Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
MAZDA
Mazda MX-30 Forum • Mazda MX30 EV, EREV, ...
Subiektywne wrażenia z jazdy testowej
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="solik, post: 12505, member: 421"] Z gory napisze ze dla mnie EV jest glownie po to ze sprawia przyjemnosc z jazdy - pomijam jakies aspekty ekologiczno-finansowe :D Przymierzam sie rowniez do MX30 - dlaczego? 1) zasieg mi wystarcza, samochod jako drugi stricte do jazdy po duzym miescie + mozliwosc ladowania z gniazdka 230v 2) ekobonus Mazdy dla firm (18700) powoduje ze nawet wersja srednia lub najwyzsza zbliza sie do spalinowego odpowiednika segmentu C-SUV 3) elektrycznie sterowanie fotele z pamiecia - ja jestem wysoki, partnerka niska i machanie jakimis raczkami po 9-10 razy zeby obnizyc fotel to skaranie boskie 4) nie mam dzieci, 90% czasu jezdze sam - jak dla mnie z tylu moze w ogole nie byc drzwi 5) wykonanie wnetrza - nic nie skrzypi, czego sie dotyka jest przyjemnie wykonane, samochod jest dobrze wyciszony nawet przy 130km/h + nie ma dotykowego ekranu - jestem zwolennikiem systemow typu iDrive / MMI z pokretlami bo nie lubie macac ekranow 6) zawieszenie - jest dobrze wywazone, na nierownosciach nie stuka i do kabiny nie docieraja nieprzyjemne dzwieki jak u konkurencji ale o tym za chwile.. 7) dodatkowo nie kazdy wie ale lopatki maja 2 "biegi" w gore i wtedy auto jest znacznie dynamiczniejsze niz na trybie 0 lub na wlaczonej rekuperacji 8) modulator odglosu silnika mozna juz wylaczyc 9) pozycja za kierownica - moge usiasc nisko bo tak lubie, nie musze siedziec jak na taborecie w kuchni Zuzycie przy mojej jezdzie wynosilo 16-17, dodatkowo troche smieszy mnie opinia, ze MX30 jest za wolna.. 90% manewrow wykonam szybciej niz sportowe limuzyny z V6 ktore waza po 2t (sam mam taka..) a w miescie to juz w ogole nawet nie mowie :D mocne FWD nie ma sensu bo gubi trakcje. Odbylem juz 3 jazdy testowe MX-30 - za kazdym razem inny egzemplarz - dlaczego az 3? Zeby porownac na swiezo do samochodow EV ktore testowalem. Porownujac do innych aut: 1) Zoe - zasieg wiekszy niz MX30 ale fotel kierowcy nie ma regulacji wysokosci, nie ma podlokietnika, pomimo kol 16" zawieszenie dosyc nieprzyjemnie wybieralo wieksze nierownosci + byly slyszalne odglosy plastikow z wnetrza i wyciszenie auta tez srednio - napewno nie bez znaczenia mial fakt, ze majac 180cm szybe mialem przy samym uchu z uwagi na ulomnosc fotela 2) Leaf - nowe stare auto, przestarzale zlacze chademo, kierownica regulowana tylko na wysokosc, dla mnie niewygodny fotel kierowcy ze zbyt krotkim siedziskiem, wyglad guzikow, interfejsow jak w 10 letnim aucie 3) Peugeot e-2008, elektryki grupy PSA - niby wszystko ok, wyciszenie dobre, zawieszenie tez, ciekawy wyglad ale brak elektrycznych foteli, slaba rekuperacja na trybie B, [B]brak autoholdu [/B]i mimo wszystko to segment B-SUV i to czuc w jezdzie w porownaniu do Mazdy ktora jest segment wyzej 4) Kona poliftowa - pozycja za kierownica nienaturalna, mialem wrazenie, ze siedze "nad samochodem", kiepskie wyciszenie nadkoli, gubienie trakcji (a opony to byly Michelin Primacy 4) + nieprzyjemny pisk opon wynikajacy z tego, ze moc za duza do tego nadwozia/segmentu auta (wersja 64kw), trakcja ciagle ma co robic [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
MAZDA
Mazda MX-30 Forum • Mazda MX30 EV, EREV, ...
Subiektywne wrażenia z jazdy testowej
Top