Tesla app 4.25 - wall connector!!1

Michal

Pionier e-mobilności
Cześć, a ja to w apce będę miał dopiero po odbiorze samochodu?
Jeśli masz aplikację i WC3, to możesz chyba od razu dodać ale nic nie dam sobie za to uciąć :p
 

elektryk

Pionier e-mobilności
View attachment 13363
Czyli spokojnie będzie można sprzedawać :)
Ta możliwość pobierania opłat to byłaby super opcja - za 2227 zł brutto + koszt montażu pełnoprawna publiczna stacja ładowania AC bez abonamentu za utrzymanie (który wśród polskich operatorów stacji AC wynosi nawet kilkaset złotych za stację).

Niestety nie będzie to miało miejsca przez zmianę przepisów w Niemczech i w UK, które wymagają ekranu i fizycznego terminala do obsługi kart płatniczych + procesowanie podobnych przepisów dla całej UE.

Także niestety w PL zamiast instalować takie WC3 w miejscach, gdzie są wymagane prawem ładowarki na parkingach zostaniemy z gniazdkami Schuko 3 kW.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Ta możliwość pobierania opłat to byłaby super opcja - za 2227 zł brutto + koszt montażu pełnoprawna publiczna stacja ładowania AC bez abonamentu za utrzymanie (który wśród polskich operatorów stacji AC wynosi nawet kilkaset złotych za stację).

Niestety nie będzie to miało miejsca przez zmianę przepisów w Niemczech i w UK, które wymagają ekranu i fizycznego terminala do obsługi kart płatniczych + procesowanie podobnych przepisów dla całej UE.

Także niestety w PL zamiast instalować takie WC3 w miejscach, gdzie są wymagane prawem ładowarki na parkingach zostaniemy z gniazdkami Schuko 3 kW.
Nie była by bo WC3 nie spełnia żadnych wymagań dla publicznych stacji ładowania związanych z bezpieczeństwem. Można go sobie zamontować w garażu i rozliczać się z sąsiadem albo ewentualnie dla klientów drobnego biznesu - choć to też jest śliski temat w przypadku gdyby coś się wydarzyło to bez wymaganych prawem certyfikatów to właściciel odpowiada za to karnie.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Nie była by bo WC3 nie spełnia żadnych wymagań dla publicznych stacji ładowania związanych z bezpieczeństwem. Można go sobie zamontować w garażu i rozliczać się z sąsiadem albo ewentualnie dla klientów drobnego biznesu - choć to też jest śliski temat w przypadku gdyby coś się wydarzyło to bez wymaganych prawem certyfikatów to właściciel odpowiada za to karnie.
To powiedz to tysiącom hoteli (w tym 20000 WC3 które zamierza zamontować sieć Hilton), które udostępniają WC3 do ładowania Tesli i nie tylko.

Najlepiej stawiać stacje za kilkadziesiąt tysięcy złotych, złoty biznes dla sprzedających te stacje.
 

wiktor

Posiadacz elektryka
Jeśli masz aplikację i WC3, to możesz chyba od razu dodać ale nic nie dam sobie za to uciąć :p
No właśnie nie mam możliwości dodania, stąd wnioskuję, że pojawi się po dodaniu samochodu?
 

Olecki

Pionier e-mobilności
To powiedz to tysiącom hoteli (w tym 20000 WC3 które zamierza zamontować sieć Hilton), które udostępniają WC3 do ładowania Tesli i nie tylko.

Najlepiej stawiać stacje za kilkadziesiąt tysięcy złotych, złoty biznes dla sprzedających te stacje.
Jeden porządny pozew o odszkodowanie i zaczną je zdejmować szybciej niż będą zakładać. Przepisy są jakie są - między innymi publiczny punkt ładowania MUSI być zabezpieczony wyłącznikiem różnicowo-prądowym typu B którego WC3 nie ma. Można go dołożyć ale przemysłowy B to koszt kilku tysięcy PLN za sztukę a to tylko jeden z elementów układanki. Po prostu WC3 jest sprzętem standardu domowego a nie przemysłowego i żadne zaklinanie rzeczywistości tego nie zmieni.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Przepisy są jakie są - między innymi publiczny punkt ładowania MUSI być zabezpieczony wyłącznikiem różnicowo-prądowym typu B którego WC3 nie ma. Można go dołożyć ale przemysłowy B to koszt kilku tysięcy PLN za sztukę a to tylko jeden z elementów układanki.
Czy to oznacza, że te gniazda Schuko 3kW które są określone jako minimum w ustawie dot. punktów ładowania na parkingach z 20 lub więcej miejsc postojowych nie spełniają wymogu publicznych punktów ładowania?

Jest to o tyle nurtujące pytanie bo już widziałem pierwszy duży market który wymalował i oznakował dziesiątki miejsc do ładowania EV (Carrefour Zakopianka w Krakowie) i nie za bardzo widzę tam opcji wciśnięcia nic większego niż zwykłe gniazdko Schuko.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Carrefour to chyba na tych miejscach zdalny przesył energii bedzie testował bo na razie nie ma tam nawet Schuko.
 

DużyŁoś

Zadomawiam się
Panowie ale nie wszytko na raz, Wiadomo ze nie wywieszę WC3 za płot i ładujcie się - tego samego nie robi hotel. To jest tylko dla pewniej zamkniętej grupy - nawet jeżeli chodzi o klientów hotelów. Pytanie brzmi co mówią przepisy o pobieraniu kasiorki za przekazany prąd. I następne - jakie są w ogóle ładowarki w prawie u nas? Publiczne i prywatne ? i kto kiedy może z nich korzystać?
 

