Tesla app 4.25 - wall connector!!1

Michal

Pionier e-mobilności
Napisałem ostatnio post w złym dziale o tym :p
 

elektryk

Pionier e-mobilności
ChatGPT ma dość wysoko ustawioną temperaturę odpowiedzi. To parametr generatora decydujący o tym czy ma ściemniać i odpowiadać na siłę nawet jeśli w modelu nie ma jednoznacznej wiedzy. Zwróć uwagę na to jak rzadko od ChatGPT dostaniesz odpowiedź „nie wiem”.

Można zrobić czata na tym samym modelu GPT (komercyjnym) i ustawić temperaturę na 0 i wtedy na Twoje pytanie być może odpowiedź byłaby ”nie wiem”, ale w ChatGPT musi być zabawnie, by ludzie z niego korzystali.

Byłbym ostrożny z takimi pytaniami do ChatGPT - a raczej z wnioskami z odpowiedzi 😉.
Dlatego w GPT-4 używają panelu eksperckiego "Mixture of Experts" - wynik jest uzgadniany przez wiele modeli, co zmniejsza ryzyko halucynacji. Dokładna architektura GPT-4 nie jest ujawniona i co gorsza ulega zmianie w czasie ze względu na optymalizacje wydajności energetycznej inferencji (m.in. dlatego model dostępny przez API nie jest deterministyczny nawet przy tym samym seed), ale to zupełnie inna jakość niż GPT-3.5-turbo znane obecnie jako ChatGPT.

Pytam o wszystko GPT-4, z moich obserwacji wynika że mniej błędów mają wyniki z GPT-4 niż artykuły w mediach.

Oczywiście wyniki należy zweryfikować co też teraz robię w moim wpisie, w programowaniu jest prościej bo wynik weryfikuje mi automatycznie kompilator Rust oraz testy jednostkowe i integracyjne.
 

DużyŁoś

Zadomawiam się
Co robię nie tak, że z poziomu aplikacji Tesli, jak ustawię w "zaplanuj" czas końca ładowania poza godzinami szczytu na 6:00, to i tak mi nie przerywa ładowania o godzinie 6:00, tylko ładuje do czasu osiągnięcia limitu ładowania lub przerwania ładowania ręcznie?
Bo pewnie nie do końca da radę zaplanować koniec ładowania :( i priorytetem jest naładowanie do żądanego poziomu. do 6.00 nie zdąży i ładuje dalej ...
 

Michal

Pionier e-mobilności
Chyba jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby nie zdążył, przecież to jest najprostsza możliwa matematyka.
Ustawiasz do ilu ma naładować, jakim prądem i on z tego wylicza jak długo będzie musiał się ładować +/-10% na wahania napięcia w sieci, ale te też zna, więc raczej nie ma tej niepewności.
Sprawdzam jeszcze teraz u siebie i mimo ustawienia końca ładowania na 6:00, kończy się ono u mnie codziennie około 5:30 (z ostatnich 5 dni: 5:37, 5:32, 5:31, 5:34, 5:31).
 

DużyŁoś

Zadomawiam się
Chyba jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby nie zdążył, przecież to jest najprostsza możliwa matematyka.
Ustawiasz do ilu ma naładować, jakim prądem i on z tego wylicza jak długo będzie musiał się ładować +/-10% na wahania napięcia w sieci, ale te też zna, więc raczej nie ma tej niepewności.
Sprawdzam jeszcze teraz u siebie i mimo ustawienia końca ładowania na 6:00, kończy się ono u mnie codziennie około 5:30 (z ostatnich 5 dni: 5:37, 5:32, 5:31, 5:34, 5:31).
ale tu problem jest inny - mam ustawione godziny "taniej" 22-6 a chce mieć samochód gotowy na 7.00. i wg mojej jedynej myśli to ładowanie powinno skończyć się przed 6.00 :) a tak nie jest. przed 7.00 co najwyżej przygotowanie do jazdy.
 

