Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Tesla 3 HL - hak. Trzy rowery?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="zibizz1, post: 156851, member: 1241"] 63m jest w instrukcji w modelu X i moim zdaniem Tesla ma na mysli maksymalną długość akcesoriów czyli całkowita długość bagaznika a nie jego środek ciężkości bo jest napisnae "within 24 inches (63 cm)" a po polsku "w obrębie 63 cm od zaczepu kulowego", Kula jest już w odległości ~30cm i skoro na kuli 100kg to nie dziwne że jak odsuniemy się o kolejne ~30cm czy też jak mówi instrukcja w 3/Y 22,5cm dalej to ten limit ulega zmniejszeniu. Pytanie tylko co jest tutaj limitem, czy śruby mocujace belkę haka( 6 w 3/Y i 8 w S/X) i miejsca do których sie ja mocuje czy może mocowanie adaptera: [ATTACH type="full" width="245px" alt="1715934976664.png"]17866[/ATTACH] Widziałem że w USA niektórzy wymieniali oryginalna belkę Tesli na taką aftermarketową już z otworem kwadratowym na stałe. Zresztą w Y w stanach taka belka chyba była montowana fabrycznie [ATTACH type="full" alt="1715935402382.png"]17867[/ATTACH] I do tego typu belki jest taka tabelka w instrukcji USA dla obciążenia kuli: [ATTACH type="full" alt="1715935444806.png"]17868[/ATTACH] W USA 3 i S według instrukcji nie może miec haka a w EU może mieć. Temat jest bardzo komplikowany i z tego co widać nawet rodzaj kół/opon może wpływać na maksymalną ładowność. I jeszcze posiadaczom 3 którzy obawiaja się o przekroczenie limitu polecam zajrzeć do CoC i sprawdzić DMC i mase pojazdu, nastepnie zwazyc pasażerów i bagaż. Może okazac się że już jeżdzą poza limitem. Instrukcja zrestzą o tym mówi dla innego modelu: "Jeżeli ciągnący samochód przewozi dużą ilość bagażu lub pasażerów, maksymalny nacisk na hak może ulec zmniejszeniu". W przypadku bagaznika ważny jest moment siły, im dłuższe ramie i bardziej sprężysta konstrukcja tym wieksze obiążania dynamiczne. Sam nacisk myśle ze jest mniejszym problemem. Przeciążenie to tylko "ryzyko" uszkodzenia a nie uszkodzenie. Ja pewnie mimo wszystko prędzej czy póżniej do Xa załdowanego 6 osobami i limitem z instrukcji 54kg zapakuje ten bagażnik z rowerami o wadze 110-120kg z rowerami. Jeden facet nagrał o tym film na YT ale wyłaczył pod nim komentarze :) [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Tesla 3 HL - hak. Trzy rowery?
Top