KrzyCh

Posiadacz elektryka
Dla tych co nie mogli zobaczyć WC3 w apce Tesli na iOS (pomimo wersji 4.25): właśnie weszła wersja 4.25.1 na iOS i WC jest i można dodać 😀
 
Jeden porządny pozew o odszkodowanie i zaczną je zdejmować szybciej niż będą zakładać. Przepisy są jakie są - między innymi publiczny punkt ładowania MUSI być zabezpieczony wyłącznikiem różnicowo-prądowym typu B którego WC3 nie ma. Można go dołożyć ale przemysłowy B to koszt kilku tysięcy PLN za sztukę a to tylko jeden z elementów układanki. Po prostu WC3 jest sprzętem standardu domowego a nie przemysłowego i żadne zaklinanie rzeczywistości tego nie zmieni.
WC3 ma w sobie RCD typu DC, więc zostaje kwestia RCD typu A na poziomie obwodu.
 

wiktor

Posiadacz elektryka
Dla tych co nie mogli zobaczyć WC3 w apce Tesli na iOS (pomimo wersji 4.25): właśnie weszła wersja 4.25.1 na iOS i WC jest i można dodać 😀

Potwierdzam jest :) ale musi być GEN 3 conajmniej
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Czy to oznacza, że te gniazda Schuko 3kW które są określone jako minimum w ustawie dot. punktów ładowania na parkingach z 20 lub więcej miejsc postojowych nie spełniają wymogu publicznych punktów ładowania?

Jest to o tyle nurtujące pytanie bo już widziałem pierwszy duży market który wymalował i oznakował dziesiątki miejsc do ładowania EV (Carrefour Zakopianka w Krakowie) i nie za bardzo widzę tam opcji wciśnięcia nic większego niż zwykłe gniazdko Schuko.
Obwód gniazda możesz zabezpieczyć zgodnie z normą aby spełniał wymagania ale to też kosztuje parę złotych. Plus jest taki że np. jedno RCD może zabezpieczyć 7x więcej gniazd 3kW niż wallboxów 22kW.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Obwód gniazda możesz zabezpieczyć zgodnie z normą aby spełniał wymagania ale to też kosztuje parę złotych. Plus jest taki że np. jedno RCD może zabezpieczyć 7x więcej gniazd 3kW niż wallboxów 22kW.
Dlaczego w takim razie dla ładowarki AC wymagany jest RCD typu B, skoro nie mamy do czynienia z prądem ładowania DC?

Wg GPT-4 do stacji ładowania AC zaleca się stosować typ A z czułością DC 6 mA:
"Dla stacji ładowania AC, szczególnie tych używanych do ładowania pojazdów elektrycznych (EV), często zaleca się **RCD typu A** z czułością na prąd stały 6 mA (czasami nazywane Typem A+ lub Typem A EV). Jest tak, ponieważ stacje ładowania AC, mimo że głównie mają do czynienia z prądem przemiennym, mogą wytwarzać pewną ilość prądu stałego, zwłaszcza gdy są podłączone do pojazdów elektrycznych.

Tradycyjne RCD typu A są zaprojektowane do wykrywania przemiennych prądów resztkowych i pulsujących prądów stałych, ale mogą nie wykryć wszystkich prądów stałych związanych z ładowaniem EV. Ulepszone RCD typu A z czułością na prąd stały 6 mA są specjalnie zaprojektowane do obsługi prądów upływowych DC, które mogą wystąpić w scenariuszach ładowania EV."

Dokładnie taki RCD jest w specyfikacji Wall Connector 3:
"Residual Current Detection Integrated (Type A + DC 6 mA)"
 

KrzyCh

Posiadacz elektryka
Wg GPT-4 do stacji ładowania AC zaleca się stosować typ A z czułością DC 6 mA:
ChatGPT ma dość wysoko ustawioną temperaturę odpowiedzi. To parametr generatora decydujący o tym czy ma ściemniać i odpowiadać na siłę nawet jeśli w modelu nie ma jednoznacznej wiedzy. Zwróć uwagę na to jak rzadko od ChatGPT dostaniesz odpowiedź „nie wiem”.

Można zrobić czata na tym samym modelu GPT (komercyjnym) i ustawić temperaturę na 0 i wtedy na Twoje pytanie być może odpowiedź byłaby ”nie wiem”, ale w ChatGPT musi być zabawnie, by ludzie z niego korzystali.

Byłbym ostrożny z takimi pytaniami do ChatGPT - a raczej z wnioskami z odpowiedzi 😉.
 

Tuti

Zadomawiam się
Zgadza się. Teslę można harmonogramować z poziomu aplikacji ........
Co robię nie tak, że z poziomu aplikacji Tesli, jak ustawię w "zaplanuj" czas końca ładowania poza godzinami szczytu na 6:00, to i tak mi nie przerywa ładowania o godzinie 6:00, tylko ładuje do czasu osiągnięcia limitu ładowania lub przerwania ładowania ręcznie?
 

daniel

Pionier e-mobilności
Co robię nie tak, że z poziomu aplikacji Tesli, jak ustawię w "zaplanuj" czas końca ładowania poza godzinami szczytu na 6:00, to i tak mi nie przerywa ładowania o godzinie 6:00, tylko ładuje do czasu osiągnięcia limitu ładowania lub przerwania ładowania ręcznie?
W aplikacji jest albo Zaplanuj albo Czekaj na godzinę. Nie można zrobić naraz. Może z nową opcją harmonogramu w Wall Connectorze zrobi się to możliwe?
 
Top