tomA

Posiadacz elektryka
Tutaj na filmiku o tym mówią, Tesla 3 nie odzyskuje w niskich temp pełnej rekuperacj chyba nigdy

Pełna rekuperacja(dla RWD ~60KW) to jest ponad 1C dla takiej małej baterii. Poniżej 5 stopni wszyscy zalecają max 0.1C. powyżej +5 stopni mozna 1C. Wiem że Tesla nie grzeje wysoko, nie mam LFP ale u mnie stara sie trzymac ~8 stopni na baterii . Dlatego w S/X z duzymi bateriami bardzo szybko mozna uzyskać pełną rekuperację (~80kW)
Oglądałem to ale oni w tym filmie sami nie wiedzą o tym o czym ja mówię. Zdziwieni są że im tesla 3 się nie nagrzewa i rekupueruje w takim tempie jak duża bateria czyli to o czym ty piszesz. Domyślałem się że ogniwa lfp pracują wydajniej w cieple i w sumie mi to nie przeszkadza tylko trzeba mieć tego świadomość. Cóż to było za zdziwienie żony kiedy auto wogole jej nie hamowało (rekuperacja zero same kropki od środka do lewej ) na dużych mrozach musiała użytego pierwszy raz tego pedału obok pedału przyspieszenia. 😁
 

Bronek

Pionier e-mobilności
No wczoraj pojawila się ikonka zielona z hamulcem, co oznacza że rekuperacja jest slabsza przy zimnej baterii. S3xy button pokazuje też ok 30kW mocy rekuperacji, gdy normalnie jest to 150 kw
Ad odmrażanie, to bylo moje pierwsze po, zakupie podczas powrotu w Lucimierzu - 10stC
W nowej kierownica się nagrzewa nawet jak nie jest ustawiona na auto
Podobnie fotele wszystko zależy od temp zew, co jest podgrzewane a co nie


 
Last edited:

Pepek

Posiadacz elektryka
u mnie na podgrzanie zużywa okolo 2-3 % przy takich mrozach ale dojazd mam dłuższy bo okolo 10 km i wtedy średnia mi wychodzi około 200-220 wh. Natomiast wczoraj jak jechalem w trasie i bylo -10 stopni na zewnątrz i po naładowaniu auta do 90% (rozgrzana bateria) i spadła rekuperacja do połowy wartości po 15 km jazdy - normalna jazda autem (trasa - nie po miescie) nie była w stanie podgrzewać baterii aby zatrzymać poziom rekuperacji na 100 % jak w trakcie wyjazdu - też tak macie ?? mam baterię LFP - może dlatego ?
Generalnie też tak mam, co prawda TMY, ale też LFP. Generalnie podgrzewanie rano (stoi na mrozie, więc np. dziś z -8 do jazdy + odszranianie - 22 stopnie w środku, grzanie fotela i kiery, odmrożenie szyb i dachu, podgrzanie baterii, żeby mieć tak3/4 rekuperacji (wg tej skali) - na całość poszło z 6-7% baterii). Natomiast IMO warto, bo luksus braku odśnieżania/drapania szyb i wsiadanie do cieplutkiego już auta jest tego wart. :)
 

Grisby

Nowy na Forum
Czy jest jakiś sposób, żeby nawigacja uwzględniła ładowarki nieobecne na mapie żeby przygotować baterię?
Albo jakiś tryb manualny do podgrzewania?
Większości stacji jakie mi pasują na trasie nie ma w ogóle w nawigacji (Greenway).
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Nie da się. SE3Y buttons mają taką opcję. W S/X plaid jest tryb dragster który też podgrzewa baterię. Trzeba spróbować wyznaczyć trasę na SuC nawet jak jest daleko to zaczyna podgrzewanie
 

Michal

Moderator
Można wyznaczyć trasę na dowolną ładowarkę dużej DC widoczna na mapie auta - nie musi to być SuC.
Przykładowo w Gorzowie wyznaczam trasę do Orlen 50 kW, a jadę na GW 140 kW ;)
 
Last edited:

aadamuss

Pionier e-mobilności
Jak wygląda u Was linia świateł? Czy tak jest ok czy jechać na stację regulować? Denerwują mnie ciemniejsze przerwy/plamy.
 

Attachments

  • 20231207_212536.jpg
    20231207_212536.jpg
    3,6 MB · Liczba wyświetleń: 50

Michal

Moderator
Jak wygląda u Was linia świateł? Czy tak jest ok czy jechać na stację regulować? Denerwują mnie ciemniejsze przerwy/plamy.
To jest widoczne tylko z bliska odjedź dalej to nie będziesz ich widział.
 
Top