Tesla 3 USA adaptacja do użytkowania w EU

WojtekP23

Nowy na Forum
Witam, chciałbym prosić o informacje użytkowników TM3 importowanych z USA, jakie przeróbki wykonywali w swoich samochodach by móc korzystać z wszystkich możliwości samochodu.

z informacji pozyskanych z Internetu wynika, że potrzebna jest:
-adaptacja lamp (przeróbka lamp USA, lub wstawienie lamp eu + kodowanie)
-wymiana modemu na LTE (+ ewentualna wymiana karty sim, jesli ktos nie chce uzywac hotspota z telefonu ciagle).
-ładowanie na stacjach supercharger 1. zakup adaptera CCS + wymiana sterownika PLC / 2. wymiana gniazda USA na kompletne z okablowaniem i klapka EU
-wgranie nawigacji EU + zaprogramowanie prędkości km/h i itp ( czy potrzebny jest tutaj serwis?)
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Pamietaj ze jak byla rozbita to SuC mogą Ci zablokować w każdej chwili, a nawet ogolnie ładowanie po DC. Wtedy zostaje tylko kombinowanie.
Ogólnie jeśli cena auta to nie jest 50% wersji EU to ja bym w to nie wchodził, ale sporo osób takimi jeździ i są zadowoleni.
 

Doktor

Posiadacz elektryka
Dodam tylko, że przy obecnym kursie dolara cena niebitej używki z małym przebiegiem z USA jest zbliżona do nówki z salonu z Polski, może 10% różnicy. Jedynym plusem jest dostępność, ale jak komuś się bardzo spieszy, to Tesla w zachodniej Europie sprzedaje sama swoje używki, chyba poleasingowe. Holandia, Francja, nie wiem co jeszcze. Bez przeróbek, czasem jeszcze na gwarancji.
 

WojtekP23

Nowy na Forum
Panowie, dziękuje za wasze wpisy, natomiast mój temat miał służyć jako poradnik dla potencjalnych kolejnych osób zainteresowanych zakupem TM3 z USA, ja swoją kupiłem i spotkałem się z sprzecznymi informacjami. Dlatego też postanowiłem założyć temat poświęcony temu zagadnieniu, gdyż na forum można to ujednolicić w oparciu o informacje od ludzi, którzy już przeszli ten proces.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nie wiem czy w punkcie 'adaptacja lamp' wziąłeś pod uwagę przeciwmgielne tylne. W stanach jest nieobowiązkowe, w Europie jest obowiązkowe.

No i radio FM. W stanach dostępne są jedynie częstotliwości kończące się nieparzystą cyfrą po przecinku, więc tamtejsze radia tylko takie obsługują. U nas mogą być zarówno parzyste jak i nieparzyste.
 
Last edited:

cooler

Pionier e-mobilności
Nie wiem czy w punkcie 'adaptacja lamp' wziąłeś pod uwagę przeciwmgielne tylne. W stanach jest nieobowiązkowe, w Europie jest obowiązkowe.

No i radio FM. W stanach dostępne są jedynie częstotliwości kończące się nieparzystą cyfrą po przecinku, więc tamtejsze radia tylko takie obsługują. U nas mogą być zarówno parzyste jak i nieparzyste.
Czy w USA w Tesli czasem nie są takie same lampy jak u nas?
O radio bym się nie martwił, mam 2 auta z USA i radio działa bardzo dobrze, wszyskie stacje które chcę znaleźć najwyraźniej nadają na częstotliwości z USA lub nadajniki pracują z jakimś przesunięciem i zwykle da się złapać każdą stację.
Szczerze spodziewam się spadku cen na M3 w USA tuż po wprowadzeniu nowego modelu u nich, więc już ostrzę łapki aby niedrogo niebity model dla synów ściągnąć, ważne any powertrain był na gwarancji, resztę już się ogarnie.
@WojtekP23 - zdradź tajniki jak znalazłeś swój wóz( gdzie teraz się szuka Tesli) oraz jakie były koszty transportu, cło? VAT, ale brak akcyzy?
Czy polecasz jakąś firmę? Dobre/złe doświadczenia z takiego ściągania?
Temat na czasie (Highlander) więc podbijam
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Czy w USA w Tesli czasem nie są takie same lampy jak u nas?
O radio bym się nie martwił, mam 2 auta z USA i radio działa bardzo dobrze, wszyskie stacje które chcę znaleźć najwyraźniej nadają na częstotliwości z USA lub nadajniki pracują z jakimś przesunięciem i zwykle da się złapać każdą stację.
Szczerze spodziewam się spadku cen na M3 w USA tuż po wprowadzeniu nowego modelu u nich, więc już ostrzę łapki aby niedrogo niebity model dla synów ściągnąć, ważne any powertrain był na gwarancji, resztę już się ogarnie.
@WojtekP23 - zdradź tajniki jak znalazłeś swój wóz( gdzie teraz się szuka Tesli) oraz jakie były koszty transportu, cło? VAT, ale brak akcyzy?
Czy polecasz jakąś firmę? Dobre/złe doświadczenia z takiego ściągania?
Temat na czasie (Highlander) więc podbijam
Przeca auta z USA u nas nie maja zadnen gwarancji..,
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Jeśli warsztaty mają problemy za naprawy aut sprowadzonych z USA (były już przypadki że Tesla zerwała współpracę w takich przypadkach) to nie liczył bym na respektowanie jakiejkolwiek gwarancji w takich przypadkach.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Nie wiem na ile zasady opisane w tym starym dokumencie (Polska jest tam wymieniona jako non-core market) są aktualne. https://www.tesla.com/sites/default...p-experience-grey-market-grey-vehicles_NA.pdf
Przeczytałem ten dokument i wg mnie awansowaliśmy właśnie do core market. Jest zarówno oficjalne Sale presence, oraz Service, bulimy za infotainment tak jak reszta świata oraz działa autopilot i inne wymienione funkcjonalności.
Zgodnie z dokumentem Tesla MOŻE serwisować tzw gray vehicle (auto z USA w Europie) in core market (at Tesla sole discretion)
Trzeba by od Tesli wydębić kwita że jest gwarancja na powertrain respektowana dla aut z USA w Polsce i więcej mi nie trzeba.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Zgodnie z dokumentem Tesla MOŻE serwisować tzw gray vehicle (auto z USA w Europie) in core market (at Tesla sole discretion)
Ale wiersz niżej masz „Applicable warranty repair: No”, a pod tabelą „Tesla will provide warranty repairs in accordance with the terms and conditions of the new vehicle limited warranty provided at the time of the original sale or lease of the vehicle”. Spójrzmy wiec, na co mozemy się natknąć w dokumentach gwarancyjnych.
Tekst obecnej gwarancji, obowiązujący od marca 2021, zdaje się być taki sam w każdym kraju. Czytamy tam:
IMG_0070.jpeg
oraz
IMG_0070.jpeg
z czego wynika, że pojazdy ze stanów otrzymają świadczenia gwarancyjne tylko w stanach.
Tu jeszcze przypadkowa starsza gwarancja dla US, w której też występują podobne zapisy.
Trzeba by od Tesli wydębić kwita że jest gwarancja na powertrain respektowana dla aut z USA w Polsce i więcej mi nie trzeba.
To by rozwiązało problem, ale jak widzisz powyżej szanse na to są niewielkie.
I sorry za screeny, nie chciało mi tekstu z PDF skopiować.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Mam informacje z 1 ręki od osoby która ściągnęła niedawno Tm3 LR 2018 z USA.
Koszt zakupu i ściągnięcia rozbitka to 110k PLN, koszt niezbędnych napraw i przeróbek (bez CCS i chyba bez lte) to ok 35k PLN, razem ok 145k PLN.
Nic z tego nie rozumiem, mój rocznik chodzi po 150k PLN. A jest z salonu i EU i SC friendly.
Chyba jednak trzeba szukać na rozwiniętych rynkach w EU, bo chyba gra nie warta świeczki., albo ktoś nieeesamowity deal zrobił.
 
