Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Średnie zużycie energii - jak to u was jest?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="piotrpo, post: 177991, member: 3354"] Dynamicznie tak, szybko nie bardzo. Wraz ze wzrostem prędkości wzrasta zużycie energii - fizyka, nie przeskoczysz, chyba, że będziesz jeździł szybko tylko z wiatrem. Dynamiczne ruszanie jest prawie bezkarne energetycznie. To największa różnica w porównaniu z eco-drivingiem w ICE. Wiadomo, jeżeli opony się zaczynają ślizgać, to jakaś energia idzie psu w niebo, nie wiem, czy przypadkiem nie ma tam jakiejś elektronicznej szpery, która na zakręcie pośle część energii w hamulce, żeby utrzymać przyczepność. Może ktoś wie, to chętnie się dowiem. Rekuperacja, to już strata podobno 20% energii. Hamowanie jest oczywiste - energia idzie w hamulce i przepada. Czyli dla mnie, taki optymalny styl jazdy, który daje jednocześnie frajdę, a nie redukuje za bardzo zasięgu, to: - Jazda z przepisowymi prędkościami. Tutaj nie ma przebacz, jak zapierniczasz powyżej tych 140, to energii idzie dużo. Przy dłuższej jeździe z dużą prędkością zużycie może dodatkowo wzrosnąć, bo bateria się rozgrzewa, trzeba ją chłodzić. - Można sobie pozwolić na dynamiczne przyśpieszenia. Nie piszę o jeździe jak rajdówka na OS, ale dynamiczne ruszanie, wyprzedzanie robione raz na jakiś czas są praktycznie nieodczuwalne. - Redukowanie prędkości, jeżeli się da, to oporami aerodynamicznymi. W baterii energii nie przybędzie, ale robi się te dodatkowe metry - Jeżeli trzeba, albo wypada, to rekuperacja, ale też nie całkowite puszczenie gazu, tylko powolne wytracanie prędkości. - unikać hamowania tarczami I to chyba cała filozofia. Pomijam jakieś patologie, typu siedzenie komuś na zderzaku podczas jazdy autostradą. W mieście ten samochód prawie produkuje energię. Wysokie wartości zużycia biorą się z krótkich tras, kiedy trzeba schłodzić kabinę, rozgrzać baterię i takie tam. Czynniki, które mogą bardzo wpłynąć na zużycie energii, to wiatr, deszcz, błoto. Wiatr - wiadomo, jak jedziesz 140 autostradą, masz wiatr 20km/h w maskę, to zużycie będziesz mieć jak przy 160 (pomijam opory toczenia). Jak w tyłek, to zużycie spadnie. Jeżeli ktoś jeździł trochę na rowerze, to wie, że wiatr zawsze wieje w twarz :) Deszcz i woda na nawierzchni, znowu nie ma cudów, wypompowanie przez opony wody to strata energii. Ogrzewanie, klimatyzacja - bez znaczenia. Oczywiście to trochę energii zużywa, ale jest nieodczuwalne. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Średnie zużycie energii - jak to u was jest?
Top