Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Tesla 3 Highland Standard czy Long Range
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="piotrpo, post: 165975, member: 3354"] Może jestem stary i przygłuchy już, ale nie wiem co jest rozczarowującego w nagłośnieniu LR. Jedyny problem jaki usłyszałem, to za dużo basów, pyknięte suwaczkiem. Wywody o chemii w bateriach, grzaniu itd. - fajnie, tylko pozbawione moim zdaniem większego znaczenia. SR i LR różnią 3 istotne i bezdyskusyjne rzeczy: - zasięg - dynamika - napęd Zasięg zawsze lepiej mieć większy niż mniejszy, szczególnie przy naszej wciąż jeszcze nieco kulejącej infrastrukturze. Zwłaszcza, jeżeli samochód ma być pierwszy/jedyny/uniwersalny. Nie chodzi o to, że można nim zrobić ileś tam kilometrów po autostradzie, ale o to, że jak się pojedzie w Bieszczady, na Mazury, czy jakieś inne miejsce bez infrastruktury, to ma się większe możliwości i spokojniejszą głowę od myślenia "gdzie ja to później naładuję". Jeżeli ktoś nie ma ładowarki pod domem, to LR również będzie dużo lepsze. Pomijając liczbę ładowań na autostradzie to jest zwyczajnie kwestia tego, że tam gdzie SR dojedzie na 0 LR będzie miało jeszcze 20%. Dynamika - W skali samochodów benzynowych SR jest bardzo mocne, LR ma przyśpieszenia, które w tej chwili są na poziomie bardzo mocnych samochodów Audi RS, BMW M itp. Nie trzeba być Frogiem, czy innym Sebastianem z żółtej RS'ki (która nawet w porównaniu z SR jest g.. a nie dynamiczna), żeby dynamikę samochodu doceniać i np. możliwość szybszego i bezpieczniejszego wyprzedzenia jakiegoś ciągnika, czy rowerzysty. Napęd na 2 osie, który w jeździe daje najwięcej, bo pozwala wykorzystać tę dynamikę w trudniejszych warunkach, zakręty pokonuje się stabilniej, łatwiej i bezpieczniej można włączyć się do ruchu, a przy OPD hamuje efektywniej i bezpieczniej, bo potrafi odebrać energię z dociążonej przedniej osi, zamiast zrywać przyczepność odciążonego tyłu. SR i LR nadają się do tego, żeby dojechać 300km do teściów. Oba nadają się do jeżdżenia po mieście. Tylko LR nadaje się do tych rzeczy bardziej. To czy ktoś chce dorzucić te 30 tysięcy do LR, to jego indywidualna sprawa. Sam musi ocenić swoje potrzeby i budżet, bo do tego to się sprowadza. W LR dostajemy więcej, ale też musimy zapłacić więcej. O ile pomiędzy LR i P różnica nie jest już tak oczywista, bo w P poświęcono trochę zasięgu, prześwitu i profilu kół na rzecz jeszcze lepszego prowadzenia, przyśpieszenia i v-max, która mało kogo nie interesuje, to jedynym kompromisem w LR w porównaniu do SR jest cena. Trochę inaczej też używamy samochodów. Oprócz lepszej infrastruktury, robicie też krótsze trasy, bo jak ktoś już zapragnie dostać się z Londynu do Szkocji, to najczęściej wybierze samolot, a nie samochód. U nas przejazd na drugi koniec Polski, to z defaultu samochód. Samoloty są wciąż dla nas drogie, pociągi jeszcze droższe, sieć autobusowa na poziomie szczątkowym, to i brniemy w "każdy musi mieć samochód". [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Tesla 3 Highland Standard czy Long Range
Top