszt 16-18pln/100km uwzględnia straty. O tym też pisałem.
Ten konkretny Leaf - średnia z całego roku 2022 to 15 kWh/100 km (dane z aplikacji Nissan Connect).
Latem jeździmy z klimatyzacją. Zima z ogrzewaniem. Auto ma pompę ciepła. Zimą jest garażowane.
 

JED 3City

Fachowiec
Ale wiesz, że to tak nie działa? Gdy zużyjesz więcej prądu to po podzieleniu rachunek/kWh wyjdzie mniej za kWh. No i weź pod uwagę, że obecne ceny paliw są bardzo mocno zaniżone. Byle do wyborów…
Ale CO tak nie dziala?
To ZAWSZE tak dziala - w przeciwienstwie do klamliwych stawek za kWh.

Pomoge Ci zrozumiec:

14.06.19 - 17.08.19: 1713 kWh (1070 PLN) 0.62 gr/kWh
21.06.23-11.08.23: 724 kWh (1006 PLN) 1.39 gr/kWh

Rozumiesz juz?
Co mi po wiekszym zuzyciu i nizszej cenie, ktora ciagle rosnie?
Rachunek jest rachunek, wiec cena za kWh jest za dany miesiac adekwatna do rachunku - tylko tyle i az tyle.
 

JED 3City

Fachowiec
ale z tego co pisał będzie robił dziennie około 100km maks, wiec starczy, ważne aby był łatwy dostęp do gniazdka. Bez swojego gniazdka osobiście bym się nie pchał w EV (a mam dwa EV), poprostu w takim wypadku to traci sens (ekonomiczny), rozumiem za kilka lat gdy ceny aut EV będą bardziej korzystniejsze a punkty ładowania będą rozsiane wszędzie to rozumiem. Oczywiście jak ktoś się uprze to może jeździł i ładować na płatnych, tak samo jak ktoś uzna że dla sentymentów będzie jeździł 30 letnim autem codziennie, można oczywiście, ale po co..
100 km, to jest gwarantowane - bywa i 150.
Gniazdek mam tyle, ile dusza zapragnie. :)
 
Top