Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
KIA
Kia e-Niro Forum • Kia Niro EV 39,2/64 kWh
Straty na ładowaniu - ile?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Olecki, post: 68228, member: 1203"] Systemy samochodu mogą coś tam zużyć ale bez przesady. Podobne testy przeprowadzane w lecie (było kilka atykułów w necie na ten temat, ADAC przygotował raport na ten temat) też wykazują znacznie większe straty przy mniejszym prądzie ładowania gdzie raczej nie ma mowy o dogrzewaniu baterii, klimatyzacja też w tych testach nie była włączona. Żeby pokryć taką różnicę systemy samochodu musiały by pobierać kilka kW/h a to bez grzania/klimatyzacji w zasadzie nie jest realne, jedynym wytłumaczeniem są straty. Kable to tylko jeden z elementów układanki, można jeszcze doliczyć nagrzewanie baterii w wyniku ładowania oraz (a może przede wszystkim) sprawność przetwornicy. Jeśli producent zaprojektował ją do optymalnej pracy przy np. 16A to zmniejszenie prądu o połowę może spokojnie skutkować zmniejszeniem sprawności (czyli zwiększeniem strat) o 10%. Z danych wynika że nie ma większego znaczenia czy ładujesz się 1 czy 3 fazami, ważny jest amperaż - generalnie im więcej A przy ładowaniu tym straty są mniejsze. Imho przy ładowaniu AC nie ma sensu zmniejszać amperażu o ile pozwala na to instalacja elektryczna. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
KIA
Kia e-Niro Forum • Kia Niro EV 39,2/64 kWh
Straty na ładowaniu - ile?
Top