Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="kaziwich, post: 29405, member: 165"] Racja, octovalve pozwala na niemal dowolna wymiane ciepla miedzy otoczeniem/kabina/bateria. Przyklad z grzaniem baterii latem moze nie jest najlepszy, bo sama jazda szybko rozgrzeje baterie do ~23-25*, a potrzebujesz do prawie 50*, wiec i tak trzeba odpalic dogrzewanie silnikami. Mnie sie podoba przyklad z zaparkowanym autem, ktorego kabina zimą nagrzewa sie od słońca. To niepotrzebne cieplo z kabiny mozna przetransferowac do baterii. W przedliftach grzanie baterii jest tylko z silnikow. PTC jest tylko i wylacznie do kabiny. Z tym 1.5kwh, to pomylilo mi sie z testem Bjorna. Wyszlo mu ze na 1h grzania kabiny pompa zuzywa ~1.5kwh mniej (~2.2 vs. 0.7) W sumie takie porownywanie (w dziedzinie czasu, a nie odleglosci) jest bardziej miarodajne. Pomysl sobie, ze jedziesz trasą 100km srednio 100km/h i masz roznice w zuzyciu 1.5kwh/100km, a jak jedziesz 200km/h, to roznica w zuzyciu juz jest tylko 0.75kwh/100km. Oczywiscie w uproszczeniu. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Top