Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="gim-kg, post: 10605, member: 117"] Tak jak piszesz, degradacja ogniw LFP jest dużo mniejsza niż NMC czy NCA. Dodatkowo ogniwa LFP są dużo tańsze wiec producent może obniżyć cenę samochodu, lub mieć większy zarobek na nim.Dodatkowym plusem jest większy zakres akceptowalnych temperatur. Niektóre źródła piszą o -30/+60C (dla porównania ogniwa NCA stosowane w starszych SR+ 0/45C). Masa ogniw jest praktycznie taka sama. Z wad to przede wszystkim pojemność energetyczna trzy razy mniejsza niż niklowe oraz niższy voltage. W związku z tym nie nadają się do samochodów gdzie wymagany jest dłuższy zasięg. Decyzja Tesli wydaje się bardzo przemyślana. Wcześniej w SR+ stosowała po prostu mniejszą baterie, teraz bateria gabarytowo powinna być taka sama jak w LR czy P, jednak z powodu pojemności energetycznej ogniw, sama bateria ma mniejszą pojemność. Stąd różnica wagi w modelach SR+. Osobiście uważam, że z powodu pompy ciepła i właśnie ogniw LFP, SR+’21 wydaje się lepszym samochodem niż wcześniejszy SR+. Wiadomo, technologia idzie do przodu w ekspresowym tempie. Zobaczymy co będzie za 5 lat. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Top