Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Tesla - akumulator pokładowy 16 V
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Trapp, post: 106566, member: 895"] Ogólnie to dobry krok - zmiana na aku litowe, zwykłe akumulatory kompletnie nie nadają się do EV - problem ten mają praktycznie wszyscy producenci EV. Kłopot polega na szybkim zasiarczaniu się płyt ołowianych, jest to spowodowane brakiem poboru dużych prądów rozruchowych (brak rozrusznika w samochodzie). Dlatego też zwykłe akumulatory w EV wytrzymują 2 do 3 lat - problem dotyczy BEV i PHEV gdzie też nie ma zazwyczaj typowego rozrusznika. Rozwiązaniem jest aku litowy, ale napięcie naładowanego pojedynczego modułu to ok. 4,1 V wielokrotność to 16,4V co jest trochę na granicy typowych napięć od lat przyjętych w Automotiv Jakieś 6-7 lat temu użytkownik Peugeota ION-a ( kanał KIWI EV) zbudował własny akumulator 12V z BMS, w oparciu o 4 moduły LIion, bardzo chwalił to rozwiązanie. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Tesla - akumulator pokładowy 16 V
Top