Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Michal, post: 10603, member: 89"] Jeszcze kilka informacji odnośnie tych pytań: Ad. 1. Ładowanie w przedziale 10-80%, powinno się liczyć przy baterii 75kWh. Taka jest użyteczna pojemność, nawet jak ktoś pisze, że ma 82, to trzeba odjąć bufor 4kWh i szybką degradacja na początku używania auta 2kWh (po kilkunastu tysiącach) (to jest wliczone, bo auto na początku ładuje się ponad 100%). Ładowanie ze zwykłego gniazdka 52,5kWh/3Kw~17:30h, więc raczej nie dasz rady dwa dni pod rząd pojechać w taką trasę :/ Ładowanie z siły, to 52,5kWh/11kW~5h, więc przez noc spokojnie naładujesz - raczej Tobie przyda się taka możliwość. Ad2. Tak jak pisał Daniel, można ładować do 100% TM3SRP z Chin, ale z nimi to jeszcze nie za dużo wiadomo - np. nie wiem jaka jest ich sprawność zimą i jak wygląda degradacja baterii z czasem... Do tej pory doświadczenia pokazywały, że zimowe zasięgi, moce ładowania i osiągi dość mocno zależą od zawartości kobaltu - niestety im mniej tym gorzej. Ogniwa Panasonic są jednak znacznie lepiej sprawdzone. Ps. Nie przejmowałbym się jednak tym specjalnie, bo Tesla "potrafi w baterie" ;) Większe problemy mogą dotyczyć w przyszłości audi e-tron albo Hyundai ioniq 5 - tam moce ładowania bardzo długo utrzymują się na wysokim poziomie (chyba głównie po to, żeby chociaż w tym być lepszym od Tesla), i może się okazać po 2/3 latach, że pojemność będzie tam spadać dramatycznie i wtedy już nic nie pomoże. 3. Tak jak pisał Daniel, nawet w największe mrozy (-15C) spokojnie przejedziesz 250km, a nawet 300km jeśli parkujesz w garażu i przygotujesz auto przed odjazdem - przy podłączonym EVSE włączając 30 min wcześniej klimatyzację w telefonie (albo ustawiając termin wyjazdu w aucie). Włączenie klimatyzacji powoduje podgrzanie kabiny i baterii, a bateria to taki akumulator ciepła, z którego później auto może czerpać po drodze - prawie jak dodatkowa bateria (~3kWh) na samo ogrzewanie. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Top