Szarpanie napędu z tyłu - tylko na śliskim

Michal_Gdy

Nowy na Forum
Wczoraj akurat u mnie w Gdyni znowu ostro padało i 2 razy "udało mi się" ten efekt uchwycić. Wyjaśnię w punktach.

1. Bardzo mokra jezdnia - woda jeszcze nie zdążyła spłynąć z asfaltu.
2. Zwalniam puszczając gaz (dojeżdżam do skrzyżowania), włącza się rekuperacja.
3. Przy prędkości nie większej niż 20-30 km/h pojawia się szarpnięcie (każdy w aucie to poczuje).
4. Po jednym szarpnięciu auto jedzie dalej.

To szarpnięcie jest połączone z wyczuwalną przeze mnie blokadą tylnych kół. Jakbym miał to "wrażeniowo" opisać to powiedziałbym, że koła się blokują całkowicie na ułamek sekundy, następuje wyczuwalny uślizg tyłu (trochę jakby ktoś ręczny zaciągnął), po czym następuje szarpnięcie i odblokowanie czasami połączone z tym, że tył jakby podskoczy.

Ja tego efektu jeszcze jakoś bardzo celowo nie próbowałem wyzwalać, ale teraz chyba już będę musiał ;). Na serwis jestem umówiony na koniec sierpnia, więc wtedy pewnie dowiem się więcej.
 
Top