Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
AUDI
Audi Q6 e-tron Forum • Audi SQ6 e-tron / Q6 e-tron
SQ6 - już w garażu
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="to_masz, post: 219661, member: 2343"] [USER=1759]@TomiB[/USER] dzięki Szkoda, że powierzchni czołowej nie podają (47.1.2) Niemniej jednak najważniejsze jest - współczynniki oporu (47.1.3) - czyli to jaki opór występuje w ustandaryzowanych warunkach jak samochód się toczy z odłączonym napędem (na neutralu) ... NIE ma tutaj uwzględnionych strat związanych z efektywnością napędu (silnik, inwerter, bateria), ale są te fizyczne - wielkość samochodu, jego waga, felgi, szerokość opon, łożyska i jak na nie oddziałuje asfalt i powietrze w Audi SQ6 : 182.7 + 0.513 * prędkość + 0.0375 * prędkość^2 w TMYP (wpadło w mi w ręce CoC wersji Performance i myślę, że sensownie je zestawić ze sobą) : 163.04 + 1.059 * prędkość + 0.02658 * prędkość^2 [ATTACH type="full"]25292[/ATTACH] [ATTACH type="full"]25293[/ATTACH] Teraz wystarczy przeliczyć z km/h na m/s i dostaniemy ile energii [Wh] potrzeba na przejechanie 1km z daną prędkością [ATTACH type="full"]25294[/ATTACH] Tak by to było 🔝 gdyby sprawność napędu była 100%, niestety sprawność bateria-do-kół jest mniejsza. Biorę za punkt odniesienia dane z evdatabase dla 110 km/h i wtedy mamy orientacyjnie (tutaj jest pewne uproszczenie, bo ta sprawność pewnie zmienia się z prędkością): [ATTACH type="full"]25295[/ATTACH] Sprawność zmienia się również z temperaturą. Ale zakładam, że podobnie dla jednego i drugiego samochodu. Więc dochodząc do sedna Tesla jest bardziej wydajna o 20-25% przy prędkościach autostradowych i nawet 28% przy niemieckich autostradowych 😉 Pozwolę sobie postawić hipotezę, że przy większej baterii Audi zasięgi autostradowe są takie same. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
AUDI
Audi Q6 e-tron Forum • Audi SQ6 e-tron / Q6 e-tron
SQ6 - już w garażu
Top