Tauron - taryfa pod ładowanie elektryka

KrissTMY

Zadomawiam się
Czy ktoś wie na 100% jaka jest cena całkowita prądu na dzisiaj w taryfie G11 i w taryfie G12W? Czy do limitu jest prawie połowę taniej w nocy niż w taryfie G11? Rozszyfrowanie tych cen to jakaś masakra...
 

KrissTMY

Zadomawiam się


to chyba wyjasnia sprawę jednoznacznie, wychodzi na to, ze nocna za 1 KWh - 32 gr brutto do limitu, a potem 85 gr brutto. W G11 - 51 gr do limitu, a potem 85 gr. 19 gr różnicy.
 

luki

Posiadacz elektryka
"Aby otrzymać całkowity koszt zakupu należy do podanych cen i stawek dodać stawki dystrybucyjne."
Jeszcze niżej jest tabelka za dystrybucję/przesył
 

KrissTMY

Zadomawiam się
Oczywiście. Stawki są na zbliżonym poziomie. Te 19 gr różnicy oznacza dla mnie 5700 oszczędności. Policzyłem tak: przez pół roku wykorzystuje 3000 kWh , po połowie na dom i auto. 19 gr x 20 na 100 x 1500= 5700 zł. Dobrze liczę?
 

luki

Posiadacz elektryka
Nie wiem co liczysz, ale x150, nie x1500. Jeżeli liczysz zużycie, to 0.19zl x 1500kWh, nie wiem co to 20 na 100, bo tutaj nie pasuje do niczego
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Oczywiście. Stawki są na zbliżonym poziomie. Te 19 gr różnicy oznacza dla mnie 5700 oszczędności. Policzyłem tak: przez pół roku wykorzystuje 3000 kWh , po połowie na dom i auto. 19 gr x 20 na 100 x 1500= 5700 zł. Dobrze liczę?
Jesteś optymistą, na forum już był długi wywód na temat cen energii w tauronie.

Po doliczeniu kogeneracyjnej i vatu 23% w taryfie G12w użytkownik płaci w szczycie 97 groszy i 39 groszy poza szczytem. Po osiagnięciu limitu koszt 1kWh w szczycie rośnie odpowiednio do 1,33 złotego i 0,96 złotego poza.
 

Slavekk_

Fachowiec
Oczywiście. Stawki są na zbliżonym poziomie. Te 19 gr różnicy oznacza dla mnie 5700 oszczędności. Policzyłem tak: przez pół roku wykorzystuje 3000 kWh , po połowie na dom i auto. 19 gr x 20 na 100 x 1500= 5700 zł. Dobrze liczę?
Ja tylko w sprawie arytmetyki
Jesli zużywasz połowę z 3000 kWh na samochod to
0.19x1500 daje 285 zl na pół roku, czyli na rok 570 zł.
Jesli ci zużywa 20 kWh na 100km to te 1500 kWh wystarczy na 7500 km.
Na rok 15 tys. hmmm...
Chyba nie kupiłeś elektryka dla oszczędności, mam nadzieję...😎
 

KrissTMY

Zadomawiam się
ok, dzięki za pomoc, tym 5700 zł to zaszalałem :) dla oszczędności to się kupuje auto za 10 tys na LPG :)
po prostu sie zastanawiam czy przejść z G12W z G11, chyba zaczekam do nowego roku, zobaczymy co się wydarzy w temacie :)
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
ok, dzięki za pomoc, tym 5700 zł to zaszalałem :) dla oszczędności to się kupuje auto za 10 tys na LPG :)
po prostu sie zastanawiam czy przejść z G12W z G11, chyba zaczekam do nowego roku, zobaczymy co się wydarzy w temacie :)
Ja po zakupie elektryka przeszedłem z G11 na G12W bo nawet pomimo tarczy i dramatycznego wzrostu ceny energii w tańszej taryfie po przekroczeniu limitów, excell pokazywał że będzie to korzystniejsze. Tylko u mnie jest jeszcze fotowoltaika na starych zasadach.
 

KrissTMY

Zadomawiam się
Jesteś optymistą, na forum już był długi wywód na temat cen energii w tauronie.

Po doliczeniu kogeneracyjnej i vatu 23% w taryfie G12w użytkownik płaci w szczycie 97 groszy i 39 groszy poza szczytem. Po osiagnięciu limitu koszt 1kWh w szczycie rośnie odpowiednio do 1,33 złotego i 0,96 złotego poza.
a w G11 po przekroczeniu limitu ile teraz jest? nie 1.27 zł ?

Podsumowując, w taryfie G12W ładowanie auta w nocy i weekendy będzie tańsze, pierwsze pół roku za 39 gr, a drugie za 96 gr. Oczywiście zakładając w przyszłym roku takie same zasady.

P.S. Jak za ten sam towar można płacić mniej to wybieram takie rozwiązanie :)
 
Last edited:

luki

Posiadacz elektryka
Ja zrobiłem tak samo (po zakupie auta przeszedłem na G12 , bez W) . Mimo wszystko jest trochę taniej, a też mnie mobilizuje, żeby ładować auto jak jest sieć najmniej obciążona. Chociaż czasami mam chęć odpalić maxa wszystkiego w godzinach szczytu 😎
 

luki

Posiadacz elektryka
Mam PV. W weekend nie mam specjalnie większego zużycia, a i często nas nie ma w domu. Natomiast z punktu widzenia Słońca nie ma znaczenia czy świeci w sobotę czy w poniedziałek. A w weekendy nie nabija nadwyżek do tańszej taryfy. Excel zresztą mi podobnie pokazał. Fakt nie są to jakieś spore różnice.
 

less

Zadomawiam się
Mam PV. ... A w weekendy nie nabija nadwyżek do tańszej taryfy. Excel zresztą mi podobnie pokazał. Fakt nie są to jakieś spore różnice.
I to jest chyba jedyna przewaga PV na nowych zasadach, że mi się naliczają PLN w takiej samej wysokości za oddane kWh niezależnie czy to godziny szczytu czy pozaszczytowe
 

KrissTMY

Zadomawiam się
Podliczyłem te dodatki

CENY BRUTTO

G11 - 0,5101 zł za 1 kWh + stawki dystrybucyjne 0,24 za 1 kWh +14,34 zł

G12 – 0,62 szczyt, 0,32 poza szczytem + stawki dystrybucyjne - 0,26 za 1 kWh +18,01 zł

G12W – 0,67 szczyt, 0,32 poza szczytem + stawki dystrybucyjne0,29 za 1 kWh + 18,01 zł


Powyższe ceny są do limitu 3000 kWh, po przekroczeniu wszędzie jest 0,85 zł za 1 kWh

Wniosek mam taki, że auto będzie generować większe zużycie prądu niż potrzeby domu, a prąd w nocy i weekendy jest tańszy. Jeśli zniknie tarcza i mrożenie cen to i tak taryfa nocna powinna być tańsza. Na 99% przechodzę na G12W.
 

Michal

Pionier e-mobilności
Z własnego doświadczenia podpowiem Ci że weź lepiej G12 bez w, bo auto będziesz ładował nocami niezależnie czy weekend czy dzień tygodnia i finalnie zużycie największe będziesz miał po prostu w nocy, a przy taryfie weekendowej jednak masz wyższe stawki w tańszej strefie zawsze.
 

Michal

Pionier e-mobilności
W weekendy też się jeździ w dzień, a nie ładuje, przynajmniej u mnie tak jest i nie trzeba ręcznie włączać wtedy ładowania :)
 
Top