Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Szlabany idiotycznie działające, czy trafiły też na kretyna ?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="piotrpo, post: 194604, member: 3354"] To jest generalizowanie, w dodatku szkodliwe. Świat się staje coraz bardziej skomplikowany i coraz trudniejszy do zrozumienia, przepisy tę złożoność sprowadzają do prostych reguł możliwych do stosowania przez każdego. To wymaga jakiegoś tam marginesu, obejmującego nie tylko te sytuacje w których przepis faktycznie ma sens, ale również takie, gdzie przepis sensu nie ma. Przykład to wyprzedzanie bezpośrednio przed przejściem dla pieszych. Sens jest taki, że pojazdwyprzedzany ogranicza pole widzenia na przejście i nie pozwala na obserwowanie otoczenia przejścia. No i jedziesz 2 pasmową jezdnią 70, widzisz przejście i jego otoczenie z 300m, wyprzedzisz kogoś jadącego 50 km/h 50m przed przejściem i będziesz dyskutować z policjantem, chociaż żadnego zagrożenia ten manewr nie spowodował. To nie oznacza, że przepis jest zły, może jedynie tyle, że powinno się uczyć kierowców i policjantów po co on jest. Jeżeli coś mi przeszkadza w oznakowaniu dróg, to raczej nadopiekuńczość i sprowadzanie regulowania ruchu za pomocą właściwie wyłącznie ograniczeń prędkości. W sensie masz ostrzejszy zakręt, albo zjazd z górki kończący się zakrętem, to zamiast odpowiedniego znaku ostrzegawczego pojawia się ograniczenie prędkości. Do tego ograniczenia potrafią być stawiane kompletnie bez sensu. Na drogach GDDiK jest już z tym coraz lepiej, chociaż oczywiście zdarzają się wpadki, to lokalnie wciąż pojawiają się odcinki "szwagier ma firmę stawiającą znaki" i jakieś dziwaczne kwiatki typu ograniczenia do 40 (nic nie zmieniające), albo progi zwalniające na drodze z dozwoloną prędkością 50. Takie publiczne kamieniowanie, to akurat polska specjalność. U nas bardzo łatwo się zostaje debilem, bo chętnych na dopaminowy strzał, po tym jak ktoś okazał się w pojedynczej sytuacji głupszy niż oni jest sporo. To drugie dno widać nawet bezpośrednio na filmiku - niespójne działanie sygnalizatorów i zapór. O ile kojarzę, to działamy w tej samej branży - wyobrażasz sobie, że w samolocie podwozie się nie zablokowało, a ty na jednym zestawie przyrządów widzisz zielone światełka, na drugim czerwone i po lądowaniu "haha, co za debil, nie wiedział, że na obu ma mieć zielone"? W lotnictwie prawie natychmiast uziemiono by cały typ, jak tylko taka sytuacja zostałaby wyjaśniona. [USER=885]@daniel[/USER] Fajny filmik, tylko nadal nie odpowiada po co jest ta różnica. Odpowiedź jest moim zdaniem oczywista. Bo tak wyszło, bo zamontowali system ostrzegania o pociągu, który czasami działa, a czasami działa jedynie trochę. To nie usprawiedliwia błędnych decyzji tego kierowcy, ale jest wadliwym rozwiązaniem technicznym, które nie robi tego, czego się od niego oczekuje. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Szlabany idiotycznie działające, czy trafiły też na kretyna ?
Top