Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla – aktualizacje, referrale i inne
Tesla App 4.0.1
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="elveh, post: 20917, member: 525"] Wszystko co piszesz jest bardzo słuszne. Ja też reprezentuje zwykle stanowisko -> "Stalexport to niech się k...a zajmie eksportem stali" ;) O Smart Home'ach coś tam nieco wiem ;) i faktycznie to jest dość skomplikowane w zakresie bardziej tego co potem napisałeś - czyli BRAKU standardów. I albo na rynku mamy system typu "gadget" (masowe / retail) albo "pro" (niszowe / dystrybucja w kanale instalatorskim); a wiadomo instalator musi też zarobić, zatem poza klockami w podejściu pro trzeba dodać jeszcze później "wdrożenie", czyli konfigurację. Stąd potem te budżety, o których mówisz. Ja na to zawsze patrzę jak na porównanie biznesu budowlanego z biznesem automotive. W budowlance ciągle nie ma sensownej komponentyzacji i domy/mieszkania to zawsze są projekty. Dlatego ciężko nałożyć na projekt później "produkt" w postaci gotowego i wszystkomającego "Smart Home" bo za każdym razem trzeba się integrować z różnymi systemami i sytuacjami. W automotive dla odmiany mamy chyba najlepiej "książkowo" sproduktyzowany biznes (Ford / Lean / Toyota / etc.) i tutaj to producent i produkt nakłada standaryzację i komponentyzację. I mało co i mało kto potem w tym miesza już po wyjściu z fabryki. Mamy system / produkt - w zasadzie stabilny dla budowania na nim "smart rozwiazań". W samochodach dzisiaj nikogo nie dziwią automatyczne światła, wycieraczki, klimatyzacja, doświetlanie zakrętów, domykanie okien, drzwi, wyłączenie światła, etc... to co w Smart Home nadal ma raptem 2%-3% rynku w Polsce. Ale wracając do tych firm energetycznych. No wiadomo że raczej mowa wtedy o układance kilku marek w zakresie PV, EVSE i Liczników. Raczej tylko taka opcja jest możliwa - 2-3 marki max. Smart Home mimo wszystko na dzisiaj widzę trochę "on top" tego wszystkiego w zakresie zarządzania przepływem energii z PV do samochodu i sieci. Może jedynie poza ogrzewaniem. Ale też powiedzmy sobie szczerze - jak ktoś ma systemy podłogowe, to bezwładność jest tak duża, że wiele tutaj nie poszalejemy, a oświetlenie LEDowe sprawiło że wielkiej (procentowo) optymalizacji tutaj się nie zrobi. Po prostu trzeba wyłączać niepotrzebne oświetlenie tak czy owak. Jeśli idzie o PV, to ja akurat uważam że generalnie to wszystko od D.. strony w Polsce wystartowało. Rzucili pieniądze dla nas - Kowalskich, zamiast to jakoś przemyśleć i mieć na to strategię. Nagle wyrósł giga business na tym i ludzie poszli "po swoje", a teraz nagle konsternacja że sieć za tym nie nadąża... że nie ma zupełnie metod by tym jakkolwiek zarządzać... że zaczęły się akcje podkręcania napięć w falownikach by za wszelką cenę wepchnąć energię do sieci. No ale właśnie dlatego można by teraz już "reaktywnie" jakoś przynajmniej częściowo spróbować tym zarządzać - mowa o próbach narzucenia na to Smart Grid'a. I tutaj rola dla spółek energetycznych i w modelu A) być może mieli by jakiś zalążek realnego Smart Grida i kontroli punktów końcowych. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla – aktualizacje, referrale i inne
Tesla App 4.0.1
Top