[Sprzedany] Sprzedam Nissan Leaf N-Connecta + LED 2021, Salon Polska, Rozszerzona gw. 2026

vwir

Pionier e-mobilności
Ale CO tak nie dziala?
To ZAWSZE tak dziala - w przeciwienstwie do klamliwych stawek za kWh.

Pomoge Ci zrozumiec:

14.06.19 - 17.08.19: 1713 kWh (1070 PLN) 0.62 gr/kWh
21.06.23-11.08.23: 724 kWh (1006 PLN) 1.39 gr/kWh

Rozumiesz juz?
Co mi po wiekszym zuzyciu i nizszej cenie, ktora ciagle rosnie?
Rachunek jest rachunek, wiec cena za kWh jest za dany miesiac adekwatna do rachunku - tylko tyle i az tyle.
Świetnie. A teraz gdybyś dołożył w tym samym okresie ładowanie auta i miałbyś dwukrotnie więcej zużytych kWh, to rachunek nie byłby dwukrotnie wyższy. Czyli koszt za 1kWh nie byłby taki jak liczyłeś. Co - za trudne?
 

JED 3City

Fachowiec
Mam w rodzinie leafa i ioniqua 28. Różnica w zużyciu energii jest na poziomie 3kWh (Ioniq średnio 13kWh/100km, leaf średnio 16kWh/100km). Więc różnica w koszcie jest na poziomie 3pln/100km. Ale ciekawi mnie, jak kolega liczył tą hybrydę. Leaf ładowany z gniazdka to około 16-18pln za 100km (już po uwzględnieniu strat). To ile ta hybryda pali? Poniżej 3l/100km? Gdy paliwo wróci na poziom 8pln to musiałaby palić 2l/100km.
Gdyby babcia miala wasy - ale nie ma - to kWh bedzie kosztowala 3 PLN.
Wiec licze tu i teraz.
Ale jeden z nas musi wrocic do podstawowki - tylko teraz ktory?
16 kWh * 1.4 = 16-18 PLN?

Jakie "gdy paliwo wroci na poziom 8PLN"?
Kiedy tyle kosztowalo?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Gdyby babcia miala wasy - ale nie ma - to kWh bedzie kosztowala 3 PLN.
Wiec licze tu i teraz.
Ale jeden z nas musi wrocic do podstawowki - tylko teraz ktory?
16 kWh * 1.4 = 16-18 PLN?

Jakie "gdy paliwo wroci na poziom 8PLN"?
Kiedy tyle kosztowalo?
No właśnie wyżej napisałem który. Ba - licząc tak jak liczysz: gdybyś w ogóle nie miał zużycia to nie płaciłbyś nic, tak? No niestety nie. Cena za kWh nie jest kłamliwa, tylko w tej podstawówce trzeba było uważać i umieć odróżniać opłaty stałe od opłat zmiennych. O dwóch taryfach nie wspomnę, bo pewnie już przesadzę.
 

JED 3City

Fachowiec
Jesli dla Ciebie 16 * 1.4 = 16-18, to nie mamy o czym rozmawiac - co udowodniles kolejnym wpisem.
I tak znizylem sie juz najnizej jak moglem - najwyrazniej masz problem nie tylko z matematyka (powyzej), ale tez ze zrozumieniem tak prostej sprawy, jak koszt kWh w calkowitym rozrachunku - a TYLKO taki sie liczy.

Jesli wiec moge Ciebie prosic, to juz mi nie odpisuj - a jesli mozesz, to zablokuj mnie, zebys nie widzial tego, co ja pisze, OK?
 

Michal

Moderator
Tutaj pisałem jakie są ceny kWh w PGE, przy g12w:
0,81 w taniej strefie
1,15 w drogiej

Średnio zużywam około 2x więcej w taniej, więc średnia cena wychodzi mi około 0,92 zł.
Przy zużyciu w aucie 200 Wh/km i ładowaniu tylko w nocy wychodzi koszt przejechania 100km około 16 zł.
 
Last edited:

JED 3City

Fachowiec
Tutaj pisałem jakie są ceny kWh w PGE, przy g12w:
0,81 w taniej strefie
1,15 w drogiej

Średnio zużywam około 2x więcej w taniej, więc średnia cena wychodzi mi około 0,92 zł.
Przy zużyciu w aucie 200 Wh/km i ładowaniu tylko w nocy wychodzi koszt przejechania 100km około 16 zł.
W Energa jest tak:
0,40
0,62
natomiast sa to ceny do limitu.

Poza limitem:
1,11
1,70

To ja jednak wole pozostac przy G11.
 
Last edited:

luki

Pionier e-mobilności
Generalnie przy aucie (prawie) zawsze się opłaci G12x. Do limitu i od limitu można sobie darować, bo ten sztuczny limit zjada normalne gospodarstwo domowe, więc auto zawsze zużyje ponad.
 
Top