SuC Kraków-Bonarka

elektryk

Pionier e-mobilności
Tak będzie, dotarłem do takiej informacji dzisiaj :D Z tego samego źródła dowiedziałem się, że uzyskanie wszystkich zezwoleń w Ząbkach trwało około 2,5 roku (licząc do czasu otwarcia ładowarek).
A mówili coś kiedy mają skończyć prace budowlane i kiedy spodziewają się otworzyć po UDT?
 

Michal

Pionier e-mobilności
W Warszawie od rozpoczęcia prac to uruchomienia było szybko, chyba 3 miesiace
 

marco_25

Posiadacz elektryka
Tylko to jest Polska i za dużo zmiennym w równaniu. Dodatkowo nie można się tym pochwalić przed wyborcami.
1. Bo to żadna ich zasługa,
2. Elektrorat mogły odnieść błędne odczucie że pis wspiera elektromobilność ;)
3. Izera nie może się tam ładować.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Tylko to jest Polska i za dużo zmiennym w równaniu. Dodatkowo nie można się tym pochwalić przed wyborcami.
1. Bo to żadna ich zasługa,
2. Elektrorat mogły odnieść błędne odczucie że pis wspiera elektromobilność ;)
3. Izera nie może się tam ładować.
4. Nie jest to niemiecka myśl techniczna. PiS ma koszmarną schizofrenię - z jednej strony walą w Niemcy, z drugiej kopiują najgorsze niemieckie standardy jak np. zakaz handlu w niedzielę, socjalizm i miłość do samochodów spalinowych.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
z drugiej kopiują najgorsze niemieckie standardy jak np. zakaz handlu w niedzielę, socjalizm i miłość do samochodów spalinowych.

Ja bym nie był taki stereotypowy co do Niemców:

Screenshot 2023-09-06 220158.png
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Ciekawe czy w tych 32% liczą się hybrydy plugin. Bo to stały numer żeby je wliczać do elektryków, np. BYD tak robi.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Chciałbym znać niemiecki :(

W sierpniu co trzeci nowy samochód był samochodem w pełni elektrycznym. Samochody elektryczne, z 32% udziałem w rynku, po raz pierwszy wyprzedzają samochody benzynowe (28%).
 

elektryk

Pionier e-mobilności
To wyprzedzanie samochodów benzynowych to wg mnie lekkie nadużycie, bo w maju 2023 benzyna miała 35%, a Hybrydy jakieś 23% - są osobno klasyfikowane, pomimo że mają silnik benzynowy i jest to ich główne źródło napędu.


Natomiast jeśli mamy wzrost BEV z 17% (maj) do 32% (sierpień) to jest to imponujące, aż mało wiarygodne i może mamy do czynienia z jakimś okresowym wzrostem typu wypchanie elektryków do dealerów na plac (to jest liczone jako sprzedaż dla producenta).

PS. Za lipiec było 48,682 rejestracji BEV w Niemczech, czyli 20% rynku, to by oznaczało że w jeden miesiąc wzrost z 20% do 32%?
 
Last edited:

danielm

Pionier e-mobilności
W Warszawie od rozpoczęcia prac to uruchomienia było szybko, chyba 3 miesiace
warszawa jest na zewnątrz więc poszło dużo łatwiej, superchargery stawiane przy galeriach handlowych mają przechlapane bo zupełnie inne przepisy obowiązują, a te stawiane na parkingach podziemnych to już zupełnie masakra bo wiadomo że jak z nich paliwo wycieknie to wybuchną (żart ale wiadomo jak pracują nasi urzędnicy)
 

marco_25

Posiadacz elektryka
To nie potwierdzona informacja ale te cztery mobile SuC v2z Bonarki mają ponoć zostać wykorzystane w lokalizacjach gdzie mobilne podłączenie będzie szybsze i łatwiejsze do załatwienia.

Ktoś chyba chce zrobić wynik na Polskim rynku, nic tylko się z tego cieszyć.
 

dawidgora

Fachowiec
A mówili coś kiedy mają skończyć prace budowlane i kiedy spodziewają się otworzyć po UDT?
Nie wiadomo, bo odbiór UDT jest realizowany "tak szybko jak to możliwe". Osoba, która mi to mówiła nie chciała mówić nic o konkretnych datach, żeby potem nie było że wprowadza w błąd. Ale informacja o ilości stanowisk (najpierw 14 V3 potem 10 V3) jest potwierdzona. Stare V2ki mają zniknąć
 

nabrU

Pionier e-mobilności
A będzie tam tyle "mocy" aby napędzić te 14 x 250kW, a potem 24 x 250kW? Bo cóż to za radocha jak prędkość będzie jak w Lidlu.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Natomiast jeśli mamy wzrost BEV z 17% (maj) do 32% (sierpień) to jest to imponujące, aż mało wiarygodne i może mamy do czynienia z jakimś okresowym wzrostem typu wypchanie elektryków do dealerów na plac (to jest liczone jako sprzedaż dla producenta).

uciac se nie dam ale e .de hybryda plugin z zasiegiem powyzej.... jest uznawana jako elektryk (np volt czy karma) a ten nagly wzrost jest dosc prosty do wytlumaczenia - na elektryki rzucily sie firmy bo od 1 wrzesnia nie ma dofinansowania (bafa) do elektrykow dla firm
 

elektryk

Pionier e-mobilności
A będzie tam tyle "mocy" aby napędzić te 14 x 250kW, a potem 24 x 250kW? Bo cóż to za radocha jak prędkość będzie jak w Lidlu.
Tak. Kilkaset metrów obok jest też zajezdnia autobusowa z ładowarkami o łącznej mocy 4,4 MW.
 

Attachments

  • Screenshot_20230907-153733~2.png
    Screenshot_20230907-153733~2.png
    1,2 MB · Liczba wyświetleń: 16

nabrU

Pionier e-mobilności
Moja matematyka mówi mi, że 24 x 250kW to potrzebuje 6 MVA (oczywiście max) więc może być różnie. Podstacja 110kV jest ale jakiej mocy?
Ale w sumie to Wasze zmartwienie ;) Uruchomią to będziecie testować...
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Moja matematyka mówi mi, że 24 x 250kW to potrzebuje 6 MVA (oczywiście max) więc może być różnie. Podstacja 110kV jest ale jakiej mocy?
Ale w sumie to Wasze zmartwienie ;) Uruchomią to będziecie testować...
Myślę że nie nasze, tylko osób które przygotowują inwestycję i wszelkich instytucji które ją później opiniują i zatwierdzają.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
'Wasze' w sensie jak będzie pełne 250kW na ładowarkę to 'happy days', a jak będzie 'lidl' to będzie narzekanie...
 
Top