Michal

Pionier e-mobilności
A masz godziny ustawione w zakładce statystyki ładowania? Auto ma szansę wiedzieć, kiedy energia jest tania?
 

daniel

Pionier e-mobilności
A masz godziny ustawione w zakładce statystyki ładowania? Auto ma szansę wiedzieć, kiedy energia jest tania?
Chciałbym ustawić taki schedule, ale nie potrafię się doliczyć ile kosztuje energia w poszczególnych taryfach. o_O
 

KrzyCh

Posiadacz elektryka
Pytam o wszystko GPT-4, z moich obserwacji wynika że mniej błędów mają wyniki z GPT-4 niż artykuły w mediach.

Oczywiście wyniki należy zweryfikować co też teraz robię w moim wpisie, w programowaniu jest prościej bo wynik weryfikuje mi automatycznie kompilator Rust oraz testy jednostkowe i integracyjne.
😂
Stąd tylko krok do RustGPT, który zada pytanie, napisze odpowiedź i ją zweryfikuje. 👍
Nam pozostanie czytanie.
 

DużyŁoś

Zadomawiam się
Chciałbym ustawić taki schedule, ale nie potrafię się doliczyć ile kosztuje energia w poszczególnych taryfach. o_O
Qrde to jest tajemnica - możesz tylko estymować - właśnie zużyta przez Ciebie 1kWh ma cenę tylko prawdopodobną :)
Zużyłeś energię zapłaciłeś więcej a od 1.10 będą Ci zwracać - to jest cud.
Wpisać możesz co chcesz np 1PLN i 1,20PLN przy przekroczeniu limitu.
Piszę o zużyciu w domu.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Dlaczego w takim razie dla ładowarki AC wymagany jest RCD typu B, skoro nie mamy do czynienia z prądem ładowania DC?

Ponieważ to jakim prądem ładujesz nie ma większego znaczenia - nawet ładując prądem AC w wyniku uszkodzenia np. falownika w samochodzie w obwodzie może pojawić się upływ prądu DC. Podobnie jest w przypadku instalacji PV.

Wg GPT-4 do stacji ładowania AC zaleca się stosować typ A z czułością DC 6 mA:
"Dla stacji ładowania AC, szczególnie tych używanych do ładowania pojazdów elektrycznych (EV), często zaleca się **RCD typu A** z czułością na prąd stały 6 mA (czasami nazywane Typem A+ lub Typem A EV). Jest tak, ponieważ stacje ładowania AC, mimo że głównie mają do czynienia z prądem przemiennym, mogą wytwarzać pewną ilość prądu stałego, zwłaszcza gdy są podłączone do pojazdów elektrycznych.

Tradycyjne RCD typu A są zaprojektowane do wykrywania przemiennych prądów resztkowych i pulsujących prądów stałych, ale mogą nie wykryć wszystkich prądów stałych związanych z ładowaniem EV. Ulepszone RCD typu A z czułością na prąd stały 6 mA są specjalnie zaprojektowane do obsługi prądów upływowych DC, które mogą wystąpić w scenariuszach ładowania EV."

Dokładnie taki RCD jest w specyfikacji Wall Connector 3:
"Residual Current Detection Integrated (Type A + DC 6 mA)"
To co wypluł GPT-4 to jakiś bełkot, zlepek frazesów nie mających wiele wspólnego z rzeczywistością. Zacznijmy od tego że RCD typ A nie wykrywa upływu prądu stałego powyżej 6mA dlatego jako takie samo nie nadaje się do zabezpieczenia obwodu ładowania EV. Aby to ominąć zaczęto do niego dokładać RCD typ DD, które wykrywa prąd stały powyżej 6mA i teoretycznie pokrywa cały zakres. Rozwiązanie idealne? Nie, bo to tylko tania proteza RCD typ B. Plus jest jeden - dużo niższa cena, za to minusów całkiem sporo. Niższa niezawodność takiego zestawu, znacznie niższy poziom ochrony (typ B może wykryć więcej zagrożeń, np. w przypadku pojawienia się prądu o innej częstotliwości niż 50/60Hz), brak wbudowanego testu dla części DD.
Czy zestaw RCD A + RCD DD jest bezużyteczny? Nie, jest na tyle skuteczny że ze względu na cenę przymknięto oko na jego wady i dopuszczono używanie w zastosowaniach domowych, w zastosowaniach profesjonalnych dalej używa się RCD B.
 
Top