Last edited:

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Mam informacje z 1 ręki od osoby która ściągnęła niedawno Tm3 LR 2028 z USA.
Koszt zakupu i ściągnięcia rozbitka to 110k PLN, koszt niezbędnych napraw i przeróbek (bez CCS i chyba bez lte) to ok 35k PLN, razem ok 145k PLN.
Nic z tego nie rozumiem, mój rocznik chodzi po 150k PLN. A jest z salonu i EU i SC friendly.
Chyba jednak trzeba szukać na rozwiniętych rynkach w EU, bo chyba gra nie warta świeczki., albo ktoś nieeesamowity deal zrobił.
Bo wszystko wymaga czasu, trochę sprzedawcy muszą się oswoić z większą stratą i że jak chcą handlować to muszą stratą przyjąć na klatę. Zobacz że od czasu pierwszych obniżek skończyły się spekulacje na Teslach, a pamiętam kolesie co miał 10 TMY na placu i chwalił się że.... są od ręki dostępne, dwa dni później jego kolekcja była warta -1 egzemplarz
 

KrzysztofFly

Pionier e-mobilności
Mam informacje z 1 ręki od osoby która ściągnęła niedawno Tm3 LR 2028 z USA.
Koszt zakupu i ściągnięcia rozbitka to 110k PLN, koszt niezbędnych napraw i przeróbek (bez CCS i chyba bez lte) to ok 35k PLN, razem ok 145k PLN.
Jak za Tm3 LR 2028, to super cena, przecież u nas dopiero wejdzie Highland, a 2028, to już chyba nowy model ;).
A tak na poważnie, to zapewne wszystko rozbija się o terminy (czasami sprowadzenie z USA trwa kilka miesięcy) oraz kursy walut. Sam osobiście nie jestem zwolennikiem aut sprowadzonych z USA, no chyba, że dotyczy to aut unikatowych, niedostępnych na rynku EU.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Jak za Tm3 LR 2028, to super cena, przecież u nas dopiero wejdzie Highland, a 2028, to już chyba nowy model ;).
A tak na poważnie, to zapewne wszystko rozbija się o terminy (czasami sprowadzenie z USA trwa kilka miesięcy) oraz kursy walut. Sam osobiście nie jestem zwolennikiem aut sprowadzonych z USA, no chyba, że dotyczy to aut unikatowych, niedostępnych na rynku EU.
Już poprawiłem :)

Ja z kolei mam 2 (fakt że nie występujące w EU) auta z USA, ale by Toyota i jestem bardzo zadowolony.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jak za Tm3 LR 2028, to super cena, przecież u nas dopiero wejdzie Highland, a 2028, to już chyba nowy model ;).
A tak na poważnie, to zapewne wszystko rozbija się o terminy (czasami sprowadzenie z USA trwa kilka miesięcy) oraz kursy walut. Sam osobiście nie jestem zwolennikiem aut sprowadzonych z USA, no chyba, że dotyczy to aut unikatowych, niedostępnych na rynku EU.
No ale liczyc nie umieja ?
Tesla z usa zeby sie oplacala musiala by byc kupiona za 10k$
A chodza po 25…
 

cooler

Pionier e-mobilności
No ale liczyc nie umieja ?
Tesla z usa zeby sie oplacala musiala by byc kupiona za 10k$
A chodza po 25…
I może za tyle ($10k) będą chodzić jak wejdzie highlander
 
Top