Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Tesla 3 opony wielosezonowe 235/45 R18
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="CezaryT, post: 215513, member: 3698"] Miałem Hankook FlexClimate ION założone od listopada. Po ich założeniu zacząłem odczuwać na fotelach bicie promieniowe pomiędzy prędkościami 40, a 60 km/h. Zgłosiłem prośbę o diagnozę przyczyny w serwisie Tesli w Poznaniu. Na wyważarce Hunter przy teście drogowym wyszło, że 3 z 4 opon miały bicie przekraczające dopuszczalne normy. Wg opinii serwisu Tesli opony nie do wyważenia. Kupiłem w ich miejsce Continental AllSeasonContact 2 235/45 R18 98 Y XL, FR też z rantem ochronnym ale bez pianki. Na Hankook złożyłem reklamację - nieuznaną, w ich ocenie opony miały właściwe parametry, przy jednej z nich zauważyli uszkodzoną stopę opony (pewnie przy pierwszym montażu albo w Tesli), w każdym bądź razie nie zalecali dalszej jej eksploatacji - nie miałem ochoty na przepychanki i machnąłem ręką - kazałem opony zutylizować. Następnie trafiłem do dobrego fachowca - wulkanizatora, który zakładał mi te Continental. Przy okazji z ciekawości zrobiłem też test drogowy Continental AllSeasonContact 2 na Hunterze i w pomiarach bicia promieniowego wypadły lepiej niż Hankook FlexClimate. Ich ceny są porównywalne natomiast Continental to klasa premium, a Hankook to klasa średnia i widać to na teście drogowym. Podsumowując... po zmianie na Continental oczywiście zauważalna poprawa w płynności ich toczenia się po drodze - brak niepokojących objawów, brak różnic w zużyciu kWh, co do hałasu to ogólnie w trakcie jazdy nie słyszę różnicy w porównaniu z Hankook - jedyna zauważalna rzecz to kiedy przejeżdża się przez szczeliny dylatacyjne na autostradach czy ekspresówkach to jest słyszalne echo pustej opony więc to jest jest jedyna różnica jaką zaobserwowałem w oponach bez pianki. Przyczepność w mojej ocenie jest porównywalna. [U]Hankook FlexClimate ION[/U] zalety: [LIST] [*]pianka [*]rant ochronny [/LIST] wady: [LIST] [*]klasa średnia [*]gorsze wyniki bicia promieniowego w teście drogowym Hunter względem Continental [*]gorsza dostępność, w oficjalnym sklepie Hankook na Allegro czas oczekiwania to 15 dni, na oponeo podobnie (po przebiciu opony i chęci wymiany pary trzeba wtedy trochę poczekać) [*]w trakcie reklamacji był nawet dłuższy moment kiedy opony te w rozmiarze 235/45R18 były całkowicie niedostępne (z informacji od wulkanizatora jest to związane z tym, że linie produkcyjne producent przestawia na opony letnie i z tego mogą wynikać braki w dostępności wielosezonów) [/LIST] [U]Continental AllSeasonContact 2[/U] zalety: [LIST] [*]rant ochronny [*]klasa premium [*]dobra dostępność [*]lepsze wyniki bicia promieniowego niż Hankook [/LIST] wady: [LIST] [*]brak pianki [/LIST] Oczywiście powyższe dotyczy tylko moich subiektywnych doświadczeń, jestem przekonany o tym, że znajdą się użytkownicy zadowoleni z Hankook. Natomiast ja osobiście żałuję, że nie wybrałem w pierwszej kolejności Continental. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Tesla 3 opony wielosezonowe 235/45 R18
Top