Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Michal, post: 14671, member: 89"] Skoro są dni gorsze i lepsze, to powinno zależeć jakoś od właściwości danego dnia. Może to jest jakoś zależne od temperatury / wilgotności powietrza? Może zależy od stopnia naładowania auta? Domyślam się też, że zależy od tego jak mocno przyśpieszasz/hamujesz - próbowałem specjalnie tego nasłuchiwać wczoraj podczas takiej normalnej spokojnej jazdy i kompletnie nic a nic nie słyszałem przy 80% i jeździe 0-100 kmh, a zdarza się, że jak trochę "szaleję", bo gdzieś się śpieszę, to coś mi tam z tyłu popiskuje ale ja naprawdę słabo to słyszę i żona też nie narzeka. Jestem praktycznie pewny, że dźwięk pochodzi od inwertera, a nie silnika, bo to właśnie inwertery mają to do siebie, że piszczą. Tutaj trafiłem na opis kilku powodów dlaczego inwertery piszczą [URL='https://homebatterybank.com/5-reasons-why-your-power-inverter-is-squealing-and-screaming-at-you/'][klik][/URL] i można to sprowadzić do takich punktów (2-5), a ja od siebie dodałem jeszcze punk 1 z innych źródeł: [LIST=1] [*]Słabe połączenia elektryczne pomiędzy inwerterem i odbiornikiem - może powodować punkty 1,2,3 poniżej. [*]Przeciążanie inwertera. [*]Przegrzewanie inwertera. [*]Niskie napięcie wejściowe. [*]Inwerter pada. [/LIST] Zakładam, że w nowych autach jest bardzo mało prawdopodobne, że występuje problem 2-5. więc możliwe, że wystarczy jak w serwisie poprawią styki. Ciężko mi sobie wyobrazić, żeby tego nie przewidzieli ale problem może również wynikać z punktu 4, bo baterie LFP (CATL) mają chyba niższe napięcia wyjściowe (wejściowe dla inwertera) i mniejszą jego zmienność niż NCA (Panasonic): [LIST] [*]2,5 - 3,5 V w LFP [ATTACH type="full" width="417px" alt="1631694701404.png"]2036[/ATTACH] [*]3,0 - 4,2V w NCA [ATTACH type="full" width="421px" alt="1631694653134.png"]2035[/ATTACH] [/LIST] Jeśli to byłaby prawda, to powinno dać się to zaobserwować również u mnie (NCA), przy niższym stanie naładowania akumulatora - wtedy piszczenia powinno być więcej ale nie słyszę tego - postaram się w najbliższych dniach to jakoś sprawdzić i dać znać. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Top