Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Szlabany idiotycznie działające, czy trafiły też na kretyna ?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="SokolEV, post: 195814, member: 3784"] Co do nieuchronności kary to pełna zgoda. Kara powinna być albo bardzo wysoka, albo bardzo nieuchronna (to się raczej nie stopniuje, ale wiadomo o co chodzi ;)), a najlepiej obie rzeczy gdzieś po środku. W Polsce, i pewnie nie tylko w Polsce, z tym mamy duży problem. Niezależnie czy chodzi o przejazdy na czerwonym, przekroczenia prędkości, wymuszenia pierwszeństwa, czy nieutrzymywanie odpowiedniego dystansu na trasach (totalna plaga, i tutaj akurat na zachodzie mniej widywałem), czy nawet to głupie parkowanie. Bezpieczna infrastruktura nie zawsze kosztuje dużo więcej. Czasem trzeba po prostu pomyśleć. Dosyć niedawno widziałem filmik, na którym dziecko przejeżdża przez przejazd rowerowy i zostaje potrącone przez samochód. Na szczęście dziecku chyba nic się nie stało. Niby wina kierowcy, mandacik ;) i problem z głowy. Ale gdyby nie kiepsko zaprojektowana infrastruktura, to do wypadku mogłoby nie dojść. Dziecko było kompletnie zasłonięte dla kierowcy przez wielką skrzynkę energetyczną, która stała obok przejścia. Czy dużo by kosztowało postawienie jej w innym miejscu? Raczej nie. Podobnie z oświetleniem przejść dla pieszych i w ogóle oświetleniem dróg w miastach. Jeżdżę czasem po Warszawie w godzinach bliskich zmroku albo po zmroku. I mam dwa kluczowe problemy z tym związane. Po pierwsze: oświetlenie zapala się za późno. Jest dobre 15-20minut gdzie już prawie nic nie widać, a oświetlenie jeszcze nie działa. Czy ta oszczędność na prądzie jest warta zmniejszania bezpieczeństwa na drodze? Po drugie: przejścia dla pieszych są często oświetlone i fajnie, ale teren obok przejścia oświetlony często nie jest. A przecież ustąpić pierwszeństwa muszę pieszemu już zanim on się na tym przejściu pojawi. I oczywiście ktoś może powiedzieć, jak nie widzisz, to zwolnij i tak robię, nikogo mi się potrącić jeszcze nie zdarzyło, ale jeśli można poprawić bezpieczeństwo niewielkim nakładem sił/pieniędzy, to czemu tego nie robić? Więc kawka nie wyklucza herbatki. Karajmy kierowców (i innych uczestników ruchu), którzy łamią przepisy, ale też zwiększajmy bezpieczeństwo budując odpowiednią infrastrukturę, stawiając odpowiednie znaki itd. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Szlabany idiotycznie działające, czy trafiły też na kretyna ?
Top