Stacja ładująca w pracy

cooler

Pionier e-mobilności
A myślałeś o zwiększeniu mocy i postawieniu np prostej stacji DC 30KW? Mi cały czas chodzi to po głowie, nie musi być nic skomplikowanego, tylko CCS i nawet bez autoryzacji (włacznik w środku).
Jak ktoś ma pomysł na takie coś niedrogo to proszę dać znać.
Wygląda że PGE zaakceptowała mój wniosek o 36kW mocy przyłączeniowej do domu, więc idę w tym kierunku...
 

krzyss

Pionier e-mobilności
A myślałeś o zwiększeniu mocy i postawieniu np prostej stacji DC 30KW? Mi cały czas chodzi to po głowie, nie musi być nic skomplikowanego, tylko CCS i nawet bez autoryzacji (włacznik w środku).
Jak ktoś ma pomysł na takie coś niedrogo to proszę dać znać.
Wygląda że PGE zaakceptowała mój wniosek o 36kW mocy przyłączeniowej do domu, więc idę w tym kierunku...
Szybsze ladowanie ale bardzo duzo energii idzie na podgrzanie baterii. Tesla3 kazde DC podgrzewa baterie do 50-52stopni i 7kW przez pierwsze 15minut idzie tylko na to, wiec odrazu masz spora strate na poziomie kilku kWh.
Ladowalem sie juz na DC 22kW i sprawdzalem pomiary wlasnie.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Szybsze ladowanie ale bardzo duzo energii idzie na podgrzanie baterii. Tesla3 kazde DC podgrzewa baterie do 50-52stopni i 7kW przez pierwsze 15minut idzie tylko na to, wiec odrazu masz spora strate na poziomie kilku kWh.
Ladowalem sie juz na DC 22kW i sprawdzalem pomiary wlasnie.
Kurcze to słabo, myślałem że takie małe moce to idą bez grzania. Co gorsze zgadza się to z moimi obserwacjami: pierwsze 15-20 minut na ładowarce 22kw dc idzie 15kw max, dopiero po pewnym czasie dociąga do tych 22kw. Pewnie jak większą moc to dzieje się to szybciej, ale i tak spora strata - tym bardziej że w gorący dzień za chwilę będzie musiał schłodzić ta baterie i też pójdzie na to prąd z baterii.
Skazani na 11kw AC czy co?
 

Seba020

Zadomawiam się
Według mnie:
Najtaniej: EVSE na siłę, plus gniazdo siły na elewacji z bezpiecznikami wyprowadzonymi przez elektryka do wewnątrz budynku
Najwygodniej: Wallabox zamontowany na elewacji, podłączony pod 3 fazy (11kW) z wbudowanym modułem Wi-Fi - nie musisz nosić kolejnej karty RFID, a nawet jeśli ktoś "znajomy" będzie potrzebował się podłączyć, to mu uruchomisz ładowanie będąc na wakacjach w Chorwacji ;)
 
Top