Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
CUPRA / SEAT
Cupra Tavascan Forum • Cupra Tavascan/Tavascan VZ
Tavascan - plusy i minusy po 3 miesiącach użytkowania
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="MarcinIKS, post: 245727, member: 4775"] Ciekawe, czy jest tu jeszcze ktoś oprócz mnie, kto ujeżdża ten samochód :) Na ulicy widziałem go 2 razy, w tym raz to była demówka. U mnie 3 miesiące i 7000 km przejechane, więc chyba coś mogę napisać ku potomności. Moja wersja to Endurance (napęd na tył), 286KM, wyposażenie dodatkowe to pakiety Adrenaline i Winter. Miał być VW ID.7 Tourer, ale dwa razy niższa rata najmu była wystarczająco przekonująca :) Jednak z uwagi na to, że do ID.7 czaiłem się dość długo i miałem okazję je dość dobrze przetestować, to jednak jest on dla mnie pewnym odnośnikiem przy ocenie Tavascana. Co mnie zaskoczyło na plus: - cisza - samochód jak na SUVa jest całkiem dobrze wyciszony i nawet jazda 160+ jest całkiem ok. Być może ma na to wpływ, że moja wersja ma szyby akustyczne z przodu (czołowa i boczne przednie) i Hankooki ION. Wcześniej jeździłem tydzień demówką VZ i co ciekawe tamta nie miała bocznych szyb akustycznych i była zauważalnie głośniejsza. - zawieszenie - całkiem komfortowe pomimo niskiego profilu opon na 21 calowych felgach. DCC całkiem sporo zmienia w charakterystyce zawieszenia, ale nawet w trybie CUPRA plomby nie wypadają. ID.7 w trybie komfortowym był bardziej rozbujany, na mocno pofalowanych drogach bywało to na tyle męczące, że zmieniałem ustawienia DCC na sztywniejsze, tutaj raczej nie odczuwam tego. I to DCC o dziwo nie stuka ;) - średnica zawracania - no to jest typowe dla tylnonapędowych MEB, ale za każdym razem robi wrażenie jak to auto zawraca. W VZ było już zauważalnie gorzej. - osiągi - dla mnie zupełnie ok, te 286KM i 550Mn robi wystarczającą robotę, dużej różnicy w porównaniu z VZem nie zauważyłem, choć jakaś była. Zmierzone ok 0,5sek lepiej do 100km/h niż mówi katalog, czyli 6,0-6,1 sek. Jeśli coś mi bardziej pasowało w VZ to trakcja w pewnych sytuacjach przy ruszaniu, tu potrafi zamielić kołami przez ułamek sekundy. - matrycowe ledy - świetne, niewiele ustępujące ID.7, choć jednak trochę słabsze, głównie z uwagi na mniejszą "rozdzielczość". Ale jasność, równomierność tych świateł jest po prostu super. - head-up display - to na mnie zrobiło pozytywne wrażenie już w ID.7. Duży, czytelny, rozszerzona rzeczywistość ... Do tego obsługa nawigacji z Android Auto na head-up'ie - ładowanie - i tu może być kontrowersyjnie, bo przecież to tylko 135kW maksymalnej mocy. Ale bardzo płaska krzywa ładowania, jeszcze przy 75% jest 100kW. I to daje w PL tyle, że podjeżdżam pod dowolną ładowarkę 140-150kW i ładuję się z pełną mocą. I ładuję się 28-29 minut od 10%-80%, a taki ID.7 już będzie się ładował dłużej, bo maksymalnej mocy na takiej ładowarce nie osiągnie. Dla mnie spoko, choć oczywiście nie jest to architektura 800V - znów może trochę kontrowersyjnie, ale mi osobiście pasują dostępne tryby rekuperacji. Może dlatego, że przesiadam się ze spaliniaka, ale jeździłem wieloma elektrykami, w tym takimi z iPedal (Leaf 2, Tesla, EX30 ...). Tutaj odpowiada mi adaptacyjna rekuperacja, z której korzystam najczęściej. Szkoda tylko, że samochód nie pamięta