Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Tesla 3 Highland Standard czy Long Range
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="piotrpo, post: 174156, member: 3354"] Pomijacie czas przez jaki ogniwa pozostają w skrajnych stanach SoC. Cudów nie ma, i NCM i LPF dostają w d.. Jeżeli są głęboko rozładowane, albo naładowane na 100% przez dłuższy czas. Dojechanie na SuC na 10%, podpięcie do ładowarki ma znikomy wpływ na degradację baterii. Podobnie jak Naładowanie do 100% bezpośrednio przed jazdą. Do tego zakładając żywotność NCM na 1000 cykli, oznacza to, że mają w LR 80kWh * 1000 = 80MWh. Dając te 200Wh/km zużycia brutto wychodzi 400Mm przebiegu. Przy minimalnie lepszym obchodzeniu się z baterią (bez poświęceń) robi się z tego 500 - 600 tysięcy km żywotności, czyli wartość zbliżona do trwałości całego samochodu. Zakładając brak wad fabrycznych, co powinna objąć gwarancja, przy 15 tysiącach rocznie to pod 40 lat, przy 30 tysiącach 20 lat. Czyli rozważania o trwałości ogniw, to moim zdaniem mocno teoretyczne zagadnienie. To nie jest telefon, który jest ładowany codziennie w całym zakresie, a czasami sobie posiedzi dzień na ładowarce. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Tesla 3 Highland Standard czy Long Range
Top