Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Michal, post: 29137, member: 89"] Pompa ciepła zawsze robi różnicę, bo to nie tylko pompa ale też "octo-valve", a to pozwala na prawdziwe zarządzanie przepływem ciepła/chłodu. Przykładowo jeśli jedziesz w 30C i słońcu na Supercharger, to w nowych autach klimatyzacja chłodząc wnętrze auta będzie pchać to ciepło i nagrzewać baterię, bo taki przepływ jest możliwy. W starszych autach z tego co rozumiem odpalała się grzałka PTC. To przytaczane 1,5kWh/100km, wynika prawdopodobnie z porównania [TM3 z PTC] vs [Kia Soul z pompą ciepła], zrobionego przez Bjorna na YT - nie wiem czy można na tym polegać... Moim zdaniem to było zrobione mało dokładnie, bo to są dwa zupełnie inne auta, które mogą mieć zupełnie inną charakterystykę. Chociaż wielkościowo pewnie taka różnica brzmi ok, bo to będzie 2kWh na PTC vs 0,5kWh na PC... [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Top