ostatniego ustawienia rekuperacji i zawsze odpala się w auto. - asystenci jazdy - i jazda w korku i asystent pasa ruchu na autostradzie, działa to wszystko po prostu dobrze. Kierownica pojemnościowa, więc nie trzeba dygać co chwila kierownicą. - całkiem spory i foremny bagażnik, sporo miejsca z tyłu jak na SUVa 4,7m - audio Sennheisera - dobrze to gra - podświetlone wszystko co się da w środku, łącznie z kieszeniami w tylnych drzwiach, dużo usb-c, ładowarka indukcyjna może nie najmocniejsza, ale nie przegrzewająca mojego telefonu Co średnio mi podeszło: - fotele z przodu - wyglądają na sportowe, ale mają słabe trzymanie boczne. To nawet trochę dziwne, bo mam takie wrażenie, jakbym był trochę za chudy, żeby do nich dobrze pasować, a ani ja mały ani lekki ;) Za to na plus, że mają długie siedziska. Sama pozycja jak to w klasycznym SUVie, trochę jakby siedzieć na taborecie :) - plastiki w środku, dużo twardego plastiku, dużo dziwnych ozdobników, ładne to wszystko w fakturze, ale twarde. Ogólnie trochę przerost formy nad treścią. Tu ID.7 po prostu bije Tavascana na głowę. Zaletą jest to, że to wszystko jest dobrze spasowane i nic nie trzeszczy. - kamery 360, zaletą jest to, że są, ale jakość obrazu i kąty z nich są co najmniej słabe. - aplikacja My Cupra - niby dobrze, że jest, ale można z niej zrobić niewiele, czasem ma problemy z połączeniem z serwerem itp. Ale najważniejsze rzeczy jak sprawdzenie zamknięcia, sterowanie otwieraniem/zamykaniem, ogrzewaniem/klimatyzacją/poziomem naładowania są. Do tego zdalne parkowanie z aplikacji jako taki gadżet. Słabe: - hamulce, są po prostu gumowe w odbiorze, jak się naciśnie na hamulec to najpierw nic specjalnie się nie dzieje, a mocniejsze naciśnięcie i nagle samochód zaczyna ostro hamować. Nie oznacza to, że samochód ma jakieś mało wydajne heble, po prostu ich modulacja jest dziwna. I to jest specyficzne dla wszystkich MEB, którymi jeździłem. Da się przyzwyczaić :) - awaryjne hamowanie przed przeszkodą - ile to już razy Tavi stanął dęba, bo wydawało mu się, że coś mu stoi na drodze przyprawiając mnie prawie o zawał - cupholdery - nie wiem czy w Hiszpanii piją tylko espresso i wodę w małych butelkach, ale pomysł, by umieścić oba uchwyty na kubki tak blisko siebie był idiotyczny. Musiałem kupić sobie zestaw kubków termicznych, które na wcisk prawie obok siebie wchodzą. - jaki geniusz wymyślił, żeby we wnętrzu nie dać przycisku (choćby gdzieś na ekranie) do otwierania bagażnika? Głosowo też się tego zrobić nie da. Podsumowując- fajny połykacz kilometrów, nie męczy, świetnie się sprawdza zarówno w dłuższych trasach jak i dojazdach do pracy. Dobrze się prowadzi, jest cichy, szybki, dość zwinny. Ma trochę wad i niedociągnięć, ale większość to drobiazgi, do których idzie się przyzwyczaić. Nadrabia na pewno wyglądem, ale jak chcecie być w aucie anonimowi, to szukajcie innego. Już ze 3 razy musiałem słuchać zachwytów nad wyglądem, odpowiadać na pytania co to za auto. Przede mną w przyszłym tygodniu wyprawa Tavim do Włoch - może zdam jakąś relację jak się sprawował.[ATTACH type="full"]28862[/ATTACH] [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
CUPRA / SEAT
Cupra Tavascan Forum • Cupra Tavascan/Tavascan VZ
Tavascan - plusy i minusy po 3 miesiącach użytkowania
Top